Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hyggelig å høre Hjalmar, velkommen tilbake skal du være :slight_smile:

Syntes faktisk at forumet mangler litt bakgrunn. Jeg er ikke så fan av at alt skal være helt hvitt.

1 Like

Nytt forum ser ganske bra ut. Men er det mulig å få inn noen aksjekurser i venstre kolonne med selskaper som f.eks Funcom, SB, NIO, Opera osv.

1 Like

Smaken er som baken :slight_smile:

1 Like

@Slobo: Jeg har noen planer rundt dette - må bare få tid til å implementere de :slight_smile:

2 Likes

Savner SSL…

Likte “du har xx% av innleggene i denne tråden, er du sikker på at du gir andre tid nok til å svare”. :smiley:

3 Likes

Hadde vært fint om man implementerte SSL på Tekinvestor. Det vil si at URLen starter med https://. S står for secure, og betyr at kommunikasjon mellom nettleseren til folk og Tekinvestor går kryptert. Dette gjør at ingen kan ligge å lytte etter passordet til medlemmene og hacke kontoen deres. Kan jo hende at enkelte bruker samme passord andre steder, så dette er en betydelig sikkerhetsrisiko…

2 Likes

SSL er høy prioritert på To-Do-listen min :slight_smile:

3 Likes

Er det flere som ser denne?

[nb_NO.post.has_likes]

2 Likes

Jep, samt [NB_NO.DATES.LATER.X_DAYS] som er placeret lige over det seneste indlæg i en tråd.

1 Like

Skal undersøke, det mangler sikkert noen oversettelser.

2 Likes

Når Discourse oppdateres legger de ofte til ny funksjonalitet eller endrer tekst her og der på forumet - men siden de kun gjør dette for engelsk tar det litt tid før jeg rekker å legge inn oversettelser. Så må de hente inn oversettelsene mine i prosjektet, og så må jeg oppdatere forumet før de riktige oversettelsene vises. De henter bare inn nye oversettelser en gang i uken, så det vil ta litt før fiksen vises, men det kommer :slight_smile:

2 Likes

Kanskje en idè å kunne skjule enkeltpersoners poster fra eget syn? Typ “ignore user”. Blir jo sikkert litt rare dialoger å lese, men går i tilfelle bare ut over en selv :slight_smile:

3 Likes

blir kanskje litt XI kopi, men kan en chat være aktuelt?

edit: eller blir bare smør på flesk?

Tror en chat går ut over forumet… Ikke anbefalt

3 Likes

Jeg liker ideen og det har vært debattert en del i Discourse-miljøet. Mange argumenter for og imot: https://meta.discourse.org/t/ability-to-block-or-mute-another-user/6001

Det ser ikke ut som om denne funksjonaliteten kommer i nærmeste fremtid, men kanskje det dukker opp som en plugin.

1 Like

Jeg hadde tatt i bruk den funksjonen. Men kun 1 gang. Det er jeg 99% sikker på. :slight_smile:

Fordeler med chat:

  • Det folk sier dukker opp i sanntid (Skjer allerede i emner på TekInvestor)
  • Mindre formelt og sosialt enn emner? (Løsning: vi kan lage en off-topic tråd i forumet)

Ulemper med chat:

  • Du er ikke online hele døgnet, så du må lese gjennom en laaaang chatlogg for å se hva som ble sagt tidligere.
  • Mindre formelt når man ikke må holde seg til en topic og større sjanse for at folk ikke overholder forumreglene i chatten.
  • Sannsynligvis er i 90% av det som skrives ikke relevant for deg. På forumet kan du i dag følge emner som du liker og få notifikasjoner når det kommer nye innlegg.
  • For folk som søker etter info om aksjer i Google, vil flere ende opp her dersom samtalene er strukturert i emner.

Min konklusjon: Forumet gir oss allerede mye av det en chat-løsning vil gi og har såpass store ulemper at jeg ikke kommer til å legge det til nå.

5 Likes

Ok det var bare et forslag. :smile:

1 Like