Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg er også meget begejstret - og videoerne viser jo reelle use cases som kan løse problemer i dag. Dette kan være en game-changer for ELABS :slight_smile: Men det rejser også spørgsmål:

  • skal musen logges på hver gang pc slukkes eller måske går i dvale?
  • hvor længe er telefon koblet til efter tab -også efter pc går i dvale eller genopstartes?
  • når telefon kobles til er det så kun billeder der overføres, eller er der andet (som f.eks. dokumenter)?
  • osv

Det kan være der bliver fremvist og fortalt på CMD, men denne del bliver ikke streamet…

Troverdigheten har utviket seg til å bli lav. Den største grunnen til dette vil jeg påstå er at ting har tatt mye lengre tid enn først antatt. Laila og Elabs har stått på sitt og vi fikk vel en forsmak på at det er noe i det som kommuniseres, kl. 17 i går.
Show me the money teller når man ikke ser bevegelser i de gamle historiene som fortelles om og om igjen. Meldingen i går, sammen med reaksjoner i ledende tekniske magasiner, vil mest sannsynlig endre dette. Men det innebærer nok også at Laila & Co kan overbevise på cmd at det er mer i vente.
Elabs har fått mer omtale de siste 24 timer enn de har fått totalt tidligere.
Aksjer handler om prising av fremtiden og hvis investorene ser noe frem i tid og tror på det i tillegg, driter de beng i om de må vente ett par kvartaler ekstra på positive cash flow

3 Likes

Gratulere alle sammen ,men jeg håper dere med vilje hyper hverandre/nestemann opp for å drive aksjen videre - for så revolusjonerende er ikke dette

Hvis du vi se hva man kan gjøre, så starter en “tap” programmet Unison fra intel

Det finnes andre tilsvarende løsninger som samsung flow/ honor connect / AirDrop har vært nevnt og vil alltid ha en fordel så lenge apple bygger det inn i phone/tablet/pc fra begynnelsen.phone link etc

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/docs/unison/overview.html

Herre min hatt. Ingen tror at Elliptic labs på noen måter kan sammenlignes med Intel. Men det er jo relativt begivenhetsrikt at selskapet har fått innpass i økosystemet. Det er jo ikke ethvert enkeltmannsforetak som får implementere deres teknologi på chipsetene til de verdensdominerende leverandørene. Uansett, om de skulle vært en ideell organisasjon uten kommersielle insentiver, så er det helt vanvittig godt og strukturert jobbet for å komme i den posisjonen de er i dag. Selv om de skulle levert alt gratis.

Edit: jeg sier ikke at de er et enkeltmannsforetak, men det er bare for å understreke bragden.

5 Likes

Mig bekendt skal unison
Ha wifi adgang for at fungere . Hvilket netop er pointen med Elabs tech at dette ikke længere er nødvendigt .

Tvivler stærkt på at elliptics tab blot starter unison , det er ihvertfald ikke den opfattelse jeg får når jeg ser på fordele og ulemper på
Disse to.

Det er vel unison som gjør «the heavy lifting», men sensorene er Elliptic labs sin fortjeneste. Tappingen er smart. Hadde ikke forestilt meg den tidligere. Her er det endel nye funksjonaliteter som kan løses på en innovativ måte. De er i Apple-modus.

1 Like

Og jeg sier ikke at du sammenligner elabs og intel. Det er veldig bra jobb av elabs men når folk spør

Og

mens du selv bruker ord som

og

så tyder det på at mange her inne ikke vet helt hvordan produktet fungere ( Qc sin seamless har ikke noe med elabs å gjøre, og det er snakk om software som kjører på men ikke er integrert i chipset og derfor er ganske hardware agnostik - åpen for å ta feil om dette, men enda tilgode å se noe som viser at det er en del av firmware/microcode)

Ikke vet/med vilje ignorer alle alternative som finnes i markedet og blåser det ut av proporsjoner -

Vi jo heller ikke inntekt på dette, kanskje noe høyere enn pr telefon, men nfc ( som også kan tappes) er ikke dyrt/finnes allerede i mange pc’er. De er også avhengig av Intel sin løsning så kanskje det er noe licence fee der

Kort oppsummert, moro men bare en oppfordring om å ikke ta helt av

1 Like

Man må ha Unison og bruke wifi/Bluetooth- igen overingeniør av data skjer med ultralyd eller noen annen tech Elabs har utvikklet

Being able to drag-and-drop a photo you just snapped – no AirDrop needed – is sweet. And yes, it works with both iPhones and Android phones: all you need to do is download the Intel Unison app on your phone and then pair it with your laptop. "

Don’t worry, vi er limt fast i bakken med superlim etter 3 år pluss med skuffelser. Og når det gjelder hyping av aksjen, ingen av oss her inne vil klare å hype den opp til de summene vi ønsker å selge den på.

4 Likes

Det vet vi. Vi vet de får litt mer betalt per modell enn ved HPD.

Ift det andre du bemerker har Elabs aldri hevdet de har skapt en fildelingsmåte som er ny. Det eksisterer andre slike løsninger på markedet. Deres innovasjon er å gjøre dette sømløst, slik at man ikke trenger å åpne programmer osv. Det har de uttalt flere ganger før, og nå vet vi at tappingen var sånn de løste dette

1 Like

Har de utviklet det sammen med Lenovo eller eier de alt selv og har skapt alt selv ift seamless. Jeg mener at det var snakk om noe utvikling sammen med Lenovo.

Det er ikke elabs i seg selv jeg sikter til ( eller deg spesielt) men "alle " her inne som ikke klarer å skille mellom hardware/software samt samt trekker frem det å lett koble pc+telefon som noe helt nytt og revolusjonerende

Fartin- alene så videt jeg vet, og de er fritt til å selge til hvem som helst

Men nå er toget fremme- god natt

Jeg skjønner. Jeg tror mange trekker et lettelsens sukk nå når man endelig ser et nytt produkt og tilbakemeldingene i tech-media. Selv om alle visste det ville komme. Altså produktet. Men det gir litt kontekst til uttalelser fra CEO. Selvfølgelig taler hun for sin syke mor, men av en eller annen grunn har endel folk satt sin lit til at det hun sier faktisk reflekterer hennes forståelse av hvor Elabs står som selskap i denne verdenen. Meg inkludert. Flaks eller ei, det betyr ingenting, du må ha flaks.

1 Like

Sorry for litt digresjon …orket ikke slenge meg på diskusjonen en sen fredag. Er uansett en kunst å time exit:

1 Like

Snakket med Lars i februar 2024 (postet dette før, men like aktuelt). Dette skrev han om seamless;

Produktet selv er multifasettert og kan dra «informasjon»/benytte flere av de eksisterende “single-purpose” sensorene som allerede finnes på en PC, inkludert Wi-Fi, mikrofoner (ultralyd/hørbar lyd), høytalere (ultralyd/hørbar lyd), Bluetooth, accelermeter, hinge sensor og andre typer sensorer. Det er vår AI Virtual Smart Sensor Platform som muligjør dette produktet og det er 100% software.

Produktet, “AI Virtual Seamless Sensor», skaper interoperabilitet mellom PC-er, smarttelefoner, skjermer og annet tilbehør og kan brukes og konfigureres på forskjellige måter, men en av bruksmåtene er å enkelt koble sammen PC og mobil eller annet tilbehør, noe som dermed kan være et alternativ til Apples AirDrop og AirPlay-funksjonalitet. PC leverandører som ikke har sine egne mobil telefoner eller like sterkt eco-system som Apple trenger løsninger som også kan «seamless» jobbe med for eksempel Apple iphone. Ideen er å kunne tilby en plattform agnostisk opplevelse til brukere som f.eks sitter på Windows PC og har en iPhone, for enkel overføring av f.eks bilder.

Mvh
Lars


Lars Holmøy
CFO
Elliptic Laboratories ASA

Han skriver F.eks bilder, så det virker på meg som det meste kan overføres. Men det er veldig enkelt å vise at bilder kan overføres.

6 Likes

Ps. Såvidt meg bekjent (og Elabs-ansatte, samt de mange Laptop-eksperter/anmeldere), så er det ingen som har kommet med fullverdig sømløshet enhet-til-enhet-operabilitet – før Elabs?

3 Likes

Ikke meg bekjent heller. Mange løsninger, men de har vel ikke fungert sømløst uansett operativsystem (mobil/pc/mac).

Hvorfor ler vi av en mann med et par hundre millioner folkens :rofl::rofl::rofl:

For alt vi vet kan det hende vinterstua har funnet et mye bedre case enn elabs

Vi er litt bittre for at han har gruset aksjekursen :joy:

Vinterstua kjøpte vel det meste av aksjene våren 21 mellom 100 og 200 før splitten.
Dessuten hvis jeg husker riktig så var det Vinterstua som tok imot det som gikk av blokker etter q1-23 presentasjon. Sikkert rundt 1 mill aksjer på 10-11kr,tipper nærmere 10,selv om ikke sluttkurser viser så lavt.

Det blir spennende å følge Elabs progresjon fremover og i hvilken grad seamless slår til!