Hyggelig å høre Hjalmar, velkommen tilbake skal du være
Syntes faktisk at forumet mangler litt bakgrunn. Jeg er ikke så fan av at alt skal være helt hvitt.
Nytt forum ser ganske bra ut. Men er det mulig å få inn noen aksjekurser i venstre kolonne med selskaper som f.eks Funcom, SB, NIO, Opera osv.
Smaken er som baken
Savner SSL…
Likte “du har xx% av innleggene i denne tråden, er du sikker på at du gir andre tid nok til å svare”.
Hadde vært fint om man implementerte SSL på Tekinvestor. Det vil si at URLen starter med https://. S står for secure, og betyr at kommunikasjon mellom nettleseren til folk og Tekinvestor går kryptert. Dette gjør at ingen kan ligge å lytte etter passordet til medlemmene og hacke kontoen deres. Kan jo hende at enkelte bruker samme passord andre steder, så dette er en betydelig sikkerhetsrisiko…
SSL er høy prioritert på To-Do-listen min
Er det flere som ser denne?
[nb_NO.post.has_likes]
Jep, samt [NB_NO.DATES.LATER.X_DAYS] som er placeret lige over det seneste indlæg i en tråd.
Skal undersøke, det mangler sikkert noen oversettelser.
Når Discourse oppdateres legger de ofte til ny funksjonalitet eller endrer tekst her og der på forumet - men siden de kun gjør dette for engelsk tar det litt tid før jeg rekker å legge inn oversettelser. Så må de hente inn oversettelsene mine i prosjektet, og så må jeg oppdatere forumet før de riktige oversettelsene vises. De henter bare inn nye oversettelser en gang i uken, så det vil ta litt før fiksen vises, men det kommer
Kanskje en idè å kunne skjule enkeltpersoners poster fra eget syn? Typ “ignore user”. Blir jo sikkert litt rare dialoger å lese, men går i tilfelle bare ut over en selv
blir kanskje litt XI kopi, men kan en chat være aktuelt?
edit: eller blir bare smør på flesk?
Tror en chat går ut over forumet… Ikke anbefalt
Jeg liker ideen og det har vært debattert en del i Discourse-miljøet. Mange argumenter for og imot: https://meta.discourse.org/t/ability-to-block-or-mute-another-user/6001
Det ser ikke ut som om denne funksjonaliteten kommer i nærmeste fremtid, men kanskje det dukker opp som en plugin.
Jeg hadde tatt i bruk den funksjonen. Men kun 1 gang. Det er jeg 99% sikker på.
Fordeler med chat:
- Det folk sier dukker opp i sanntid (Skjer allerede i emner på TekInvestor)
- Mindre formelt og sosialt enn emner? (Løsning: vi kan lage en off-topic tråd i forumet)
Ulemper med chat:
- Du er ikke online hele døgnet, så du må lese gjennom en laaaang chatlogg for å se hva som ble sagt tidligere.
- Mindre formelt når man ikke må holde seg til en topic og større sjanse for at folk ikke overholder forumreglene i chatten.
- Sannsynligvis er i 90% av det som skrives ikke relevant for deg. På forumet kan du i dag følge emner som du liker og få notifikasjoner når det kommer nye innlegg.
- For folk som søker etter info om aksjer i Google, vil flere ende opp her dersom samtalene er strukturert i emner.
Min konklusjon: Forumet gir oss allerede mye av det en chat-løsning vil gi og har såpass store ulemper at jeg ikke kommer til å legge det til nå.
Ok det var bare et forslag.