Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Filmtips 🍿

Så den nettopp!

Ergerlig å bo i borettslag og ha sovende barn, når man egentlig burde skrudd lyden til 11!

Tror dette blir en spennende miniserie.

1 Like

Må skuffe deg.
Kraftverket går ad dundas.
Enorme områder evakueres.
The end. :sweat_smile:

3 Likes

Spoiler alert!

Heheh! Spoiler var der ifjor!

5 Likes

Er det blitt museum der nå?

Eller nytt kraftverk?

Det er en atomavfallplass. Tror ingen av reaktorene er i drift lengre. Men den indre sonen 5km lagres det jo høyradioativt avfall i store graver og mindre radioaktivt avfall åpent.

Planen nå er jo å plukke ifra hverandre betonsarkofagen som ble bygget i all hast som nå er under stålkapselen du ser i øverste bildet. Så skal de plukke ut de 25.000TONN med sand, grafitt og bly som ble sluppet ned i brannen og til slutt skal de prøve å plukke ut restene av det som brant.

Estimert det vil ta 100år.

Vi leide egen guide og farta rundt inne i sonen en dag. Finnes offisielle byråer som ordner sånt. Sonen er lukket og du må bestille i god tid siden du må ha gyldig adgangspass for å komme inn. Er dog anbefalt. Turen du tar er i den trygge delen og du utsettes for mindre stråling enn det du utsettes på iløpet av en flytur mellom oslo og stavanger.

Slenger med 2 ekstra bilder, ene av kraftverket i annen vinkel og siste av hvor mye pripyat er vokst igjen

Sånn back on topic!

6 Likes

Kult! Ble noen microSivert på deg da sikkert :sunglasses:

0,009mSv ca.

( det er lovpålagt å ha med seg måler og registrere total bestråling mens du er i sonen).

Det er jo ingenting, heldigvis

Denne ser skikkelig bra ut syns jeg

6 Likes

Anbefaler denne her:

2 Likes

morsom kort-film om Mikke mus som prøver å ta et bilde…

:rofl::grinning:

…og her en en om Mikke som prøver å tjene litt penger…

hehe,-denne er da legendarisk…

1 Like

Så den på kino i 3D. Absolutt verdt prisen. Filmen varer i 3 timer men føles som en normal 1.5 timers film. Anbefales.

1 Like

Hmm… vil du anbefale 3d? ser at den ikke går her i nærheten som 3d :thinking:

Jeg ser så mye 3D som jeg kan for jeg liker effekten.
Det er en smaksak, 3Den gjorde opplevelsen bedre for min del, så se den i 3D om du kan mener jeg, men her det nok delte meninger :slight_smile:

Whoa end game!

Så den ikke i 3d og det er jeg glad for! ( vi leide en hel kinosal) så slapp vi shitkids.! :smiley:

Hvor lenge skal vi vente før vi starter å diskutere filmen her?

ADVAR ALLE MED STORE BOKSTAVER…please