Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elon Musk: Neuralink Corporation

1 Like

skynet…

5 Likes

Er han helt på tur? eller?

Han har litt vibber som grenser til konpirasjonsteoretiker, men fyren er ekstremt smart og har mye cash så er det noen som kan få dette til, så er det nok ham.

Personlig håper jeg de får Project Starshot på bena i min levetid…

Han har en ganske bra track record (PayPal, SpaceX og Tesla for å nevne noe) og har en utrolig stå på-vilje og en vanvittig tørst etter kunnskap, så ikke umulig at han kan lykkes. For øvrig enig med ham at vi sannsynligvis må utvide intelligensen vår med noe slikt for å henge med etter hvert som maskinene blir smartere og smartere (men er vi da lenger mennesker? Human 2.0?)

Kan du ikke dele hvor mye overskudd Tesla og SpaceX hadde ? ifjor… eller noengang egentlig.

Musk gjorde det Ekstremt bra med Paypal.

Tesla er et pengesluk uten like, og SpaceX likeså.

Fint med noen sånne visjonærer som driver utviklingen fremover, men som @Evilfreud sier så er han ikke akkurat en hest man blir rik av å spille på. Større odds for å ende i en pappeske.

Ja, Elon Musk trenger ingen introduksjon
:grin:. Vi er kanskje der nå med AI der vi var med datamaskinen for noen år siden. . Et marked som med alle sine roboter og androiders er klar for mer intelligens.

Langsiktige planen for Tesla har hele tiden vært å tjene pengene fra Tesla 3 salget og utover, så må nok vente litt lenger der. (ser lovende ut med hensyn til forhåndsalg og generell interesse for billig Tesla)
Ellers er SpaceX ikke så helt vellykket så langt ja

Joda, bunnlinjen i SpaceX og Tesla er kanskje ikke mye å skryte av (det er ikke småtteri som brukes på R&D i de to selskapene).

Jeg tenker på mer hva han har fått til så langt og hvilket potensiale det er i de to selskapene. SpaceX er kanskje det som er mest imponerende med gjenbrukbare raketter og store kontrakter og leveranser til NASA. Det ambisiøse Mars-prosjektet hans imponerer og de virker svært innovative i rakett- og rom-utviklingen.

Jeg veldig spent på å se hva han kan få til etter fusjonen med SolarCity. Nysgjerrig på om de kan få solcelle-takstein til å funke. Batteri-businessen deres ser ut til å kommet godt i gang med flere store, prestisjefulle leveringer av gigantiske Powerpack-installasjoner.

Og, jeg håper virkelig Tesla får stor suksess med Model 3. Det er nok et være-eller-ikke-være for Tesla om de lykkes med det.

1 Like

DISCLAIMER (om man ikke skjønte det fra teksten): Jeg er nok litt Elon Musk-fanboy. :wink:

1 Like

Problemet til SpaceX er jo mangelen på kommersielle kontrakter :wink:

Ja, vanskelig å bare leve på den amerikanske statens vilje (eller uvilje) til å investere i romfart?

Har de mulighet for å snappe en kontrakt på produksjon av atomraketter mon tro? Skulle tro det er litt penger i det markedet også. De blir nok ikke borte med det først og må vel oppgraderes en gang i mellom også.

Kanskje Nord-Korea har bruk for noe nytt? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Joda, de har fått seg to kunder i hvertfall.
http://money.cnn.com/2017/02/27/technology/spacex-moon-tourism/

: )

1 Like

Når man begynner med maskinell modifisering av mennesker kan man egentlig snakke om en naturlig evolusjon av menneskeheten som rase. Det er bare tid og penger som skal til, for alle ser vel hvilken vei det går? (Always connected, always online).

Absolutt mange interessante filosofiske og etiske problemstillinger knyttet til dette temaet.

Apropos:

Litt kjipt når grafikkortet man installerte i hodet overoppheter fordi man spilte litt mye CE på litt for høy oppløsning på vei til jobben en meget varm julidag på et tog uten air condition… :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kanskje jeg rekker å bli terminator i min levetid likevel da!

1 Like

Jeg tror det er gode sjanser for at mange får muligheten til å bli cyborg om ikke mange ti-årene (hvis ikke før).

Aldri vær early-adopter av brain-chips! Vent på versjon 2.0 som har mindre bugs i det minste…

1 Like

Hehe. Tror jeg ville hatt skjermkortet på hornhinnen isteden.