Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Den var fin, håper på en spenstig fredag.
Og litt som det har vært andre ganger hvor det har nærmest doblet seg på en dag :crossed_fingers:

1 Like

Må sies at FTM har holdt seg fint gjennom helgen tross alt, sammenlignet med nedgang stortsett over hele rekken med alts denne helgen. Får håpe at det endelig skyter av litt neste uke :crossed_fingers:

Screenshot fra #fa-ta-trading kanalen til Fantom på Discord, vist nok noen som har klart å pumpe FTM :upside_down_face:

Screenshot 2021-06-19 at 22.58.00

Usikker om hvor mye det hadde å si egentlig, men liker at FTM har holdt seg stabilt :ok_hand:

1 Like

Fantom Alerts delte en video med tutorial for hvordan man kan kjøpe/selge på Spooky, Spirit osv med limit ordre (unidex):

De har 23k twitter-followers, men er en liten youtubekanal.

De har også en AMA med Unidex i morgen kl 20 norsk tid (2pm est).

1 Like

Fikk det meg meg på Discord satt alert, blir spennende :+1:

1 Like

Ser ut som at Spiritswap får Unidex API for limit-ordre :star_struck:

2 Likes

Greit nok d meste har fallt kraftig, men spiritswap har virkelig taklet nedturen dårlig :sweat_smile:

Enig :sweat_smile: , jeg har fortsatt mine Spirit selv om det har vært en nedtur men bunnen ser ut til å ha truffet…

Men solgte meg ut av Spooky og satsa heller på Zoo som jeg syntes har holdt seg ganske bra hittils :crossed_fingers:

Er inne i både spirit og spooky. Har farmet siden dag 1 og kjøpt mer nedover. Men spirit har omtrent vært bunnløs til nå. Hjelper jo litt med farminyield da :+1:

Ja grei yield ja, vurderer litt om jeg skal kjøpe mer Spirit som er vel kanskje ned 10x siden kjøp :man_shrugging: , spooky er vel ned 5x fra topp. Zoo er nok den jeg har mest tro på i Fantom økosystemet om dagen, leverer bra og en klar roadmap samt den har vært omtrent på samme sted hvil.

Ta par lodd til i Spirit og Spook eller investere litt andre steder :man_shrugging:

2 Likes

Bunnen er nok en gang truffet ja, men om det snur nå er en annen ting :see_no_evil:

Kasta meg på og kjøpte litt Spirit nå. Skal vel straks lansere limitordre gjennom API’n til Unidex :sweat_smile:

2 Likes

Har enda troen på spirit og har kjøpt hele veien, samt farmet hele tiden. Men du verden det den har fallt :sweat_smile: Heldigvis holder lp-tokenen seg bedre en om du kun eier spirit, samt at man får grei yield også. Tror og håper det blir grei butikk med tiden. Det ble ihvertfall cake. Synes dexene er bedre på Fantom sin blokkjede. Regner ikke med at de skal gjøre samme reise som pancakeswap da, men håper det selvsagt :grin:

1 Like

Det ryktes at UNIDX blir tilgjengelig på fantom samtidig med at API for Spiritswap lanseres, noen som vet noe mer?

Edit: API for limit ordre

2 Likes

Jeg ser at man kan gjøre limitordre nå på spiritswap. Muligens dumt spørsmål. Men hvem bestemmer egentlig prisen i dexene uten limitordre?

Jeg som farmer og hele tiden bygger på lp-tokene med yielden er jo en av de som sørger for likviditet i poolene. Så det kan jo ikke bare gå på etterspørsel og tilbud. For i slike pools er det jo rikelig med tilbud da. Nå har jo prisene også gått bra nedover, så det kan jo kansje skyldes på bra tilbud allikevel da :see_no_evil:

Prisene bestemmes av prisalgoritmen til liquidity-poolen.

Når man selger en token A i en pool reduserer man antall av token (B) i poolen, så kursen på A går ned i forhold til kursen på B.

Ulike liquidity pools har litt ulike beregningsmodeller. Arbitrage er en del av regnestykket også.

Er sikkert noen andre som kan forklare dette bedre enn meg…!

Uansett, kult at Unidex API er aktiv allerede…!

Edit: ja når man farmer blir det ofte en del tokens som kommer for salg, spesielt i starten. Mange av de heftigste farmene er helt syke der man får tusenvis av prosenter i starten; og dertil tilhørende ekstrem pris nedgang.

1 Like

Under 20c, mulig vi skal enda litt lenger ned skikkelig kryptovinter igjen :snowman:
Virker som om juli blir en stor nedgansmåned :man_shrugging: , altfor dominert av BTCD som de fleste andre alts om dagen. Har fortsatt trua på Fantom langsiktig, blir nok litt mer opplastning av FTM om den siger ned enda mer, se hva vi ligger på ved månedslutt.

Hva tenker andre her?

1 Like

Jeg tror vi kan falle litt til på ALTS men at bunnen er svært nær oss, spesielt om BTC holder 29-30K støtten, noe jeg har stor tro på at den gjør.

Jeg benytter meg av DCA nå til å snitte ned posisjonene mine i alts.
Slutten av året står ikke FTM i 0.19$ men heller i 1.9$. :wink:

Just my thoughts…

3 Likes

Spirit er vel på god vei ned mot 1 cent nå, satser på den ikke går lavere enn 1 cent da :sweat_smile:

Hva er DCA?