Diskusjon Triggere Porteføljer

Filmtips 🍿

Ikke verdt å se nyinnspillingen, spør du meg. Vet ikke hva Hollywood tror dem er for noe når de skal amerikanisere en såpass god film under ti år etter den kom ut

bare vent til Saudi Aramco engang blir børsnotert,der de begynner å rapportere størrelsen på oljereservoarene sine…

:face_with_hand_over_mouth::chart_with_downwards_trend::interrobang:

Matthew McConaughey i bra form her. Bra film.

Litt mørk film, men svært bra

Også 2 andre utenlandske filmer, som begge har settingen om sjøslag. Satser på at disse ikke er nevnt

I lyset av småprat tråden i forrige mnd kan eg anbefale en artig film.

Han ble klipt ut av filmen etter filmskaperne innså at de hadde castet en svindler. Så du trenger ikke se filmen da han ikke er med :ghost: eller Hmm, kanskje det er nå du burde se den?

Så del 1 av denne i går. Ganske drøye påstander som blir presentert. Om bare noe av det er sant så er det mildt sagt rystende. Synes dokumentaren kunne vært mer balansert, hatt litt flere intervjuobjekter som f.eks folk som jobbet med Jackson når dette angivelig pågikk. Muligens dette rettes opp i del 2?

Er vel en grunn til at den “dokuen” har fått såpass med kritikk.

Har ikke sett dokumentaren, men denne listen var egentlig nok til å tro på at mye av det som påstås faktisk skjedde:

Nå har jeg sett del 2 også. Det er som sagt ganske sterke påstander som presenteres og vitnesbyrdet føles ekte og opplevd, ikke falskt, ikke regissert, ikke skuespill. Problemet med dokumentaren, som mange andre artikler har påpekt, er at den overhodet ikke er balansert. Her får man servert en ensidig fremstilling av det som skjedde, og selv om det virker ekstremt troverdig ville dette aldri holdt i en rettsak. MJ ble jo da også frikjent for liknende anklager i 2005, hvor Wade Robson vitnet på vegne av ham. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Sannheten får vi nok aldri vite 100%…

Hvis du vil høre en rebuttal.

Men jeg har ikke sett dokumentaren eller tenkt å se den. Jeg misliker på generell basis trenden om “dokumentarer” som velger side og er ekstremt partiske. Gjelder også ting som making a murderer osv. Det gir folk en følelse av kunnskap om ett tema som ikke matcher usikkerheten som vanligvis er rimelig reell.

Daniel Tosh - “People Pleaser (2016)” Stand Up Comedy Special

:joy::rofl::sweat_smile:

Helt enig med deg. Man må også huske på at vi lever i en tid med #metoo hvor enhver person kan fremme en påstand som en “sannhet” og media vil sluke det rått fordi vitnesbyrdet føles ekte. Men som Neil Degrasse Tyson sa i en podcast, øyenvitne utsagn og “hukommelse” er det mest flyktige av bevis. Når man i tillegg vet at disse karene har saksøkt boet til MJ for mange, mange millioner så lukter det litt råttent av hele greia. Her er en rebuttal til, for de som vil gjøre mer research.

:face_with_raised_eyebrow::flushed::face_with_hand_over_mouth::face_with_monocle:

sovnet underveis av filmen…som gjorde at jeg postet del. 3 ved en feil.

:laughing:

Denne godbiten dukket opp på Netflix igår. Hadde ikke sett den før, men hørt bra ting. Den leverte! en av de absolutt beste superhelt filmene de siste årene!

Ble denne på meg i kveld:

Kult premiss men en skuffende tredjeakt gjør at jeg ikke kan gi den mer enn terningkast 4. Helt grei underholdning men går nok fort i glemmeboken :smirk:

Så denne i helgen selv, og tenker det samme.
De hadde en vanvittig god mulighet for å lage en bedre film fra midten og ut.
Helt ok totalt sett. 4/6

Denne var bra. Ute på Netflix.

Gi dette en sjanse folkens. Seriøst. Jeg så de første tre episodene i går kveld og er hekta :heart_eyes: