Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Endúr (ENDUR)

Insider er betegnelsen på dem som har betalt medlemskap.Gir tilgang til en chat og et eget insiderforum. Anbefales fra dem som er der.

Mye fra meg i dag gitt… De av dere som finner Bergen som et interessant case burde også ta en titt på Havyard Group:

Markedsverdi på ca 380 mill og har uttalt overskudd på 100 MNOK i 2016:

2 Likes

Inn i Bergen med 50k foreløpig.

2 Likes

Kjøpte meg inn i Hyard i dag, snitt 11,76.

Snitt @halling?

Bergen redder litt av æren i NM, tok gevinst der på ca 8k idag, fortsatt saftig i minus.

Vet ikke om du Saltnes er innom her, eg gratulerer vertfall Saltnes som en av dei største aksjonærene i Bergen, med å endelig å få betalt for tolmodigheten.
Han kan nok kose med noe godt i glasset nå
Kjenner til han fra Iox tiden

Rundt 3,25. Oppdaget ikke denne før i går kveld:unamused:

1 Like

Knallsterk på slutten i dag da. 3,40 :grinning:

1 Like

Gratulerer alle sammen med en fantastisk dag i Bergen! (Trodde aldri jeg skulle skrive de ordene noen gang!)

Jeg forstår det med skatt slik @Mr.Bee at de har 54mnok men bare har bevis nok til å skrive av 19mnok. Men de jobber kanskje med å skaffe bevis til de resterende 19mnok.

Ref: Havyard - leste på HO at de har 1 mrd. i gjeld. Stemmer det?

1 Like

Verste er at man kunne kanskje skjønt dette for lenge siden, grattis til de som traff:

Linker fra tråden på stocktalk.no:

http://sysla.no/2016/12/28/maritim/bergen-group-er-i-mal-med-refinansieringen_182962/

3 Likes

Per Q3:
592 MNOK EK
898 MNOK gjeld

La oss opprette egen tråd for HYARD.

2 Likes

Med dagens kurs og fasit i hånden, så irriterer eg meg litt over at eg ikkje kjøpte da eg først ble oppmerksom på aksjen, rundt 1,5 før den lenge lå mellom 1,3-1,5 og emisjon ble gjennomført.
Nå har den gått så mye, at eg lar den ligge, selv om potensialet nok er stort enda.
Når kommer emi aksjene ?
Etter hva eg har forstått tidligere så inngår Bergen stadig mindre vedlikeholdskontralter som kkke blir meldt, så sikkert grunn til å tro at det inngås flere meldinger enn hva som børsmeldt blir.
Uansett, Grattis til dere som tok sjangsen på billigsalg og allerede har fått med 100-150%

Tror absolutt ikke du er for sent ute.

Dato for rep. emi aksjene er få vidt meg bekjent ikke fastsatt enda, men de skulle komme ila. Q1 2017.

Vet ikke så mye om det blir meldt eller ikke, men jeg ser stadig båter som ligger nede på Laksevåg. Sist jeg så, lå det en ferge der. Ville tro at små vedlikeholdsoppdrag ikke blir børsmeldt, men at med en gang det er en viss størrelse på de så må de børsmelde. Vet ikke, bare synser.

2 Likes

Mulig, men når eg ikke kjøpte på 1,50 så kjøper ikke nå heller.
Har hatt aksjen på watchlisten i lang tid, men den manglende omsetningen i aksjen gjorde at eg aldri turte.
Eg har sett og lest mye om Bergen og restruktureringen som har pågått der, ett imponerende stykke arbeid som er gjennomført, sanering av gjeld samt salg / avvikling av ulønsomme deler, samt og fått kinamannen blid igjen, bærer nå resultat.
Har begrenset med cash også for tiden, så ett nytt cash som har gått kraftig på kort tid, føles ikle riktig for min del nå.
Men blir å følge med

1 Like

Tipper den kommer ned litt i morgen. Forstod ikke trykket i sluttauksjonen. Åpner nok opp men hvor langt korrigerer den ned? 3.18 intradag. Tipper vi har forlatt 2-tallet for godt?

Byen e Bergen å laget e Bergen Group
stedet e børsen, så syng alle mann
heia Bergen Group, Bergen Group, Bergen Groooooup
heia Bergen Group!

1 Like

Hehe, er di bergenser eller ?
Feteste stadion å se kamp i Norge, men Bergen og brann er for høye på seg selv :cowboy_hat_face:

Nei jeg er absolutt ikke Bergenser!!! :dizzy_face: Men i dag er vi alle bergensere!! :smile:

2 Likes

So han sa en kammerat, Bergen hadde ikkje vore so gale da, hadde da ikkje vore for alle bergenserene som er der :joy:

PS: Har ingenting imot bergensere så ikke ta det ille opp, er nesten en selv :cowboy_hat_face:

2 Likes

Det kan virke som det er 19mnok + 54mnok, hvorav 19 er brukt? Var ordlagt litt annerledes i den engelske versjonen

“The recorded value of deferred tax assets is NOK 19 million. The group has assessed that
there are not convincing evidence sufficient for all taxable losses and other tax positions to be recognized as deferred tax assets. Deferred tax assets
not recognized is estimated at NOK 54 million”

Prøver meg på en liten trade her på morningen. Ut på 3.64 om vi når det, og forhåpentligvis inn igjen rundt 3.2 like etterpå. Tror på en liten korreksjon idag. Snittet mitt er 3.15

Føler at bergensere er uforholdsmessig satt i sin lille bås :slight_smile: Men som bergenser så er jeg vel programforpliktet til å ta et lodd i denne i dag hvis den korrigerer litt ned mot 3-tallet igjen. Men tenker også litt slik som Kronn, den har allerede gått mye, og med begrenset frie midler så er det gjerne andre som løper raskere de nærmeste stunden, mens Bergen kanskje blir litt mer horisontal på kort/mellom sikt.