Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

@pdx, er ikke kursoppdateringene litt treige nå?
Nå følger jeg stort sett Nano, og det tok noen lange minutter før sluttkursen oppdaterte seg før helgen, også… Og det henger etter nå, også. Snakker om den vanlige 15 min forsinkelsen +++
Er jo noe utålmodig, da…

De er like treige som vanlig, dessverre :slight_smile: Hverken mer eller mindre tror jeg :smiley:

2 Likes

Har ikke lagt merke til det tidligere. Er jo først nå padda kan følge kursene fra Yahoo, så dermed noe enklere å multitaske.

1 Like

@pdx kan vi få statistikk på poste-aktivitet per ticker for siste måned?

1 Like

Det er mulig, men er en fryktelig manuell jobb å få ut de dataene for øyeblikket :slight_smile:

1 Like

Low-pri, men kanskje på tide å splitte tråder som går over 10000 meldinger? Da kan man ikke lenger enkelt se hvor man er i tråden (viser bare maks, ikke current meldingsnr). På iPhone SE (liten skjerm), siste Chrome:

bilde

2 Likes

Jeg trykket på «skrivebordsvisning» i appen. Nå kræsjer den hver gang jeg åpner den…

1 Like

Du har rett, så ikke gjør det mer :smile: En reinstall av appen gjør at den går tilbake til mobilversjonen. Hvorfor vil du bruke skrivebordsversjonen?

Det var egentlig ikke noe grunn. Ville bare se hvordan det så ut i appen. Skal ikke gjøre det igjen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

@pdx du kommer til å gi folk hjerteinfarkt om du fortsetter å bruke tekbot både for børsmeldinger og annet i en aksje. :stuck_out_tongue:

Kan det ikke skilles i en tickerbot og en dilldallbot?

8 Likes

Russenavnet til @Nocturne?

4 Likes

Støttes. Det der funker ikke! Gjør ikonet gult eller noe.

2 Likes

Må innrømme at jeg ser liten verdi i dagens poll med " Hvor går aksjekursen". Som det er påpekt av andre så vil jo 80%+ stemme opp ettersom de aller fleste sitter long av en grunn og som regel ikke orker bruke tid på aksjer som de tror vil falle i pris.

Gitt at man velger fortsette med en slik poll så vil det gi større verdi at man får noen prisintervaller isteden. Gir mer nytteverdi for meg å vite hvor mange % eller kroner stigning forumbrukerne tror vil komme de neste ukene eller månedene. Bare “opp” eller “ned” gir minimal info. Aller best hadde vært om man fikk velge i kroner og at man fikk laget en graf måneden eller uken etter med hvordan medianbrukeren traff i forhold til faktisk utvikling i kursen.

Uansett hadde det vært fint om vi som brukere kunne velge hvilke varsler vi ønsker motta fra tekbot, for er nok mange som ikke ser nytten av denne pollen overhodet. Børsmeldingene synes jeg imidlertid er helt topp, så vil ikke selv fjerne nyhetsvarsler :wink:

2 Likes

Bra innspill. Skal bytte om så pollene publiseres av meg og ikke tekbot :smile:

6 Likes

Problemet er ikonet som skriker børsmelding :yum:

2 Likes

Kan la de komme fra deg? :joy:

Du kan koste på deg en profil til med et poll-ikon, :ok_hand:

1 Like

Jeg er pollmesteren.

Hvem burde få pollpubliseringen?

  • Christian
  • Fornybar

0 stemmegivere

Hva med Pollbot!

4 Likes

Bra forslag, Evil!
Selv om krakket er bra på polls. TekBot for børsmeldinger. PollBot for meningsmålinger.
Digger TekBot og børsmeldinger. Men det røsker i nervetrådene når det kommer noe annet enn børsmeldinger fra den.
Så PollBot, høres ut som et bra forslag, @pdx.
Ha en flott helg! Husk julestjerner i morgen. Blomsten, altså. Er advent på søndag.
Ellers får aksjonærer i Nano legge om døgnrytmen, og fyre opp i peisen. ASH.:fire:

Edit: BGBio-folket bør også finne frem vedkubbene. De skal også på ASH.

3 Likes