Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Takk for alle tips, jeg skal grave i det i kveld :+1:

1 Like

@Storg, @Konamixx, @Sjokk: Tror jeg har løst det i verditråden, mulig at dere må starte appen på nytt for å få fiksen. Si fra hvis det samme skjer i andre tråder :slight_smile: Problemet er at forumet prøver å embedde/bygge inn enkelte lenker, men det funker ikke alltid som det skal. Noen videoer er satt til å spille av automatisk, og da tar de over hele nettleseren i appen.

1 Like

I kveld tok jeg meg en :beer: for å roe nervene og kjørte en massiv oppgradering av forumet :sweat_smile:

The good news: Appen virker mye mer stabil, hvertfall hos meg. Den ser ikke ut til å gå i vranglås. For å få den nyeste koden må du kille appen og starte på nytt.

The bad news: Ikke noe bad news enda, men som regel når jeg kjører store oppgraderinger slutter ting å virke her og der - så rop ut om noe ikke virker som det skal eller ser rarere ut enn vanlig :slight_smile:

God sommer videre!

3 Likes

Stryk det, det funker bare fint en stund. Tilbake til tegnebrettet :wink:

Gjorde et nytt forsøk på å fikse appen nå… gi beskjed om dere ser rare ting etter å ha killet & restartet appen :slight_smile:

Jeg blir som deg forfulgt fordi jeg har bakkekontakt. Forumpolitiet er ødeleggende her.

1 Like

Valgte å flytte posten din. Det er mer relevant å klage på moderering her enn i en småprat tråd.

2 Likes

I følge retningslinjene er såkalt hauss og bais ikke i henhold. Personlig er jeg ikke så fan av det fordi dette vurderes ekstremt subjektivt og uten at man har noen klare definisjoner av dette som grunnlag. Nesten like greit om det var tillatt for da hadde man sluppet diskusjonene om det hele tiden.

Det hadde vært mer riktig synes jeg om retningslinjene ikke tillot ubegrunnede påstander som fremsettes som fakta når det egentlig er gjetting. Dette er lettere å fastslå. Har ikke noe i mot synsing, tro og gjetting på et amatørforum, men det bør fremgå at det er det det faktisk er i innleggene.

Så lenge nøkterne innlegg pr i dag flagges som baiss så velger jeg etter dagens retningslinjer å forsøke å balansere litt ved å flagge enkelte hausseinnlegg som jeg mener er verst.

PCIB-tråden er jo helt kokko-haussete til tider etter min oppfatning… men altså, det blir jo subjektivt :slight_smile:

9 Likes

Dette er gode tilbakemeldinger!. Vi har prøvd å løse problemet med å opprette ulike tråder for de mest populære aksjene. Typ fundamental tråd, småprat osv.

Småprat er der mest er tillat. PCIB småprat tråden viser hvordan dette ikke fungerer . Dette er også den tråden med absolutt mest rapporteringer.

1 Like

Har moderatorene tatt inn over seg at problemet kan være “hårsåre” varslere?

Enormt mange innlegg som ikke er over grensen (slik jeg ser det) som blir fjernet (og da tenker jeg først og fremst på PCIB trådene hvor jeg “henger”).

1 Like

Vi avviser over 50% av rapporteringene i PCIB tråden.

Forumet var litt sensitivt imorges og valgte å skjule ALT som ble rapporert automatisk.

Dette er nå fikset av @pdx.

3 Likes

Så kort forklart. en post rapporteres. Forum skjuler den.

Vi ser rapporteringen, vi forkaster den. Posten forble skjult.

Men somsagt, fikset nå.

2 Likes

Jeg kan vel si meg enig med det meste du skriver egentlig. :slight_smile: Det skal sies at ingen av de rapporterte innleggene i dag var pga. haus eller bais.

2 Likes

Jeg rapporterte et som hauss, men da i kategorien “upassende” jfr forklaringsteksten “…eller brudd på retningslinjene…”.

Mulig jeg heller burde brukt kategorien “noe annet” og presisert i tekstboksen?

2 Likes

Evt bare send oss en forklaring på hvorfor du mener et bestemt innlegg bør gå bort. Jo mer info vi har jo lettere å ta en fornuftig avgjørelse.

1 Like

Mottatt, will do! :slight_smile:

1 Like

OM det er enkeltbrukere du mener poster generelt mye søppel funker det også å bare sende oss en melding med skjermbilder av de ulike postene du mener er feil.

Så følger vi litt ekstra med på vedkommende fremover.

2 Likes

Kan vi ikke opprette en Tåkeprat-tråd for de forskjellige aksjene. Jeg har noen på Ignorert-lista mi, som automatisk kan flyttes dit - da spesielt fra PCIB og Nano :slight_smile:

3 Likes

Synes det fungerer bra med fundamental og småprat, en typ "tåkeprat " tråd vil bare senke standarden enda lavere.
Vil man ha det så er vel HO et godt alternativ?
Der var det vel sist moderert i 2005 eller noe :rofl:

Ellers vil si at den type kryssklipping som @larsmkn driver med , hvor man tar sitater ut av kontekst og bruker dem mot de man er uenig med, ikke bør aksepeteres.