Foreløpig ser ikke økte kursmål å ha hjulpet noe for kursen i dag. Ser ut som om gaming-aksjer er noe mange selger for tida.
Her er min watch-lista. moba går bra, ellers temmelig rødt
Det er en rød dag generelt da, det skal sies
Foreløpig ser ikke økte kursmål å ha hjulpet noe for kursen i dag. Ser ut som om gaming-aksjer er noe mange selger for tida.
Her er min watch-lista. moba går bra, ellers temmelig rødt
Det er en rød dag generelt da, det skal sies
Jeg økte beholdningen min i Embracer med 100% nå. Tror kursen vi ser er gunstig på lang sikt. Her er teknisk analyse fra Investtech til glede for “nye lesere”:
Jeg tipper en del venter på 170 sek hvis den kommer dit ned. Tror det var der innsidere solgte.
Økte kursmål har foreløpig gitt liten effekt på kursen.
Jeg sitter rolig på sidelinjen enn så lenge.
Føler ikke gaming segmentet er ristet ferdig.
Fallet i pdx og sf har roet seg. Mulig bunnen er nådd der
Sitter fullastad
Berenberg: 250 kr uppdaterad 2020-11-19
Handelsbanken: 236 kr uppdaterad 2020-11-19
Nordea: 235 kr uppdaterad 2020-11-19
Kepler Cheuvreux/Swedbank: 230 kr uppdaterad 2020-11-19
Carnegie: 225 kr uppdaterad 2020-11-13
Bernstein: 220 kr uppdaterad 2020-11-23
SEB: 220 kr uppdaterad 2020-11-19
Goldman Sachs: 216 kr uppdaterad 2020-11-13
Citigroup: 210 kr uppdaterad 2020-09-25
Redeye: 205 kr uppdaterad 2020-09-04
Pareto: 201 kr uppdaterad 2020-10-20
ABG: 156-212 kr uppdaterad 2020-10-27
Hva hjelper nye kursmål om kursen bare går ned for hver dag? Virker som kursmålene fungerer mot sin hensikt.
Jeg lurerl itt på når kursmålene senkes. Sitter fint på sidelinjen, tror det blir noen knakende gode kjøp her de neste ukene.
Tålamod om man inte är trader. Ser nada problem
Seriøse meglerhus må nok vente på news før de senker kursmålene. Gir ingen mening i å senke kursmål bare pga kursen faller.
Du skal se de kommer med nye kursmål når Chronos: before the ashes (1 .des ) og Phoenix Point ( steamrelease 3.des ) ikke selger i bøtter og spann
Alle kursmålene som nå har kommet inn er over 200 sek. Dette kursmålet ble øket med 17 %.
Man snakker en del om sektorrotasjon som årsaken til kursfallet, men jeg mistenker også at det er samme “problem” som før at det er manglende triggere i det korte bildet som gjør at mange selger. Blir spennende å se hvor lavt den vil gå eller om dette er bunnen. Under panikken i mars var kursen på ca. 70 sek. Det nivået tror jeg ikke vi ser igjen.
Hva skal de basere det på? At kursen har gått ned?
De øker jo kursmålene når kursen går opp… såe …
Det er jo basert på tallene selskapet leverer. Har tallene endret seg i og med at kursen har gått ned?
Mange som oppdaterer kursmål utenom Q rapport. Folk er jo ikke villige til å betale like høye multipler som tidligere. Da bør man jo vektlegge det mer i kursmål.
Tipper sektor rotasjonen vil roe seg når folk «oppdager» at forretningslivet ikke går tilbake til normalen over natta med vaksinen, i tillegg vil mange verdi aksjer slik som hotell, reiseliv, fly, oljeservice osv. kreve restruktureringer og kapitaltilførsel med lån og emisjoner på vinter og vårparten…
Gaming og teknologi er en sikker vinner, men tror at veksttakten kan gå litt tilbake eneste…
Jeg kjøpte flere Embracer aksjer idag, og kommer til å fylle på mer hvis kursen går nedover…
Ja vurderer også det, men ofte har det vist seg i spillaksjer at hvis det ikke er en god trigger som kommer, har de en tendens til å falle enda mere. Spillaksjer har den egenskapen synes jeg at alle vil ha de hvis de går oppover og volumet er der. Faller de mister mange interessen og vil ut. Funcom var skrekk-eksemplet her f.eks.
Nå kan man si at dette ser man i mange aksjer-typer, men synes særlig spill-aksjer er plaget med dette og også særlig i Sverige mye trading som gjør at man som langsiktig kan bli litt “lurt” til tider av kursutvikling.