Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Embracer Group AB (EMBRAC B)

Revenue, ikke EBITDA.
EBITDA= 36,9*55%= 20,3 :slight_smile:

2 Likes

Ooops :see_no_evil:

1 Like

Forøvrig mener jeg EBIT er det som må brukes når du skal sammenligne spillselskap. I andre selskap er inntekt og varekost en del av EBITDA, mens for spillselskap er D’en selve varekostnaden, og uten den er det vanskelig å sammenligne selskaper.

Hmm

Altså, sånn som Funcom gjør det hvor de skriver av mye av investeringen i lanseringskvartalet og så tilpasser avskrivningen til forventet inntekt videre, så synes jeg EBITDA fungerer greit. De som evt skriver av flatt over 5 år vil jo få en helt misvisende EBITDA. Utfra mine beregninger, så vil både CE og MYZ være fullt avskrevet rundt Q1 - Q2 til neste år, etter det vil det bare gjenstå avskrivning av DLC-ene. For CU sin del, så vil jeg nesten tro de tar en ekstraordinær avskrivning i Q2.

BTW, lurer på hvor lenge Lars skal starte presentasjonene med å si “another stable quarter” som han følger opp med en liten pause hvor han gliser.

1 Like

De skal presentere 3 nye spill på GC inkludert det første “grand strategy” spillet til thq.

2 Likes

Ser at Remnant fra Gunfire som har release 20/8 ligger som #1 på GTS nå :

https://gamevizz.com/11146/

3 Likes

Det så jo kult ut, og prisen på 279 virket ikke høy heller. Funcom synes jeg alltid tar en pris som får meg til å tenke at det er litt for dyrt.

2 Likes
1 Like

Jeg kjøpte Remnant nå. Skal testes etter middag :slight_smile:

Edit: Spillet er veldig bra til nå. Kommet til 2. checkpoint bare da.

3 Likes

Thq stemt frem som beste spillselskap på gamescom.

1 Like

Litt overrasket at Biomutant har team på kun 20…

2 Likes

Pareto øker kursmål.

Full analyse hos Pareto.

THQ Nordic - Closing in on the majors

Quarterly Review 03.09.2019 08:21

Buy

The Q1 2019/20 results (April-June) were yet another strong set of figures, beating our and consensus estimates by ~7-9% on operational EBIT, mainly explained by the high share of digital game sales. Six acquisitions were announced, where Milestone and Gunfire Games will add to cash flow and long-term growth prospects, and the group now has access to more than 2,000 developers working on at least 93 projects to be released in the coming years. 2020/21E will be an especially strong year with at least two AAA projects released, which in addition to further M&A will help the group close in on the majors. The group is to be renamed Embracer Group subject to approval at the AGM on 17 September, and a new 10% equity issue mandate will be granted, allowing for sizeable M&A, which also warrants a valuation premium. We keep our Buy rating and raise our target price to SEK 275 (254).

2 Likes

Latterlig veldrevet altså. Virker ikke som selskapet kan trå feil for øyeblikket. Det meste de tar i blir til gull. Forutenom den 8chan fadesen da.

8chan saken var jo noe en underavdeling i tyskland stod bak.

Men all pr er god pr.

Pareto kommer sannolikt underskatta THQ rejält detta kvartal pga succén med Wreckfest, etta i Australien https://igea.net/

Tror du overvurderer effekten av wreckfest dessverre @davidalex. THQ er altfor stor nå til at dette slippet vil ha noe å si. De vil få grei ROI på prosjektet, men vil fremdeles være lite opp mot resten av katalogen de besitter for øyeblikket.
Ikke det at pareto kan bomme på resultatet uansett, men tror ikke wreckfest alene er det som klarer å drive resultatet.
Men ja, veldig sterk åpning av et spill nesten uten reklame. Faktisk helt underlig da det er så godt som 0 snakkis om det på sosiale medier.


Knapt merkbar på twitter iforhold til to andre lanseringer i samme uke. Astral Chain har jeg utelatt da det dominerer så sinnsykt at de andre knapt er synlige.

Vi får se vid rapport :slight_smile: Detta är större släpp än Darksiders 3 och antagligen mer lönsamt än Metro.

Darksiders 3 var en skuffelse ja, men må huske at Metro var på tre platformer, og en epicdeal på toppen, så tviler på at wreckfest overgår det :slight_smile:

Metro Exodus tog nästan 5 år att göra och hade THQs överlägset största budget, Bugbear är ett team på 20 personer.