Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Har ikke elabs tonneivs av patenter som kan dekke mange forskjellige usecase? Får vell først noe verdi om de klarer å selge det inn til noen kunder.

Jeg var inne i elabs lenge for lang tid siden.har fulgt selskapet i langtid men de siste kvartalene har jeg ikke hørt presentasjoner og oppdateringer.fikk hørt igjennom q2 presentasjonen i går.

Det jeg sitter igjen med er at Laila og Holmøy nærmest lover flere kontrakter med laptop oem.

De snakker om svært stor interesse i laptop området. Jeg lurer på om ikke disse er nært forestående.

2 Likes

Ordene "stor interesse " har Elabd brukt i alle år.

Og når det gjelder patenter, så er det ikke det som gir oss penger.

1 Like

Laila på FA-Børsmorgen i dag!

3 Likes

Tar sikkert det hun kan når hun er hjemom for CMD :slight_smile:

ja jeg er klar over det. Og det kan ha vært tilfelle hele tiden selv om det har tatt tid å på lansert. Men syntes ikke du det var annerledes ved denne presentasjonen? er helt enig, det ble jo litt irriterende en stund å høre om all denne interessen som ikke resulterte i noe. men jeg syntes det høres annerledes ut nå.

Elliptic labs har fått til mye mer konkret, men en solid bunnlinje gjenstår.

1 Like


Om Elabs Chartet mitt er riktig, så har vi endelig brutt den lange nedadgående trenden. Den ble brutt på 15,18, testet og nå over igjen. Blå linje viser nedadgående trend. Eier aksjen selv, på ingen måte kjøps eller salgs anbefaling. Tvi tvi!!

Ingen motstrider dette som du har gjentatt litt til det kjedsommelige. Faktum er at løsningene til nå ikke har vært sømfrie nok til å bli universelt brukt. Er en grunn til at bransjenettsteder først nå kaller dette en «AirDrop killer», selv om andre løsninger har eksistert

8 Likes

Fra ca 25 min

https://tv.finansavisen.no/m/9VFVEzSA/elliptic-labs-sjefen-om-lenovo-gjennombruddet-soiltech-mot-brs-og-molnes-om-tgs-oppkjp?r=jFPQait6

Mulig folk fra Lenovo ledelsen skal være med på CMD i morgen?

“Nå kommer også Lenovo lederne hit til Oslo i dag”

2 Likes

This will work with iOS/Android/Win. Only known way to make it work without software installation into phone is through Elabs Seamless.

ps. if anyone want’s to share key points from Laila’s interview? My swedish is very rusty and helps me to understand a word here and there :smiley:

1 Like

Laila sier at teknologien i utgangspunktet fungerer uten noe installert på telefon slik jeg forstår det, men Lenovo tatt et strategisk valg om bruk av smart share/unison. Dvs andre oem kan velge annen strategi, eventuelt at Lenovo bare i første omgang valgt å gjøre det slik. For øvrig nevnes også mulighetene mus/tastatur, at noe jobber med

2 Likes

Det nevnes også at Elabs ikke ser noe behov for å hente kapital fremover.
Vedr. konkuranse fra de store som skulle finne teknologien deres interessant, er hun ikke redd for at disse skal starte løpet ved å utvikle dette selv og at hun tror det er lettere, billigere og mer aktuelt å forsøke å kjøpe opp Elabs.
Og som @Eko nevner, så trenger Elabs kun å være tilstede i laptop og ikke enhetene som tappes.

2 Likes
  1. Lenovoledelsen flyr inn fra Japan, de kom i går (søndag).

  2. Hun fortalte om lanseringen på IFA og hva slags teknologi de lager (nevnte blant annet tap sensor for trådløs mus og keyboard).

  3. Hun nevnte dette med airdrop killer, kalte det beautiful og hvor enkel og synlig dette er

  4. 80 % under 21 år har Apple i USA, så enormt viktig at de har støtte for IOS

  5. Bygget eget nevralt nettverk og skal mye til for Google/apple å kopiere deres teknolog. Hennes ord: mye enklere å bare kjøpe oss i så fall. Ikke intrusive inn på IOS sier hun på spørsmål fra programleder om hvordan de har klart å komme seg inn i apple teknolgien.

  6. Apple er en trussel "once you go mac you never go back

  7. USA hadde utstedt en advarsel om samarbeid med Hong Kong, Laila påpekte viktigheten av at Elliptic labs er at de er basert i Europa.

  8. HP, Dell også positive til den nye seamless-teknolgien.

  9. Laila nevnte mediedekningen og hvor stor oppmerksomhet de har fått. Aldri fått så stor oppmerksomhet i internasjonal tek-media

  10. CEO nevnte fordelen med at de jobber med få firmaer som har mesteparten av

  11. Forventer at seamless rulles bredt, pluss keyboard/mus

  12. Elabs må jobbe etter sykluser da pc-salget er lagt opp slik

  13. De får en engangssum på installasjon og integrasjon og deretter per solgte pc med aktuell funksjon

  14. Laila har sett estimatene til analytikerte, men ville ikke kommentere de estimatene

  15. Elabs har vist at de kan levere et stabilt produkt i skala.

  16. Elliptic labs er egentlig ikke avhengig av å laste ned app, der trenger man egentlig ikke å laste ned noen applikasjon. Deres teknolgi lever på laptopen. Hun sa at dette med unison-app er et strategisk valg som lenovo gjorde. Videre utrulling krever ikke det.

  17. Han ene syntes navnet Elliptic labs var vanskelig. Laila forklarte at det kommer av de jobbet med ultralyd. Siden de er b2b ser de ikke noe vits i bytte navn.

  18. Om videre kapitalbehov: de ser ikke et slikt behov, peker på at de er 100 % software og de trenger ikke å øke kostnadene sine noe særlig etter hvert som de skal levere mer. Investeringen er tatt over 10-15 år nå. Men hun sier at ting kan endre seg.

  19. Nevnte at alle selskapene hun har jobbet i har blitt kjøpt opp, verdien på 1,5 milliarder nå er “rounding error” (fikk ikke helt med meg det hun sa der.

  20. Siste spørsmål var om iot-markedet.
    Elabs har valgt å ha fokus på pc/mobil, men lenovo, hp har masse iot-produkter så de stiller sterke med tanke på å komme inn i det markedet.

14 Likes

Dét tror jeg også (hvem kunne ikke tenke seg å få en AirDrop Killer inhouse).

Meanwhile; Norway’s PM who is on a state visit in China now:

Norge skal ha samarbeid og politisk kontakt med Kina på områder som er viktige for norske interesser. Vi skal også samarbeide i viktige globale spørsmål, som klima og det grønne skiftet. Samtidig skal vi utvise økt aktsomhet overfor Kina på andre områder av hensyn til nasjonal sikkerhet, sier Støre.

ikke sant :boom:

Grunnlaget for utalelsen var at Elabs har utviklet platformen i over 10 år og at teknologien er veldig kompleks og at t.o.m. Google med 500 uviklere ikke kunne snekret dette i sammen en ettermiddag (som ett litt fjollete eksempel som ble brukt)

Så denne uttalelsen er nok noe forenklet :wink:

Ellers så er jeg veldig spent på hva morgendagen bringer. Håper de har noe ny informasjon som ikke markedet kjenner til… og at de ikke flyr inn ledelsen fra Lenovo bare for å “tappe” en Lenovo PC.

1 Like

https://tv.finansavisen.no/m/9VFVEzSA/elliptic-labs-sjefen-om-lenovo-gjennombruddet-soiltech-mot-brs-og-molnes-om-tgs-oppkjp?r=jFPQait6

Fantastisk intervju for de som ikke har sett.

Oppkjøp. Blir vel gjennomført på ett torsdags møte med en gul post it lapp med en sum på hos Lenovo eller google😂

Elabs kommer til å bli kjøpt opp. Bare å håpe at noen ikke sluker det for rimelig…

Tipper Lenovo sitter klar og at de andre store melder seg på.

Er vi helt i starten av ett skikkelig gjennombrudd? Kan ikke skjønne at Lenovo kan holde fingrene unna dette når det er ett så rimelig selskap? De kan legge 15 milliarder på bordet uten at har så mye å si?

1 Like

Tror dere Lenovo kan ende med å kjøpe en del av selskapet? Hvorfor skulle de ellers fly til Norge, når de alt har en felles børsmelding med video sammen?

at Elabs er en oppkjøpskandidat på ett eller annet tidspunkt, er det vel liten tvil om. Men litt søkt å antyde dette pga. ledelsen i Lenovo er på besøk. De har samarbeidet i årevis og diskuterer nok både det ene og det andre som ikke har noe med oppkjøp å gjøre.