Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Filmtips 🍿

NĂ„ kjĂžper jeg bare en film eller 2 i Ă„ret, men blu ray ja :+1:
Kaller det bare dvd fordi, vel, jeg er en dinosaur, liker ikke forandringer :joy:

5 Likes

Skal se denne i kveld. Desverre ikke IMAX, men 3D & Dolby Atmos. Gleder meg :blush:

(Fikk forĂžvrig terningkast 2 hos Filmpolitiet :smile: )

Venoms

1 Like

Ja samme her, gleder meg til Ă„ se Tom Hardy som en ny mĂžrk helt. Leverte vertfall varene som Bane i siste Batman film.

1 Like

ingen skam Ă„ snu?

Har aldri latt meg affektere av hva anmeldere i aviser skriver - smaken er som baken osv. :slight_smile:

Du kan fÄ MIN anmeldelse etter at jeg har sett den - fordelen med dÄrlige anmeldelser er lave forventninger. Et godt eksempel er denne:

Fikk terningkast 1 - men jeg synes filmen var mesterlig. Den fikk ogsÄ hele 6 oppfÞlgere og ble en kassasuksess. Sier pÄ ingen mÄte at Venom blir en bra film, men se den, det skal jeg :wink:

1 Like

Har en kompis, hvis han synes filmen er hysterisk morsom, sÄ er det en 50/50 sjanse for at jeg synes filmen er skikkelig rÊva. :stuck_out_tongue:

1 Like

NĂ„r til og med Tom hardy sier “filmen er helt ok” og at han ble skuffet av at de hadde tatt bort alle favoritt scenene hans
 blir jeg halvredd. :smiley: har gledet meg til den filmen

1 Like

De ga SAW-filmen terningkast 1 !

er det en pensjonist som enda har “rorbua”-dvd`n pĂ„ Ăžverste hylla i stua si som gjĂžr filmanmeldningene?

:smile:

7.1 pÄ imdb er ganske bra til slike filmer. :slight_smile:

Likte sitatet “Don’t listen to the critics whom are desperately trying to remain relevant in a time where the opinion of the audience truly matters.”

7.1 pÄ IMDB er svÊrt svakt for en Marvel-film, da disse bruker Ä ligge mye hÞyere. Virker som en real flopp og svak film. Dessverre.

1 Like

Jeg mista siste rest av tiltro til anmelderne nÄr PÄl Bang-Hansen anmeldte Kill Buljo, nÄr en grinebiter pÄ 146 Är anmelder filmer laget for folk med humor, som er vokst opp etter at ilden ble oppdaget, da er det noe feil. :rofl:

1 Like

Jeg mÄ innrÞmme at jeg stort sett bare sjekker IMDB-rankingen for Ä se om jeg skal gidde Ä se en film. Er det under 7,0, mÄ det vÊre en god grunn til at jeg skal gidde Ä se filmen. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Tipper Bang-Hansen hadde fet humor. Han humret sikkert godt da han rÞyka joints med Jack Nicholson pÄ 70-tallet. Legende!

1 Like

Det stemmer jo ikke. De fleste ligger pÄ 7-tallet.

Vet mange bruker IMDB som et barometer pÄ om en film er verdt Ä se @Christian , men det er ikke alltid korrekt. Spesielt blir det statistiske grunnlaget noe feil nÄr filmen nettopp er sluppet. Det er 12300 stemmer pÄ Venom (cirka), mens en film som «Avengers: Infinity Wars» har 8.6 basert pÄ nesten 500 000 stemmer @orionen . Jeg tipper Venom havner mellom 6 og 7 nÄr den er ferdig pÄ kino og vi passerer 100k stemmer.

Det er ogsÄ blit stilt spÞrsmÄlstegn om det er noe fusk med votingen pÄ IMDB, da ryktene sier at studioene kan betale seg til bÄde forsideplass og hÞyere score enn det som er realistisk, men skal ikke gÄ mer inn pÄ det her. Som sagt, lave forventninger pleier Ä gi en god opplevelse!

1 Like

Sier jeg til fruen hver Kveld fredag tredje onsdag i mÄneden

10 Likes

SĂ„ rart! Akkurat det samme jeg sier til fruen din hver onsdag, nĂ„r hun er pĂ„ “bingo” vet du? :joy:

1 Like

Lovet jo Ă„ dele min vurdering av VENOM og her er den!

Det er en del ting man kan like med Venom, men ogsÄ en god del ting man kan mislike. La oss ta det som er bra fÞrst; Venom er badass. Det er kult med en anti-hero (selv om han blir en slags hero mot slutten) og jeg synes effektarbeidet var bra. Det er en del som har sagt CGIen i denne filmen var dÄrlig, men det la ikke jeg merke til. 3Den var ogsÄ helt OK, ikke noe Ä utsette pÄ det. Handlingen var helt OK. Det er en origin story sÄ jeg forventet ikke noe mer enn det.

SĂ„ det som kunne vĂŠrt bedre: jeg er enig med mye av det som andre anmeldere har pĂ„pekt som svakheter med denne filmen. F.eks tar det altfor lang tid til vi fĂ„r se Venom. Revealen er dog ganske episk. En annen ting er aldersgrensen. I og med at man har gĂ„tt for en PG-13 (12 Ă„r i Norge) sĂ„ er det ikke sĂ„ mye blodig action her. Ikke at jeg mĂ„ ha mye blod i filmene jeg ser, men det hadde kledd filmen bedre om den var myntet pĂ„ voksne, siden Venom i og for seg er ganske sĂ„ ond og liker Ă„ bite hodet av folk. Det er liksom ikke det helt samme nĂ„r mye av det voldelige skjer off-screen. Se en film som «Logan» for eksempel – hvor volden og aldersgrensen kommer til sin rett.

KjÊrlighetsforholdet mellom Eddie og dama er ogsÄ rÊva. De har ikke kjemi i det hele tatt og Michelle Williams virker som hun bare er med i filmen for Ä fÄ en paycheck. Etter min mening er scenene med henne og Hardy noe av det verste i hele filmen.

En siste ting som irriterte meg med Venom (MILD SPOILERS AHEAD!) er at det er sÄ latterlig dÄrlig forklart hvorfor han hjelper Eddie pÄ slutten. Synes det var slapt manusarbeid.

Summa sumarum sÄ ble jeg underholdt og synes filmen verdt billetten, og jeg gir den terningkast 4, men den gÄr nok fort i glemmeboken sammen med x-antall andre Marvel filmer :smiley:

7 Likes

SÄ Leave No Trace i gÄr. SvÊrt bra film av regissÞren bak WinterŽs Bone som jeg ogsÄ vil anbefale. Begge disse filmene kommenterer pÄ strukturelle og politiske forhold i USA,og hvordan de pÄvirker enkeltmennesker. MiljÞene som skildres ligger pÄ utsiden/baksiden av samfunnet, men er sterkt pÄvirket av f.eks. krigfÞring, utflagging av industri etc.

2 Likes

Begynner Ă„ bli rimelig lei alle de superhelt filmene og seriene, kan de ikke lage flere mafiafilmer og serier? :grin::+1::dagger::bomb: