Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Filmtips 🍿

Litt mĂžrk film, men svĂŠrt bra

OgsÄ 2 andre utenlandske filmer, som begge har settingen om sjÞslag. Satser pÄ at disse ikke er nevnt

I lyset av smÄprat trÄden i forrige mnd kan eg anbefale en artig film.

Han ble klipt ut av filmen etter filmskaperne innsÄ at de hadde castet en svindler. SÄ du trenger ikke se filmen da han ikke er med :ghost: eller Hmm, kanskje det er nÄ du burde se den?

1 Like

SÄ del 1 av denne i gÄr. Ganske drÞye pÄstander som blir presentert. Om bare noe av det er sant sÄ er det mildt sagt rystende. Synes dokumentaren kunne vÊrt mer balansert, hatt litt flere intervjuobjekter som f.eks folk som jobbet med Jackson nÄr dette angivelig pÄgikk. Muligens dette rettes opp i del 2?

Er vel en grunn til at den “dokuen” har fĂ„tt sĂ„pass med kritikk.

1 Like

Har ikke sett dokumentaren, men denne listen var egentlig nok til Ä tro pÄ at mye av det som pÄstÄs faktisk skjedde:

2 Likes

NÄ har jeg sett del 2 ogsÄ. Det er som sagt ganske sterke pÄstander som presenteres og vitnesbyrdet fÞles ekte og opplevd, ikke falskt, ikke regissert, ikke skuespill. Problemet med dokumentaren, som mange andre artikler har pÄpekt, er at den overhodet ikke er balansert. Her fÄr man servert en ensidig fremstilling av det som skjedde, og selv om det virker ekstremt troverdig ville dette aldri holdt i en rettsak. MJ ble jo da ogsÄ frikjent for liknende anklager i 2005, hvor Wade Robson vitnet pÄ vegne av ham. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Sannheten fÄr vi nok aldri vite 100%


Hvis du vil hĂžre en rebuttal.

Men jeg har ikke sett dokumentaren eller tenkt Ă„ se den. Jeg misliker pĂ„ generell basis trenden om “dokumentarer” som velger side og er ekstremt partiske. Gjelder ogsĂ„ ting som making a murderer osv. Det gir folk en fĂžlelse av kunnskap om ett tema som ikke matcher usikkerheten som vanligvis er rimelig reell.

1 Like

Daniel Tosh - “People Pleaser (2016)” Stand Up Comedy Special

:joy::rofl::sweat_smile:

2 Likes

Helt enig med deg. Man mĂ„ ogsĂ„ huske pĂ„ at vi lever i en tid med #metoo hvor enhver person kan fremme en pĂ„stand som en “sannhet” og media vil sluke det rĂ„tt fordi vitnesbyrdet fĂžles ekte. Men som Neil Degrasse Tyson sa i en podcast, Ăžyenvitne utsagn og “hukommelse” er det mest flyktige av bevis. NĂ„r man i tillegg vet at disse karene har saksĂžkt boet til MJ for mange, mange millioner sĂ„ lukter det litt rĂ„ttent av hele greia. Her er en rebuttal til, for de som vil gjĂžre mer research.

:face_with_raised_eyebrow::flushed::face_with_hand_over_mouth::face_with_monocle:

2 Likes

sovnet underveis av filmen
som gjorde at jeg postet del. 3 ved en feil.

:laughing:

Denne godbiten dukket opp pÄ Netflix igÄr. Hadde ikke sett den fÞr, men hÞrt bra ting. Den leverte! en av de absolutt beste superhelt filmene de siste Ärene!

1 Like

Ble denne pÄ meg i kveld:

Kult premiss men en skuffende tredjeakt gjÞr at jeg ikke kan gi den mer enn terningkast 4. Helt grei underholdning men gÄr nok fort i glemmeboken :smirk:

4 Likes

SĂ„ denne i helgen selv, og tenker det samme.
De hadde en vanvittig god mulighet for Ă„ lage en bedre film fra midten og ut.
Helt ok totalt sett. 4/6

2 Likes

Denne var bra. Ute pÄ Netflix.

3 Likes

Gi dette en sjanse folkens. SeriÞst. Jeg sÄ de fÞrste tre episodene i gÄr kveld og er hekta :heart_eyes:

4 Likes

Denne slukte jeg pÄ to kvelder, var enormt kult konsept og akkurat passe lengde pÄ de. HÄper de dunker ut mange flere episoder!

1 Like

Ja, jeg digger at de tĂžr Ă„ lage noe slik. HĂ„per flere ser det slik at det kommer mer episoder ja!

Edit:

1 Like

The Dirt, pĂ„ Netflix nĂ„. ‘Dokumentar’ om Mötley CrĂŒe’ fra de startet tidlig pĂ„ 80 tallet. Verdt Ă„ se, et band jeg har digget siden ‘Dr.Feelgood’ albumet kom ut rundt 1990. Har lest sĂ„ mange historier rundt dette bandet og har faktisk vĂŠrt pĂ„ konsert med dem ogsĂ„, og ja pupper ble flashet pĂ„ den konserten ogsĂ„ :slight_smile:

3 Likes