Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Går ganske raskt her, flere som har problemer? :slight_smile:

Har vært tregt ei stund nå ja.

HAr du noe statistikk over brukeraktivitet i dag? har den vært høyere enn vanlig?

Litt høyere enn vanlig, men ikke eksepsjonelt.

Det var en spike i CPU bruk i en periode, så det var nok da det var tregt:
image

Ser ingen helt tydelig årsak, skal grave litt i kveld :slight_smile:

Chatten døde totalt.

Virker nå?

Hvordan gikk det å grave i snøen?

@pdx
Jeg har en idé! Hva med en funksjon for å skjule kategorier? En skjule-knapp? Altså, hvis man ikke er interessert kryptovalutta f.eks., så kan man trykke på en knapp, så ekskluderes kun denne kategorien? Da blir det litt ryddigere. Yay or nay?

2 Likes

Den funksjonen finnes allerede:

På PC, etter å ha valgt en kategori, så kan du sette den til dempet:

4 Likes

Wow! Jeg har ingen originale idéer :joy:

2 Likes

@pdx, jeg har tips til funksjonalitet som jeg nesten burde patentert og varemerkebeskyttet først.

Det burde være mulig å komme opp med Prediksjoner for markedet som blir publisert på profilen din og ikke kan fjernes, slik at man kan se hvem som har god track record.

Kunne vært knyttet opp mot et instrument og en tidsramme, med forskjellige verdier.

Blir nesten som shareville, bare umulig å game!

1 Like

Har en lignende idé som tar det enda et lite steg lenger :wink:

  1. Jeg spør dere hva dere har for kursmål i forskjellige aksjer (om 3mnd/12mnd osv)
  2. Jeg kan da vise et kursmål per aksje basert på hva dere forventer… sannsynligvis er det ganske høyt :joy:
  3. Etter hvert som noen forhåpentligvis viser seg å være flinkere til å predikere kurs kan kursmålene vektes basert på tidligere treffsikkerhet. Så hvis du ofte predikerer riktig i aksje X vil ditt kursmål telle mer enn de som ikke gjør det.
  4. Kursmålene som vises blir mer og mer treffsikre

Det avhenger dog av at hypotesen om at treffsikkerhet i fortiden også fører til at du treffer bedre enn snittet i fremtiden - som ikke nødvendigvis er sant. Kanskje det er motsatt - «reversion to the mean» osv.

Spennende tanke og noe jeg vil eksperimentere med, uansett :smile:

8 Likes

Jeg mener vi bør kunne flagge eller lage egne poster om hva vi ville gjort som kan bekreftes og avbekreftes

Ser at det nå kommer opp at posten er endret, selv om du endrer på den innenfor 5 minutt. Er det noe som folk ønsker? Selv synes jeg det er greit at man har 5 minutter på å endre den, for eventuelle skrivefeil o.l.

Det var en debatt på dette for en stund siden der det var et ønske om at alle endringer var synlige. Tenker i utganspunktet at det er en fair måte å gjøre det på.

2 Likes

Det var noen brukere som endret poster ila en debatt uten at det syntes. Derfor endringen

Du kan se hele historien til en post, så hvis det kun er rettelse av skrivefeil, så ser man det.

1 Like

Synes det er greit å kunne se den originale posten ja.

En triggerliste hadde vært bra. En oversikt over kommende triggere for et selskap. Dog avhenger dette av at folk gidder og legge dem til, hehe… mener å huske XI hadde noe slikt.

2 Likes

Tja, jeg er uenig, men hvis majoriteten ønsker det så er det jo greit. Jeg synes det er greit å kunne se over innlegget etter at det er postet, og endre det hvis man ønsker. Ofte er det jo noe man vil endre på når man “ser det”.