Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Jeg har egentlig tatt ned forventingene til i dag. Men allikevel sitter man jo med et lite håp om at det skjer noe snart, veldig spent uansett på hva det er og hvordan det fungerer :wink:

3 Likes

Noen som forøvrig har link til presentasjonen om det er en?

1 Like

(Håper ikke det bare er mobil launch da…?)

3 Likes

Skal også komme Watch D og Matebook X Pro i samme event.

2 Likes

Jeg fikk ikke med meg noe om ultralyd styring, gjorde dere? Hørte “gesture control” såvidt bli nevnt… Men så pakker jeg til juleferie samtidig da :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Gesture control ble nevnt i en setning, men det var ikke noe spesielt fokus på dette. Så da er vi vel fortsatt like uvitne om hva som skjer i Elabs og Huawei :sweat_smile:

2 Likes

Kanskje de kommer tilbake til det på slutten med “oh, and one more thing” siden det muligens er cross all devices :stuck_out_tongue:

1 Like

Neste dato som er verdt å merke seg…

2 Likes

Dette blir spennende. Lenovo, HP, Intel, Bosch skal delta. Og mange flere. Det er vel verdens mest kjente tech-messe, og ikke unormalt med nye releases her.
Får vi noen designwins på nyåret?

2 Likes

Gesture control på Huawei laptop var ikke akkurat den type gestures som vi hadde håpet på :rofl:

1 Like

Vi venter på laptop, men også TV.
Er det lov å håpe på andre ting også?

Angående Huawei, det de har presentert om gestures er swiping i luften. Ikke hva touchpaden deres kan… :smiley:

Slik teknologi er vel mulig med en UL-sensor, men jeg mener det sto i release at dette var gjort med høyttaleren og ikke en separat sensor. Det gjenstår å se.

Dessuten kan det hende DW kommer forsinket, som ved andre anledninger.

2 Likes

Ja, vi får se, men la ikke merke til luft gestures på lansering… men burde hvertfall ligge til rette for ELABS med 6 høyttalere og 4 mikrofoner!

2 Likes

Nei det var vel fremdeles med kamera… men for eks Xiaomi har vel ikke akkurat flashet elabs på presentasjoner men mest en ting for å spare penger på sensor. Så langt vi vet er det vel kun Bosch som har valgt flere gesture muligheter.

En av grunnene til at jeg har investert er hyppigheten i newsflow med store firmaer.

Om dere ser igjennom børsmeldinger fra 2021. Så er det nesten en god melding en gang i måneden eller mer. Det har vært stabilt også i høst. Med alle disse poc så må man bare regne med at alder fortsetter siden de ikke har fått noen nei fra poc noengang…

2 Likes

Og det faktum at både Xiaomi og Honor fortsetter å levere nye enheter med inner beauty. De hadde ikke gjort det hvis de ikke var fornøyde. Og xiaomi med dnterprisekontrakt er hvertfall fornøyd!

3 Likes

Jeg bet meg merke i at de snakket om notering på hovedlisten på Q3-presentasjonen. De brukte formuleringen «when the timing was right» når de skulle forklare hvorfor den var lagt til Q1.

Det ville ikke overraske meg om det kom nyheter om laptop-launch i løpet av jan/feb, gjerne i forkant av notering på hovedlisten :ok_hand:

4 Likes

Ja, tror ikke vi må vente så mye lenger før det løsner nå :grin:

3 Likes

Må være lov å håpe på IoT! Intel gjør masse innenfor vertikalen.

4 Likes

Mye vil ha mer. Bare det at ELABS har avtale med Intel er en vanvittig seier i seg selv. I tillegg er det flere triggere. Her blir jeg overrasket om kurs og utvikling ikke vil skyte fart videre. Intel-avtalen alene er helt enorm.

4 Likes

Et navn på laptop-produsent og kanskje en tallverdi på verdiene av slike avtaler vil ha mye å si for kursutviklingen.

Folk på sidelinjen som kun leser overskrifter, kjøper når de har konkrete ting for hånd.

2 Likes

Glem heller ikke smartphone-avtalen fra tidligere denne måneden. Den bidrar til å styrke caset ved å øke markedsposisjonen og tilliten til Elabs i smartphone-segmentet. Og ikke minst bidrar det med penger i kassen her og nå, noe både investorer og analytikere liker å se. :wink:

Elabs har launchet 9 telefoner med Xiaomi det siste året, pluss 3 med Honor og 2 med BlackShark. Så en lisenskontrakt på 7 modeller fra start med en ny aktør må jo være ganske «substantial», uansett hvem det måtte være. :money_mouth_face::star_struck:

At et nytt selskap velger å begynne rett på med 7 modeller, sier litt om at skaleringen er i gang for Elabs, og den veksten tror jeg blir eksponensiell! :rocket:

Flere store selskaper har viktige lanseringer i Q1, bl.a. Oppo, Samsung osv.

5 Likes