Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

:partying_face:

2 Likes

Tilfeldig at DNB Markets plukker Vinterstuas 500k aksjer før morgendagens DNB-event? Hadde null aksjer …

Obs: Ikke samme som fondet DNB SMB, som er tungt inne fra før.

3 Likes

DnB har fulgt Elabs en stund og ser nok en spennende oppside og case👍

1 Like

#75 kontoen er mye brukt til all slags ræl, men kan jo hende det er en interessant mottaker på andre siden.

Ja. For egen del opplever jeg i det minste nedsiden som ganske liten nå. Oppsiden er dog veldig tåkete. Men her har vi forhåpentlig mer kjøtt på beinet om et par uker.

Ok. Tenker uansett det er greit å bli ferdig med nedsalget til Vinterstua!

Absolutt, så sånn sett kan kommentaren min ses bort fra. Vinterstua sin vekt på salgssiden er da forhåpentligvis over. Kommenterte kun fordi akkurat den kontoen har vært «vanskelig» å få tak på.

1 Like

Vi vil nok se den reelle kjøper, eller kjøperne, på morgendagens liste. Ser for øvrig at Vinterstua har kjøpt masse Xplora i det siste. Veldig bra at han er nesten tom for Elabs-aksjer.

Er det noen som vet om det er noen relasjon mellom Vinterstua og Tore Engebretsen? Mtp Xplora og ELABS… Ikke at det akkurat er helt likt kjøp/salgs mønster, men kanskje litt?

Elliptic Labs: Presentation at DNB Nordic TMT Conference

1 Like

Elliptic Labs: Presentation at DNB Nordic TMT Conference

På slide 6 i DnB slides/materiale - bliver det bekræftet at Lenovo er Seamless kunde?

1 Like

Så litt på presentasjonen Laila skal holde hos DNB i dag.

Der var det flere eksempler på bruk av Seamless, samt en slide jeg ikke kan huske å ha sett før. Der står det at Seamless skal inn i 6 modeller.

2 Likes

Kan se slik ut, ja!

Det er overhodet ingen link mellom Vinterstua og Tore. Husk også at Tore eier kun en liten del av Passesta. I tillegg er det greit å huske på det gamle jungelordet; Det kan være mange grunner til at noen selger aksjer i et selskap, men alltid kun en grunn for å kjøpe. Vinterstua er “råtradere”, og trenger nok å selge noe når de bygger seg opp i andre selskap. Ingen grunn til å tro at Vinterstua “vet” noe mer enn andre. Hvis det er det du frykter.

1 Like

Ud fra DnB præsentationen i dag ved vi:

  • Lenovo er seamless kunden
  • Kontrakten indeholder 6 modeller (så ingen bred udrulning endnu)
  • Minimum commitment betaling for seamless kontrakt er bogført i Q3 2023.

Har andre fundet noget?

1 Like

hvordan vet du det er lenovo?

På slide 6 skriver de, at kontrakt 6 med “one laptop customer” er seamless produktet. Det læser jeg som, at seamless er med Lenovo. Tolker du det anderledes? :slight_smile:

kan være med hvem som helst i mine øyner, men TROR som deg at det er med Lenovo men er ikke sikkert

1 Like