Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

Oppdatert :wink: meg og @anon50125742 ja

Kjenner ikke til andre diskusjoner enn her og på shareville (der er jeg stiford)

2 Likes

Bra research, @stone og @anon50125742! Mye som ser ut å stemme her.

3 Likes

Mener Laila på q3 sa at de ville ha litt inntekter fra laptop når hun fikk spørsmål om de ville gå i pluss for 2021.

1 Like

Sa hun spesifikt laptop eller sa de at de hadde inntekter fra “mer enn en vertikal”? En stund siden jeg har hørt gjennom…

1 Like

Er det satt dato for presentasjon av Q4 og 2021 tallene? Det blir veldig spennende og se om inntektene begynner å vise seg allerede.

1 Like
  1. mars for Q4
  2. april for årsrapport

Det er veldig enkelt å ta en titt på børsmeldinger for å finne ut.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/550480

1 Like

Interessant artikkel. Noen quotes:

Embedded Sensors and Intelligence on the New Edge

With a move to edge architecture underway, embedded sensors are gaining new attention in IoT.

Much of what comes together in the Internet of Things depends on the first node in the network, which is most often a sensor.

Increasingly, as sensors move further to the edge of the Internet of Things, those purposes revolve around power conservation.

“People have to think about ‘sleep’ functions that keep the entire sensor component, and maybe other systems linked to it, in a low power mode until something in the physical world happens,” Tagliavini said via an email message.

The role embedded sensors and AI play in emerging IoT sectors is an evolving one. Sensor advances in imaging, MEMS, lidar, Wi-Fi, UWB, radar and elsewhere clearly are plentiful – as are diverse machine learning cores that work to “make sense of the sensors.”

How system designers align these technologies with profitable use cases is likely to define the next IoT era’s ultimate success.

8 Likes

Angående den Huawei Matebook X Pro 2022, så klarer jeg ikke å se noen form for hardware gesture/ultralyd sensorer eller ekstra dybdekamera.
4 mikrofoner plassert i front synes jeg styrker teorien om ELABS

https://consumer.huawei.com/ca/support/content/en-us15865705/

8 Likes

Hadde troen på at denne skulle klare å holde litt stand men den dipper nedom igjen som sist…

Elliptic Labs – Conversion to public limited liability company registered

5 Likes

Det er bare å sitte klar ved Q4 rapport :wink:
Jeg kjøper med alt jeg finner av midler hvertfall… ikke at det er så mye lenger :joy:

1 Like

Sitter klar og lader opp for hver mnd som går xD

1 Like

Så dere vurderer all inn? Shit… sitter å vurderer det selv. Selv om det er litt sånn tech krønsj i USA så tror jeg faktisk ikke elabs skal bli så skviset noe særlig mer av det… de er på full fart oppover ikke nedover om vi skal tro Laila… risiko bilde?
20 var vel kurs før mobil og Intel avtalen ble offentlig?

Worst case?

Laila har nevnt rekruttering som største hinder…

Hva annet kan gå i dass?

Emisjon trenger vi ikke tenke på.

Jeg er ikke all inn i Elliptic men sitter 90 % i den og føler meg veldig komfortabel med det.
Kommer til å fylle på ved hver lønning på disse nivåene.

1 Like

Jeg har heller ikke 100% i Elabs, men definitivt største post. Og om den har planer om å gå lenger ned en dette må jeg vurdere å flytte mer over. Uten tvil den posten jeg sitter på som jeg mener har høyest oppside ifht risiko. Men jeg er også langsiktig så for min del, så lenge det fundamentale ikke endres eller at det bedres så kaster jeg lønningene inn her fremover også :wink: Så da må gjerne bare kursen gå nedover så jeg får flere aksjer.

2 Likes

Jeg har ca 50% i elabs. det er den investeringen som stresser meg minst.

1 Like

Hadde litt over 30% i ELABS tidligere, men har vel bukket over 50% nå… går nok ikke all in uansett… selv om det frister litt om den er på disse nivåer like før Q4 presentasjon :wink:

Det er mange forhold som avgjør om en bør/kan gå 100 % inn i en aksje. En trenger heller ikke eie mer enn en aksje om dette er en god aksje, i følge Buffet. Tror Elabs kan være en slik aksje. Det er vanskelig å ikke tro på Laila og co og la seg rive med, når de guider 500 mill i 2023.

Selv har jeg store deler av mine ti år på børs kun hatt en aksje om gangen, men nå synes jeg det er så mange penger at jeg har to store og en bitte liten.

Ja spørsmålet er om den skal mer ned før Q4 eller ikke? Det er litt forventninger til gode resultater på Q4. Det er også sjanse for en god børsmelding før den tid…det kan stoppe en negativ trend siden desember…

Man skal tenke nedside også… se hva som skjedde i biotec trvx og Nano. Bare det å hente penger har nesten vært umulig. Det slipper vi tenke på …