Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ININ / gamle Elop (ININ)

Denne var fin - er jo berre ein test men det skadar ikkje at firma som Equinor/Aker er på interesselista.

3 Likes

Det er et skikkelig kvalitetstegn at equinor og aker er på interesselista! Her er det potensiale.

Ser ut til at det jobbes godt i betong-industrien for å bli “grønnere”. Elop er ein del av eit godt selskap her. Gleder meg til 7.september, men håper på avklaring rundt Dekra-samarbeidet før den tid.

2 Likes

Lånt fra Myragubben på Shareville:

Ultrasound gaining traction

According to Eric Leung, this is already happening, slowly but surely. The market is driven by some early movers than can deliver concrete inspection insight using the Elop Insight such as Invator AB. They are well established in Sweden and plan to move into the Norwegian market soon. Larger inspection services companies like Aker Solutions, Veidekke and HAB are evaluating and planning for a venture into concrete inspections fuelled by new technology and possibilities such as the Elop Insight Scanner, Elop is also gaining traction across the EU with companies from Germany, France, Italy, and Spain showing their interest, both from service providers looking for new business opportunities and asset owners in need of structural health insights into their assets.
– The ball is rolling, and this will get huge. And the Elop Insight scanner is just the beginning. It’s an enabler to get access to monitoring data. This data can then be combined with other data sources, enabling analysis to be used for decision support and automations. Next phase we’ll be a player in developing the overall monitoring platform for large concrete assets, with the ability to predict structural failures and to enhance the lifetime of these structures. To sum it up – we’re on a very exciting journey.

1 Like

Sinnsykt tro på Elop. La kursen gå opp og ned, men å stå lenge i denne er gull.

Ser ut til at selgarane begynner å gå tomme no.

Ved forrige presentasjon sa ledelsen at dei kom til å oppdatere salg av Elop Insight (scanneren) kvartalsvis. Samtidig har dei guidet at Dekra-avtalen etter planen skal kommersialiseres i løpet av august. Blir spennande å sjå utviklinga inn mot Q2 framlegginga 7.september, og ikkje minst sjølve presentasjonen.

Håper det, og at de ikke kommer seg inn igjen😀.

Nok ein spennande test som er utført, denne gongen med eit tysk selskap.

Blir spennande å sjå om det blir noko av Dekra-dealen som dei meldte om tidlegare, den skulle vel formaliserast i løpet av august… Er ikkje så manga dagar igjen av august… Men det kan sjølvsagt vera ein grunn til at Q2-presentasjonen vart flytta fra midten av august til neste veke.

4 Likes

Her tror jeg det bare er å klamre seg til aksjene frem mot Q2 og eventuell Dekra avtale! :slight_smile: Dersom dette går som forventet tror jeg det er ganske stor oppside her.

Eg har samme innstilling. Skal sitte ei stund på mine Elop-aksjer tenker eg, med mindre dei skuffar fundamentalt ved Q2 (noko eg ikkje trur dei kjem til å gjera). Det er vel nokon som velger å ta gevinst i dag sidan selskapet har stege ein del i seinare tid og me fortsatt ikkje har høyrt noko om Dekra.

Er enig.
Dekra-avtalen var speilet å komme i august, så når vi ikke har hørt noe enda er det nok noen som hopper av.
Jeg for min del tenker at den kommer før Q2, eventuelt presenteres der.

1 Like

Elop AS: Top sales management from global inspection company joins Elop Technology

1 Like

Nye ansatte, rett fra Dekra. Dette må da love godt for avtalen som kommer!

2 Likes

Eg velger også å sjå dette som eit “frampeik” på at det kjem ein avtale med Dekra. Auka litt posisjon på dippen her, så får tida visa om det var lurt eller ei.

2 Likes

““These appointments will have purely positive impacts on the agreement we have
with DEKRA Visatec, Øivind Horpestad states. In fact, our relationship with
DEKRA is growing stronger every day and we are making significant progress
together on our development of the crawler solution”, Horpestad concludes.”

Invitation to company update and second quarter 2021 financial results

Me satser på litt Fomo inn mot denne presentasjonen. Forhåpentlegvis vil selskapet melde sine første salg av Elop Insight og kanskje ein formalisering av Dekra-avtalen. Kan i så fall vise seg å vera ein viktig milepæl for selskapet.

1 Like

Kan vel konstatere at det ikkje blir snakk om noko Fomo-effekt før helga. Det er nokon som sel aksjar villig vekk på 5,50 så det spørs om ikkje Vestland Invest AS fortsetter å kvitte seg med eigardelar.

Er nok en stor fare for at Vestland holder kursen litt igjen nå ja. Men dersom det blir litt trøkk Mandag og de leverer en bra Q på Tirsdag så forsvinner nok de aksjene Vestland vil ha bort og da starter nok kursen en klatring så fort Vestland er tom.

Det jeg synes er rart, er at Vestland invest tidligere solgte ut konto 1A. Om jeg husker rett, flyttet de aksjer fra 1A til en annen også. Altså kjøpte aksjer på annen konto.

For så å flytte alle aksjene over til 1A og starte med salg igjen.
Er de venturefond siden de så aktivt selger ned?

Uansett, 1 m aksjer forsvinner nok fort på gode nyheter!
Det har vært høyt volum uken her, så Vestland invest konto 1A har nok ryddet unna flere hundre tusen aksjer.

1 Like