Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Facebook, Inc. (FB)

Nei vet du hva, den drittkastingen her er ingen tjent med.

Du startet å gå etter person ca første døgnet du var på forumet her @aksjefokus
Det var ingen som gikk på person før du startet. Det er kanskje noe å ta med seg.

@pdx får rydde her ikveld når han er tilbake.

Jeg liker innleggene du kommer med @aksjefokus. Dog kan du kanskje være enig i at noen av utspillene dine er litt “ovenfra og ned” og bombastisk til tider også? Jeg tror kanskje dere begge er mer lik enn det dere tror :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jeg tror du treffer dead on :wink:

Menne skal vi heller nyte solen og la @pdx rydde her når han kommer hjem.

2 Likes

å over til Facebook!

Alle gode ting er tre. Så da tar vi frem Skattebomba. Dvs skatten facebook ikke betaler idag.

EU planlegger enda en 3% skatt på all inntekt i det landet pengene er tjent.

the Guardian – 21 Mar 18

Facebook, Google and Amazon could pay ‘fair’ tax under EU plans
Tech firms would pay wherever they have digital presence, regardless of staff location

Dette er jo ikke allverdens. Men Facebook har også sagt de skal slutte med skatteplanleggingen de driver med noe som vil gjøre at den generelle skatten de betaler vil stige, Uavhengig av det nye EU iniativet.

The Irish Times

Facebook’s Irish tax move ‘increases pressure on others’
Tech giant will stop booking much of its global sales through Dublin

2 Likes

35 grader var varmeste jeg så på gradestokken der jeg var i dag. Det ser ut som det har gått hett for seg her i denne tråden også :sunny:

Jeg setter pris på bidragene til dere begge, @aksjefokus og @Evilfreud!

Ser ikke en enkel måte å løse opp i denne konflikten på, men anbefaler dere (og alle andre) å lese gjennom retningslinjene våre og reflektere over egen adferd - og la oss bli litt bedre i morgen enn vi var i dag. :hugs:

“There is nothing noble in being superior to your fellow man; true nobility is being superior to your former self.”
– Ernest Hemingway

5 Likes
1 Like

Det er mye feilinformasjon uten kildehenvisninger i denne tråden samt konspirasjonsteorier som ikke hører hjemme her. For å få en litt bedre forståelse for inntjeningsmodellen så er dette en grei start.

Siden ikke alle forstår hvordan dagens Facebook modell med stor bruk og salg av persondata fungerer så har jeg sammlet noen linker som forklarer dette på en enkel måte. Merk at dette er modellen Facebook nå skal bevege seg bort ifra.

Det er også et stort definisjons spørsmål om facebook selger dataen vår eller bare selger tilgang til dataen vår. Facebook er veldig påståelige på at de KUN selger tilgang og ikke selger dataene fysisk. Vice artikkelen har forklart dette på en ganske god måte.

For de som ikke fikk med seg Mark Zuckerberg sin opptreden i EU parlamentet som ble postet tidliger så poster jeg den igjen. Her blir han grillet betraktelig hardere enn i senatet i USA. Og det viser nok også EU sin vilje for å ta Facebook.

For andre gang kommer det krav om at Mark ikke kan være både CEO og styreformann.

Sist gang stemte 51% av aksjene for. Men siden Mark kontrollerer flertallet av de stemmegivende aksjene ble han sittende.

2 Likes
1 Like

hele videoen

2 Likes

Britene er definitivt ikke ferdige med å etterforske og evt straffe FB

Kan du sakse inn maten fra den artikkelen for oss som ikke har premium konto? :smiley:

Hadde jeg vært Mark ville jeg flyttet skiten til Russland og gitt the establishment fingeren. :thinking:

2 Likes

Det er forsket på sosiale medier, har ikke lest den fulle rapporten men dagbladet trekker frem FB.

Faktisk lite hyggelig lesning

1 Like

Mark kjører på! Vet ikke helt hva jeg tenker om dette, enda…!
Investorer i hvert fall likte nyheten og sendte FB opp over 4% i går.

“Facebook wants to friend your bank”
https://finance.yahoo.com/video/facebook-pushes-finances-210901719.html

De jobber seg mot “the holy grail” innenfor markedsføring. Kunnskapen om når kunden kjøpte et produkt. Får de dette til er det booom. :smiley:

Ja helt enig. Får de integrert dette i messenger på et vis med noen nifty’e funksjoner så ser jeg ikke bort i fra at jeg kommer til å prøve det selv. Lovende! Avventer dog fortsatt med å snitte meg inn med resten til det blir mer klarhet rundt konsekvensene av Cambridge Analytica hendelsen.