Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Feedback til PDX (admin)

Takk for alle tips, jeg skal grave i det i kveld :+1:

1 Like

@Storg, @Konamixx, @Sjokk: Tror jeg har lÞst det i verditrÄden, mulig at dere mÄ starte appen pÄ nytt for Ä fÄ fiksen. Si fra hvis det samme skjer i andre trÄder :slight_smile: Problemet er at forumet prÞver Ä embedde/bygge inn enkelte lenker, men det funker ikke alltid som det skal. Noen videoer er satt til Ä spille av automatisk, og da tar de over hele nettleseren i appen.

1 Like

I kveld tok jeg meg en :beer: for Ă„ roe nervene og kjĂžrte en massiv oppgradering av forumet :sweat_smile:

The good news: Appen virker mye mer stabil, hvertfall hos meg. Den ser ikke ut til Ä gÄ i vranglÄs. For Ä fÄ den nyeste koden mÄ du kille appen og starte pÄ nytt.

The bad news: Ikke noe bad news enda, men som regel nÄr jeg kjÞrer store oppgraderinger slutter ting Ä virke her og der - sÄ rop ut om noe ikke virker som det skal eller ser rarere ut enn vanlig :slight_smile:

God sommer videre!

3 Likes

Stryk det, det funker bare fint en stund. Tilbake til tegnebrettet :wink:

Gjorde et nytt forsĂžk pĂ„ Ă„ fikse appen nÄ  gi beskjed om dere ser rare ting etter Ă„ ha killet & restartet appen :slight_smile:

Jeg blir som deg forfulgt fordi jeg har bakkekontakt. Forumpolitiet er Ăždeleggende her.

1 Like

Valgte Ä flytte posten din. Det er mer relevant Ä klage pÄ moderering her enn i en smÄprat trÄd.

2 Likes

I fÞlge retningslinjene er sÄkalt hauss og bais ikke i henhold. Personlig er jeg ikke sÄ fan av det fordi dette vurderes ekstremt subjektivt og uten at man har noen klare definisjoner av dette som grunnlag. Nesten like greit om det var tillatt for da hadde man sluppet diskusjonene om det hele tiden.

Det hadde vÊrt mer riktig synes jeg om retningslinjene ikke tillot ubegrunnede pÄstander som fremsettes som fakta nÄr det egentlig er gjetting. Dette er lettere Ä fastslÄ. Har ikke noe i mot synsing, tro og gjetting pÄ et amatÞrforum, men det bÞr fremgÄ at det er det det faktisk er i innleggene.

SÄ lenge nÞkterne innlegg pr i dag flagges som baiss sÄ velger jeg etter dagens retningslinjer Ä forsÞke Ä balansere litt ved Ä flagge enkelte hausseinnlegg som jeg mener er verst.

PCIB-trÄden er jo helt kokko-haussete til tider etter min oppfatning
 men altsÄ, det blir jo subjektivt :slight_smile:

9 Likes

Dette er gode tilbakemeldinger!. Vi har prÞvd Ä lÞse problemet med Ä opprette ulike trÄder for de mest populÊre aksjene. Typ fundamental trÄd, smÄprat osv.

SmÄprat er der mest er tillat. PCIB smÄprat trÄden viser hvordan dette ikke fungerer . Dette er ogsÄ den trÄden med absolutt mest rapporteringer.

1 Like

Har moderatorene tatt inn over seg at problemet kan vĂŠre “hĂ„rsĂ„re” varslere?

Enormt mange innlegg som ikke er over grensen (slik jeg ser det) som blir fjernet (og da tenker jeg fĂžrst og fremst pĂ„ PCIB trĂ„dene hvor jeg “henger”).

1 Like

Vi avviser over 50% av rapporteringene i PCIB trÄden.

Forumet var litt sensitivt imorges og valgte Ă„ skjule ALT som ble rapporert automatisk.

Dette er nÄ fikset av @pdx.

3 Likes

SĂ„ kort forklart. en post rapporteres. Forum skjuler den.

Vi ser rapporteringen, vi forkaster den. Posten forble skjult.

Men somsagt, fikset nÄ.

2 Likes

Jeg kan vel si meg enig med det meste du skriver egentlig. :slight_smile: Det skal sies at ingen av de rapporterte innleggene i dag var pga. haus eller bais.

2 Likes

Jeg rapporterte et som hauss, men da i kategorien “upassende” jfr forklaringsteksten “
eller brudd pĂ„ retningslinjene
”.

Mulig jeg heller burde brukt kategorien “noe annet” og presisert i tekstboksen?

2 Likes

Evt bare send oss en forklaring pÄ hvorfor du mener et bestemt innlegg bÞr gÄ bort. Jo mer info vi har jo lettere Ä ta en fornuftig avgjÞrelse.

1 Like

Mottatt, will do! :slight_smile:

1 Like

OM det er enkeltbrukere du mener poster generelt mye sÞppel funker det ogsÄ Ä bare sende oss en melding med skjermbilder av de ulike postene du mener er feil.

SÄ fÞlger vi litt ekstra med pÄ vedkommende fremover.

2 Likes

Kan vi ikke opprette en TÄkeprat-trÄd for de forskjellige aksjene. Jeg har noen pÄ Ignorert-lista mi, som automatisk kan flyttes dit - da spesielt fra PCIB og Nano :slight_smile:

3 Likes

Synes det fungerer bra med fundamental og smÄprat, en typ "tÄkeprat " trÄd vil bare senke standarden enda lavere.
Vil man ha det sÄ er vel HO et godt alternativ?
Der var det vel sist moderert i 2005 eller noe :rofl:

Ellers vil si at den type kryssklipping som @larsmkn driver med , hvor man tar sitater ut av kontekst og bruker dem mot de man er uenig med, ikke bĂžr aksepeteres.