Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs

– Vi er perfekt posisjonert for høy vekst | Finansavisen

1 Like

Elliptic Labs reports record fourth quarter; with strong EBITDA and positive cashflow from operations

3 Likes

Ser meget solid ut fremover og blir nok et godt hopp i dag

Jeg lurte til og med dama til å kjøpe en post her i går. Ser ut til at husfreden ikke er truet på kort sikt, ihvertfall.

Bare å gratulere folka hos Elabs.
Godt jobba!

5 Likes

EBITDA på 65% er vel godt innafor!

Blir spennende når laptop markedet begynner å gi inntekt etter hvert! Som de sier, disse gode resultatene i Q4 er hovedsaklig basert på bare en stor kunde innen telefon vertikalen… hvor de også ha fått en ny stor kunde…

Ellers nå oppe i 93 patenter, og innen laptop jobber de med “all the big players… we can’t mention their names, but I think it’s quite obvious when you see it on the display”.

3 Likes

@stone og andre som følger selskapet.

Kjøpte en lyttepost her før jul. Har ikke rukket å følge med så nøye.
MEN ble litt sjokkert over kursutviklingen i dag. Et selskap i enorm vekstfase som allerede tjener penger. Og i et marked som er skalerbart og kostnadene minimale. Vurderer større kjøp i morgen.

Noen spm
Skyldes positiv cashflow engangsutbetalinger/milestones?
Kan vi regne med inntekter fra mobilselskapet dette kvartalet?
Er dere, som meg, forundret over dagens kursutvikling?
Andre ting?

En skjult diamant?

Edit
Så dette på e24 nå.

Sitat:
Selskapet skriver at det fortsatt ser sesongeffekter på tallene, men tror andre halvdel av 2021 blir bedre enn første halvår. Selskapet venter likevel at året blir bedre enn 2020.

Ikke bullish uttalelse. Kan nesten tolkes som en negativ PW, i verste fall.

Edit
Gikk inn i rapporten. Da stod dette:

Seasonal effects going forward will still impact our financial numbers as we expect that the second half will be stronger than the first half. Even though this will apply to the financial year 2021, we expect both the first and second half to be significantly better than for the financial year 2020.

Kan tyde på at noe er «lost In translation»

1 Like

De er uten konkurrenter, men produktet er vel såpass unikt (og kanskje ukjent) at det tar litt tid å selge inn. Enig i at denne har skikkelig potensial! Og med positiv kontantstrøm allerede er risikoen heller begrenset. Men vær tolmodig og la markedet bli kjent med produktet. Tror dette er en fin inngang om man sitter rolig et par år!

@Mr.Oncoinvest

Ref spørsmål om engangsutbetalinger skyldes nok mye av inntektene i Q4 tidligere meldte 3mUSD. Noe usikker helt hva som inngår i denne, skal sjekke nærmere senere…

Xiaomi Mi11 har jo solgt veldig bra etter nyttår, men de får jo kanskje bare rundt ~1 kr per enhet, så det blir nok lavere tall på Q1 rapport vil jeg tro.

Når de begynner å komme ut med laptoper med sensor vil jeg tro det blir litt mer fart, siden de kan ta 10-15 ganger mer per enhet og nå jobber med alle de store laptop leverandørene. Så innen utgangen av året forventer jeg at de har gått opp en god del… men så langt har de fått veldig lite interesse blant investorer her hjemme, og undrer fortsatt på hvorfor… om det er teknikken som ikke er helt lett å forstå, eller om det virker for simpelt i forhold til hva det faktisk er. For meg virker det rart at andre selskaper som poLight og NEXT smeller opp basert på en avtale uten å engang vite helt omfanget, mens denne har gått ned til tross for at de har foten inne blant 6-7 STORE verdensledende leverandører innen smart telefon og laptop. Hadde riktignok i utgangspunktet trodd det var nærmere lansering på laptop markedet, men vil tro det kommer nyheter der senest i høst hvertfall.

7 Likes

Pre-money :stuck_out_tongue:

Fantasien setter nå ingen grenser for hvor bra avtalen til Next er. :slight_smile:

3 Likes

Hehe. NEXT var kanskje ett dårlig eksempel mtp hvor lav MCAP var der i forkant av avtale.

Men tilbake til Elliptic, positivt med høyere volum hele uken nå hvertfall! :slight_smile:

Ser ut som reaksjonen kom forsinket i forhold til Q4 :+1:

1 Like

Hvem tror dere kjøleskapsprodusenten er?

Xiaomi

Samsung eller LG :slight_smile:

Frisk guiden fra de fårn si. Denne ser veldig spennende ut. color me intrigued.

1 Like

Er Xiaomi avtalen provisjon basert på antall solgte enheter eller en flat fee?

Såvidt jeg tolket CFO da jeg snakket med ham i vinter, så er den USD 3mill-avtalen fra i høst en årlig “lisensavtale” med Xiaomi, som igjen er basert på et estimat av solgte enheter.

OBS, dette ble ikke sagt direkte, men er min tolkning av samtalen.

1 Like

Etter å ha sett kvartalsrapporten til selskapet for Q4 virker det som kun et tidsspørsmål før selskapet annonserer sine første avtaler i PC. Jeg tolket det veldig som at disse avtalene vil bli annonsert seinest i løpet av Q2. Og det er disse avtalene som gjør at selskapet virkelig vil begynne å tjene gode penger. En rask verdsettelse av selskapet med selskapets egne estimater gir et kursmål på 250kr. Har fulgt med selskapet over en lenger periode, men for min del er det først nå etter kvartalsrapporten med oppdatert guiding at dette virkelig begynner å se interessant ut.

4 Likes

Elliptic Labs Appoints New CFO

2 Likes

Dagens læring er at det ikke er sammenheng mellom forum-interesse for en aksje og dens kursutvikling.

2 Likes