Deep Rock Galactic: Survivor solgte over 500k første uken.
https://store.steampowered.com/news/app/2321470/view/4185603192824790056?l=english
Deep Rock Galactic: Survivor solgte over 500k første uken.
https://store.steampowered.com/news/app/2321470/view/4185603192824790056?l=english
EDIT:
Expeditions: A MudRunner Game har release 5.mars med early access for noen i dag . Ser ut som om de får OK reviews (men foreløpig bare 10 reviews ) :
Blir interessant å se hva som skjer. Burde nesten bli kvitt hele gjelden(og mye capex) hvis de selger gearbox+saber . Mye av veksten forsvinner vel også men…
2,5mrd inn etter salget av Saber? Ser redeye skriver noe om det
I en pressemelding forteller Take-Two at det tar over Gearbox for 460 millioner dollar. Det tilsvarer nesten fem milliarder kroner. Embracer kjøpte Gearbox i 2021, for rundt 13 milliarder kroner.
Høres ut som en dårlig deal? Selger med 50%+ rabatt? Jeg vet ikke hva de har tjent i mellomtiden da.
Den dårlige biten er allerede tatt ut gjennom kursutviklingen siste årene. Salget reduserer gjeld og reduserer opex og fremstår vel heller som en bra deal
Overforenkling av avtalen. Var jo kilometervis med prestasjonsbarte saker i den avtalen. Men de selger nok med tap ja. Er andre tider nå, enn når de kjøpte.
Kepler deler sin tanker om Embracer etter splitt.
EMBRACER
VÄRDERING ASMODEE = ÖVRIGA DELAR GRATIS - KEPLER (Direkt)
2024-07-24 09:50
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Embracers brädspelsverksamhet Asmodee, som ska delas ut till aktieägarna under innevarande räkenskapsår, kan vara värt cirka 24 kronor per aktie, skriver Kepler Cheuvreux och landar därmed i att resterande delar av Embracer “är gratis”.
Embracer handlas på onsdagsförmiddagen kring just 24 kronor.
“På 15x EV/ebit skulle Asmodee vara värd cirka 24 kronor per aktie, vilket skulle innebära att Sagan om ringen, Tomb Raider och alla andra immateriella rättigheter och verksamheter är gratis”, skriver Kepler i ett morgonbrev där riktkursen för Embracer höjts till 40 kronor (36) samtidigt som rekommendationen köp upprepas, något Nyhetsbyrån Direkt rapporterat om tidigare på onsdagen.
“Eftersom bolaget har meddelat en uppdelning i tre delar ändrar vi vår värderingsmetodik till en summa av delarna. Den höjda riktkursen påverkas också av en lägre finansiell skuldsättning och en minskning av den upplevda risknivån”, skriver Kepler.
Embracers tidigare försäljningar av delar av Saber och Gearbox har återställt kassaflödet och minskat den finansiella nettoskulden till 1x ebitda proforma, enligt Kepler som samtidigt menar att värderingen fortsätter att tyda på nödläge.
“Första kvartalet bör endast representera 10 procent av de spel som släpps i år, så allt kommer att handla om utsikterna”, heter det.
Embracers rapport för det första kvartal (april-juni) i gamingbolagets brutna räkenskapsår 2024/2025 väntas den 15 augusti.
PS
Om jeg husker riktig, så kan ikke ASK konto motta split aksjer og de legges på en annen konto, derfor blir det en realisering. Kan noen bekrefte / avkrefte?
Var sånn for noen år siden iallefall med Aker solutions og jeg måtte ta en skattesmell
Etter hele 5 år i early access ( 4 år på steam ) så hadde Satisfactory 1.0 launch i dag. Peak spillere i early access var 34k mens det i kveld har vært over 104k spillere. Ligger nå som #7 på GTS.
EDIT: Dette er et spill jeg aldri har vurdert å spille men ser jo ut som det er noen som liker det. Peak på 168k spillere i dag.
Opp nesten 7% i dag uten at det så vidt jeg kan se har kommet noen nyheter. Er det bare trading eller har jeg gått glipp av noe ?
Det eneste jeg ser er:
BÖRS
LISTA ÖVER DE 15 MEST BLANKADE AKTIERNA I SVERIGE (Direkt)
2024-10-04 13:05
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Nyhetsbyrån Direkt publicerar i slutet av varje vecka en lista över de 15 mest blankade aktierna på den svenska marknaden.
Listan baseras på till Finansinspektionen inrapporterade korta positioner på 0,1 procent av kapitalet eller mer.
Parenteserna i listan avser blankningsprocenten i fredags i förra veckan.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Er kanskje oppkjøpsryktene rundt UBI som drar opp andre ?
Stillfront er også litt opp
Ja men de er vel fremdeles ned et par prosent sist uken.
Ser ut som det ble lagt ut en ny video i går, men selve presentasjonen var for en uke siden