Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Jeg synes vi burde…

  • Fortsette å kåre Teksperter
  • Fortsette, men kun for de mest populære aksjene
  • Slutte med å kåre Teksperter

0 stemmegivere

2 Likes

Jelly for å ha fått en drøss med Tekekspert titler?

Synes det blir mye støy når den som får tekekspert i mange tilfeller har 2-3likes.

1 Like

Du mangler et alternativ: Fortsette for å klø evil på nervene :joy:

2 Likes

Skal jeg være helt ærlig er det vel ikke særlig verdi i det. I tillegg til likesantall så blir det litt smør på flesk når man knytter det til en bruker. Men en oppdatering med de mest likte innleggene sist måned kunne vært relevant?

2 Likes

Denne skjermutskriften illustrerer poenget:

1 Like

Enig, det blir tøysete å bli ekspert med få likes :slight_smile: Skal fikse til neste måned :slight_smile:

1 Like

Forumet har blitt litt uoversiktlig etter disse automatiske oppdateringene. Halvparten av nye poster ser ofte ut til å være autogenerert fra @PDX.

Foreslår at jeg endrer Tekspert-kåringen til å gjelde de 10 mest populære aksjene neste måned, så sjekker vi hvordan det oppleves :slight_smile:

TekBot poster en del børsmeldinger, men det er ikke alle trådene den poster i som har så mye aktivitet. Jeg har pauset oppdateringer i en del tråder der det bare er TekBot som skriver, men jeg kunne kanskje bygd inn en sånn aktivitetssjekk i TekBot også.

4 Likes

Børsmeldingene er bra. Tekekspert litt waste. Minimum 100 likes og maks top10 aksjene kanskje.

3 Likes

Børsmeldinger er kjempebra, selv i inaktive aksjer etter min mening. Man kan jo alltids dempe ting som er totalt uinteressant.

5 Likes

Nå leste jeg ikke gjennom alt av innlegg, men er det kanskje mulig å få til en form for skrivesperre på ikke-innsidebrukere de første 24/48 timene etter de er registrert?Så slipper man kanskje spontane troll som skal hausse/baisse biotek 10 minutter etter at de er registrert.

2 Likes

Så satt litt på spissen så vil ikke Bjørn Kjos bli Tekekspert om han kommenterer i en generell tråd om flyindustrien fordi tråden ikke er på topp 10 listen av mest leste?

9 Likes

har du fått kikket litt på det med aksjonærlister ? @pdx
Jeg ser at andre forum har fått til det, og da kan vel ikke vi være noe dårligere eller? hehe :grinning:

Flere meglerhus har jo porteføljer de oppdaterer i ny og ne. Nå vet vi jo at jukser litt med disse. men tror det hadde vært kult å hatt dem synlige enn plass sånn at man kan benchmarke mot dem. Disse kan man jo abbonemere på så jeg er sikker på at du hadde klart å lage noe automatisk

2 Likes

Jeg tenker den tid den sorg :wink:

Ja :slight_smile: Oslo børs skal ha 900 000 i året + mva for listene sine. Det er dessverre litt over budsjettet mitt :slight_smile: Hvis du tenker på Stocktalk som også publiserer lister tror jeg ikke de får de fra en lovlig kilde - så den løsningen funker ikke for meg (jeg kan seff ta feil, men jeg tror ikke det). Ser på å få lister fra selskapene og kontofører direkte, men det er en knotete prosess. Utforsker et par andre muligheter også, men det er ikke så lett å få til som jeg først antok.

5 Likes

Å få liste for de mest populære aksjene hadde jo holdt

2 Likes

Bra du jobber med saken, det er nok ingen som tror eller forventer at du skal gjøre ulovligheter for å publisere lister! :roll_eyes:
Da må det vel heller være en ide å få lister fra de mest populære til å begynne med, hvis du kan overbevise noen i de selskapene om at det vil være i deres interesse også? :slightly_smiling_face:

2 Likes

@pdx chatten står bare å kobler til nå. Noe som er broken?

Tomt for tokens. @pdx fikser nye så fort han våkner :smiley: