Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Kan ikke noe for det, men synes HBAR ser sterkere ut enn Fantom tekninsk… Tilsvarende teknologi, men kan ikke nok om det…

Fantom forket ut fra en tidligere versjon av HBAR som var open source, men begge kodebasene er nok ganske forskjellige nå selv om de baserte seg på en del av idene og den initielle koden til HBAR.

Om du er bekymret for at Fantom vil tape en rettsak mot HBAR så kommer ikke det til å skje da det ikke finnes noe grunnlag for det. Lang reddit tråd om dette her

HBAR har nok flere store corporate organisasjoner med seg som Google, IBM, Deutsche Telekom, Standard bank osv. Så sånt sett så er den veldig sterk ja og har nok en framtid ikke uenig der, men det blir nok ikke like decentralisert som Fantom slik jeg ser det. Fra HBAR sin nettside:

Fantom på sin side har kommet ganske langt på banen når det kommer til å ha et økosystem og integrasjon av Opera blockchain mot blant annet både CEX og DEX. Og mange som bygger på Fantom plattformen om dagen, ser ikke ut til at dette kommer til å forsvinne eller avta med det første har trua på Fantom på lang sikt de har kommet et godt stykke på vei og har en veldig bra community på Discord omtrent 3x antall med medlemmer enn Hedera sin community på Discord.

Er selv investert i både Fantom og HBAR, men tviler på at HBAR vil knekke Fantom på lang sikt :man_shrugging:

2 Likes

Jeg tenker også at det er lurt å evt satse på begge, og ikke satse alt på Fantom. Merker også litt bevegelse på bla. twitter når det gjelder HBAR, så tror ikke det er en dum investering heller.

1 Like

HBAR er nok ikke noe dum investering.

Jeg prøver også å følge med litt på twitter som du skriver og generelt fundamentalt. Da får jeg derimot inntrykk av at Fantom er langt foran konkurentene. Nesten så jeg synes Cardano ser tam og kjedelig ut i forhold.

2 Likes

Jeg har litt av begge, men relativt lite av begge (fordi jeg oigså har relativt lite i mye annet).

Unidex holder nå en vote på om de skal migrere hele LP over til Fantom.

Personlig synes jeg det er en dårlig ide, jeg tror det er lurt å ha en fot innenfor ethereum også.

Hva tenker dere?

Enig hadde nok likt at det var et sted mellom 20-50% og heller ZooDex enn SpiritSwap :man_shrugging:

Det stemmes over nå, er du på telegram?

Nei er på Discord, blitt for gammel og synes det er altfor mye støy i Telegram :stuck_out_tongue:

Spurte Krunal et par spørsmål om hvorfor alt skulle flyttes over ikke en 20-50% og fikk svar at det var best å gå all inn eller ikke, og at Fantom så bedre ut med tanke på gas fees og at man unngikk front running som man har i Ethereum (og dette er noe faktisk Vitalik ikke ser på et som et problem man bør gjøre noe med :man_shrugging: )

1 Like

Synes og det er mer oversiktlig i Discord, som og har en bedre søkehistorikk på ting.
Vet at Unidex er mer aktiv på Telegram men det bryr jeg meg ikke så mye om…

1 Like

Må jo være mye bedre! Når enn skal f.eks reinvestere reward eller bare fylle på lp-tokenen så må det da være bedre å gjøre dette gratis og lynraskt enn tregt og veldig dyrt??

1 Like

Ja men hvorfor 100% og ikke feks 50%, det er spørsmålet… DeFi fortsatt mest på Eth, hadde det ikke vært for Unidex hadde jeg ikke vært interessert i Fantom sannsynligvis…

Eneste argumentet er frontrunning og generelt lav likviditet.

Er helt enig, ville til og med vurdert 1/3 eller eller 1/4 og distribuert over på blant annet:

• ETH
  • Fantom
  • Solana
  • BSC

Når det gjelder DeFi markedet så kommer det nok over på andre blockchains mer og mer uten tvil. Det er mye som skjer i Fantom og Solana som begge har veldig lave fees…

1 Like

Kjenner ikke til Unidex, men dersom de vurderer 100% over til Fantom, så sier jo det litt om Fantom da…

2 Likes

Ja lave fees og raske transactions, men partnership med Spirit er vel det utslagsgivende, for det har ikke vært snakk om migrering før.

Jeg synes det er noe merkelig hvordan diskusjonen går, at vi på død og liv må 200% til fantom. Impermanent loss er en årsak, dårligere liquidity på begge chains, men med økt volum og økt token pris holder ingen av deres argumenter.

Som sagt jeg kjenner ikke til Unidex, men vil nok tippe motsatt??
At de oppdaget Fantom og det ble litt tilfeldig at det så ble spooky, spirit. Eller andre…

Har selv brukt spirit siden dag 1. Kan ikke tenke meg at de synes den er så fantastisk at de bare må bruke det samme som de bruker.

Det er nok raske, billige transaksjoner. Samt det er vel kanskje den sikreste teknologien. De utløvet vel en gigantisk dusør til hackere dersom de klarte å manipulere den. Samt teknologien vil takle enormt mange transaksjoner i sekundet.

2108.01900 (1).pdf (1,2 MB)

Founder og lead dev Krunal elsker fantom, men det har han gjort lenge; jeg tror det er unidex partnership med Spirit, som gjør at vi nå migrerer, lave fees osv er narrativet som brukes men hvorfor en 100% migrering istedenfor 50% er det fortsatt ingen som klarer å svare på. Det kan tas i to omganger, mens det argumenteres at vi kan utvide tilbake til ETH senere. Ja som om det kommer til å bli stemt opp… Dette er etter min mening en forhastet beslutning og jeg tror vi ikke blir fortalt alt…

Om du ikke kjenner Unidex men handler direkte på blockchain burde du sette deg inn i det, for du kan tape penger på å bare bruke en dex direkte.

Enig skjønner ikke hvorfor man ikke gikk inn 50/50 eller mindre men ja ja. Ja fan av Spirit har jeg skjønt synes Zoo sin DEX og plattform begynner å se bedre å bedre ut. Tar vel igjen Spirit på pris snart :man_shrugging: Investert i begge men mer og mer trua på Zoo :ok_hand:

1 Like

Fikk nesten hjertet i halsen :sweat_smile: men dette er vel feil…?

Den boomer ganske fælt med 10x, er vel no feil med hvor du ser på data.