Blir å satse litt penger her for min del… selskapet har fått tilført mer penger, og nå kan vi jo handle langt under emi kursen. Jeg prøver en kortsiktig trade.
Denne tabben var horribel, de har nå tatt konsekvensen av det, rydder opp og “back on track”
Ingenting i deres forretningsmodell/business er endret, den stod i 0,94 for få dager siden, det kommer garantert en rekyl opp.
Om den kommer fra 0,5 eller 0,6 vites ikke, men den kommer.
På kort sikt tror jeg en bounce er sannsynlig, men som jeg har sagt i flere år. Dette er ikke et selskap man investerer på lang sikt i.
Hva skjer i Endur idag, rekyl etter panikksalg?
Det tror jeg. Er i ferd med å ta en lodd her nå av den grunn.
Måtte ha vært en større aktør som Songa eller lignende som kapitulerte igår. Tror i motsetning til andre her at Endur kan bli svært bra om man tar på lange briller . Man må forvente at det tar litt tid å snu en slik bedrift fra å hovedsakelig være et oljeservice-selskap til å bli en ren ESG-bedrift.
Rekylen måtte komme her, var usikker på om den kom idag eller om den skulle enda litt ned først.
Men, denne skal kajpt tilbake mot 0,8- 0,95
Har du aksjer i Endur ? Holdt meg unna pga storsalg av større aksjonærer som Songa m.fl., men tok et lite lodd her igår.
Kjøpte et lass igår
Var på nippet til å kjøpe tidligere - høy risiko, men kursen bare stiger og stiger
Kjøpte litt for tidlig igår, umulig å time, men visste med stor grad av sikkerhet at det ville snu opp igjen på et tidspunkt.
Men, er jo noe gambling, ingen tvil om det
Er det kjangse for at denne skal mer ned? Eller ser dere for dere at den kommer til å jobbe seg tilbake til der den var før alt dette styret? Har tapt en god del her nå og lurer på om det kan være lurt å ha is i magen og håpe den jobber seg opp, eller ta tapet og gå videre.
Jeg solgte meg ut etter meldingen om at Q2 ble utsatt, men. Jeg avventer til ledelsen kommer med en løsning ang. Gjelden sin også så får vi se hvor trofaste aksjonærene er! Songa er omtrent helt ute nå, men. Skal ikkr forundre meg at det kommer mer gromsete børsmeldinger. For fakta er at de taper penger i hvert Q, jeg ser ikke hvordan de skal løse dette på en aksjonær vennlig måte.
Ja, det er gjelda og den høye renta på obligasjonslånet som bekymrer mest. Den effektive renta på obligasjonslånet er jo over 8%, noe som pt. innebærer rundt 90 mill i året bare i renteutgifter, og da hjelper det ikke med 2 mrd og lave marginer, ref. NRC. Og med en EBITDA-margin på opptil 12%(som Endur guider) i 2022, så vil vel dette vel akkurat være nok til å dekke renteutgiftene og avskrivninger. Utbytte kan da man se langt etter.
Endúr utnevner Jeppe Raaholt som ny toppsjef