Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Hva med en RoBot :robot:

Som ber alle roe seg litt?

5 Likes

RoBoter kan gjøre mye rart :grin:

1 Like

image

1 Like

Ikke sikkert dette er mulig å få til, men det hadde iallfall vært supert om det gikk: En måte å legge inn beskrivelse av forkortelser som blir ofte brukt og som man kan se om man klikker/holder pila over ordet.

F.eks i biotek-trådene er det en hel masse forkortelser som mDor, CR, ORR osv. For både nye og middels erfarne investorer så kan det være svært krevende å prøve å følge med i diskusjonene da vi hele tiden må Google hva det er snakk om. Hadde vært så mye enklere å følge med om det poppet opp en beskrivelse når man holdt pila over forkortelsene, eller evt klikket på den.

6 Likes

Veldig god ide!
Hvis det er vanskelig, så kanskje lage en tråd, noe ala biotek for dummies?
Vet jeg hadde hatt hjelp av det, og mange andre :+1: går helt fint å spørre, men man vil ikke alltid være den som spør. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Fult mulig å lage wiki tråder, lag en for biotek og voila

3 Likes

Alle kanalene mine mangler i chatten, det er kun privatchattene som synes, kjent problem?

Tror chatleverandøren har problemer. Jeg skal følge opp.

4 Likes

Ser ut som chatten virker igjen nå? :slight_smile:

1 Like

@pdx Den Tekboten som spammer ned forumet med børsmeldinger er plagsom. Kanskje du kan la dette være litt mer skjult, evt. mulighet for opt out/ignore.

Det har vært avstemming om det, og de fleste ville ha de børsmeldingene.
Men det kan jo hende du kan blokkere dem?
Ellers går det jo an å dempe tråder du ikke følger med på, men det vet du sikkert. :slightly_smiling_face:

Trikset er å dempe trådene du ikke liker, Tekbot er win <3

2 Likes

Det er en del selskap som sender ut mange meldinger men som det kanskje ikke er så mange som følger på forumet, skal se om jeg kan mute noen av de.

1 Like

Burde vært en funksjon der innsidere kan sette en tråd på cooldown ( ingen får poste).

Ta typisk Funcom tråden, den åpne der aksjerik nå pisser rundt å lager godstemning. Tråden trenger lett en 5min cooldown. Mulig å lage en sånn manuell funksjon? ( vet at det finnes en autocooldown ved mye rapportering.

Jeg stemmer for at vi kan flagge cooldown av brukere

3 Likes

Det hadde også funket, men ofte er det cooldown av hele tråden som gjelder.

2 Likes

Må si meg uenig der, det er veldig mange Insidere nå, hva gjør oss kvalifisert til, eller fortjent til, å kunne fryse en hel tråd? Og hva vil det hjelpe forumet, og eventuelt kunne skade det?
Det finnes jo insidere også som kanskje er både litt småhissig, irrasjonell, og ikke akkurat lyser av tillit og autoritet? :slight_smile:
Synes den type handlinger her inne skal være forbeholdt Pdx og eventuelt noen svært få han vil gi begrensende admin rettigheter.
Og får noen sånne, så er det greit at alle vet hvem de er også :slight_smile:

4 Likes

Kommer det mange rapporteringer innen en viss periode låses tråden automatisk - som skjedde med Funcom småprat i dag. Er ikke det nok? :slight_smile:

4 Likes

Er chatten nede?