Jeg har egentlig tatt ned forventingene til i dag. Men allikevel sitter man jo med et lite håp om at det skjer noe snart, veldig spent uansett på hva det er og hvordan det fungerer
Noen som forøvrig har link til presentasjonen om det er en?
Skal også komme Watch D og Matebook X Pro i samme event.
Jeg fikk ikke med meg noe om ultralyd styring, gjorde dere? Hørte “gesture control” såvidt bli nevnt… Men så pakker jeg til juleferie samtidig da
Gesture control ble nevnt i en setning, men det var ikke noe spesielt fokus på dette. Så da er vi vel fortsatt like uvitne om hva som skjer i Elabs og Huawei
Kanskje de kommer tilbake til det på slutten med “oh, and one more thing” siden det muligens er cross all devices
Dette blir spennende. Lenovo, HP, Intel, Bosch skal delta. Og mange flere. Det er vel verdens mest kjente tech-messe, og ikke unormalt med nye releases her.
Får vi noen designwins på nyåret?
Vi venter på laptop, men også TV.
Er det lov å håpe på andre ting også?
Angående Huawei, det de har presentert om gestures er swiping i luften. Ikke hva touchpaden deres kan…
Slik teknologi er vel mulig med en UL-sensor, men jeg mener det sto i release at dette var gjort med høyttaleren og ikke en separat sensor. Det gjenstår å se.
Dessuten kan det hende DW kommer forsinket, som ved andre anledninger.
Ja, vi får se, men la ikke merke til luft gestures på lansering… men burde hvertfall ligge til rette for ELABS med 6 høyttalere og 4 mikrofoner!
Nei det var vel fremdeles med kamera… men for eks Xiaomi har vel ikke akkurat flashet elabs på presentasjoner men mest en ting for å spare penger på sensor. Så langt vi vet er det vel kun Bosch som har valgt flere gesture muligheter.
En av grunnene til at jeg har investert er hyppigheten i newsflow med store firmaer.
Om dere ser igjennom børsmeldinger fra 2021. Så er det nesten en god melding en gang i måneden eller mer. Det har vært stabilt også i høst. Med alle disse poc så må man bare regne med at alder fortsetter siden de ikke har fått noen nei fra poc noengang…
Og det faktum at både Xiaomi og Honor fortsetter å levere nye enheter med inner beauty. De hadde ikke gjort det hvis de ikke var fornøyde. Og xiaomi med dnterprisekontrakt er hvertfall fornøyd!
Jeg bet meg merke i at de snakket om notering på hovedlisten på Q3-presentasjonen. De brukte formuleringen «when the timing was right» når de skulle forklare hvorfor den var lagt til Q1.
Det ville ikke overraske meg om det kom nyheter om laptop-launch i løpet av jan/feb, gjerne i forkant av notering på hovedlisten
Ja, tror ikke vi må vente så mye lenger før det løsner nå
Må være lov å håpe på IoT! Intel gjør masse innenfor vertikalen.
Mye vil ha mer. Bare det at ELABS har avtale med Intel er en vanvittig seier i seg selv. I tillegg er det flere triggere. Her blir jeg overrasket om kurs og utvikling ikke vil skyte fart videre. Intel-avtalen alene er helt enorm.
Et navn på laptop-produsent og kanskje en tallverdi på verdiene av slike avtaler vil ha mye å si for kursutviklingen.
Folk på sidelinjen som kun leser overskrifter, kjøper når de har konkrete ting for hånd.
Glem heller ikke smartphone-avtalen fra tidligere denne måneden. Den bidrar til å styrke caset ved å øke markedsposisjonen og tilliten til Elabs i smartphone-segmentet. Og ikke minst bidrar det med penger i kassen her og nå, noe både investorer og analytikere liker å se.
Elabs har launchet 9 telefoner med Xiaomi det siste året, pluss 3 med Honor og 2 med BlackShark. Så en lisenskontrakt på 7 modeller fra start med en ny aktør må jo være ganske «substantial», uansett hvem det måtte være.
At et nytt selskap velger å begynne rett på med 7 modeller, sier litt om at skaleringen er i gang for Elabs, og den veksten tror jeg blir eksponensiell!
Flere store selskaper har viktige lanseringer i Q1, bl.a. Oppo, Samsung osv.