Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hvordan fjerner jeg porteføljen fra å vises på alle postene mine? Oppdaterer den ikke så litt flaut når det står -72% :stuck_out_tongue:

1 Like

Bare selg alt som er i den så vises den ikke :slightly_smiling_face:

2 Likes

Hmmm, ser ikke ut som det er borte

Det er det :slightly_smiling_face:

Ja, nå er det borte. Tok bare litt tid før det forsvant :slightly_smiling_face:

1 Like

Det ser ut til å være løst nå :slight_smile: Takk for at du sa fra :slight_smile:

1 Like

Bare en tanke: Kunne det vært mulig å «abonnere» på aksjonærlistene til selskapene man ønsker, slik at man får en Mail med oppdaterte lister hver morgen? Synes det er litt tungvint å bla gjennom alle selskapene hver morgen:-)

Det er fullt mulig, men for at listene skal vises tålelig greit i en e-post må jeg kutte en del kolonner, skal gruble litt på det :slight_smile:

2 Likes

Dersom du legger inn de aksjene du ønsker å følge under Mine aksjer, finner du dem øverst i listen din. Da slipper du å bla gjennom alle. Synes det fungerer veldig bra, og merker det hver gang jeg interesserer meg for en ny aksje - da må jeg lete…

2 Likes

Det er et bra tips, for å utdype så er det altså aksjer du har i favorittlisten eller porteføljen som vises der :slightly_smiling_face:

1 Like

Hei @pdx. Forstår Roc sånn at han nå er utestengt fra forumet på grunn av krigstråden, men jeg kan ikke skjønne at det skal være berettiget ut i fra hva jeg har lest. Det må være lov å være uenig selv med moderatorer uten at man blir utsatt for slikt. Rett og slett useriøst.

Jeg mener dette forringer verdien av forumet kraftig, og jeg kommer til å si opp mitt medlemskap om det ikke kommer noen svar i denne saken. Tror ikke jeg er alene om føle det sånn.

11 Likes

Tiltredes. Har vært mer uenig enn enig med @Roc, men sakligheten og redeligheten har det aldri vært noe å si på. Som bør være ledesnoren for hva som godtas.

3 Likes

Roc har så vidt jeg skjønte selv valgt å ikke skrive mer på forumet. Jeg opphevet dempingen av han nå, så kan han velge selv hva han vil gjøre.

Vi har sett tegn til en aktiv og systematisk propagandaoperasjon her inne med flere falske brukere (blir bannet og lager så ny bruker som sier akkurat det samme) så dere får bære over med at vi modererer dette ekstra strengt fremover.

Sier ikke at denne brukeren er en del av det, men det er påfallende mye pro-russisk propaganda som deles av enkelte.

7 Likes

Er det ikke bare å se på historikken om dette er fra personer tilknyttet Russland? Er kontonene nye og kun har kommentarer om krigen så har man en kandidat.

3 Likes

Som tidvis aktiv leser og deltaker i tråden fremstår dette til dels uforståelig.

2 Likes

Med mindre du leser hvert innlegg i det sekundet det publiseres tror jeg ikke du ser alt det vi ser :slightly_smiling_face: ting blir flagget og skjult ganske raskt til tider.

Leser nok oftere enn snittet. Mer enn jeg liker å innrømme. Uansett, fint at dere luker ut eventuelt urent trav. Men å anføre at det drives aktive, systematiske propagandaoperasjoner gjør ikke akkurat klimaet mindre giftig. Husker det var en bruker som forsvant for litt tid tilbake. Siden den gang er det mest graverende jeg har sett mindre gjennomtenkte/ukritiske spørsmål og deling av kilder med (mer eller mindre åpenbart) prorussisk bias. Og når så skjer sables dette tvert ned og avsender fordømmes.

6 Likes

Etter snart 1 million innlegg på forumet begynner vi å få ganske god nese for trolling og falske brukere, men det betyr ikke at vi har rett hver gang.

Hvis vi ikke fjerner ting raskt starter det ofte krangler som forpester trådene så vi må avgjøre om melet i posen er rent/urent relativt kjapt.

Si fra om dere føler kallet til å moderere, vi kunne sikkert trengt flere :slightly_smiling_face:

1 Like

Flere mods, og mer håndfaste regler for å ta vekk bias i modereringen og. Det smaker ikke godt å bli moderert så kraftig av noen man har hatt en seriøs diskusjon med. Forstår jo selv hvor enkelt det er å bli revet med av irritasjon :slightly_smiling_face:

4 Likes

Fullt forståelig :slightly_smiling_face: