Diskusjon Triggere Porteføljer

Filmtips 🍿

hehe ok, er ikke nedlasting da, men ja bedre å kjøpe

Prøvde å se gjennom topicen men fant ikke disse:

De to siste er av Guy Ritchie og er litt samme sjanger, men begge gir en god latter synes nå jeg.
Frihetens regn er jo bare konge og er også den med høyest score av alle på Imdb.

Jeg håper du kjøper filmer i Bluray eller 4K kvalitet fremfor DVD? :smile:

Nå kjøper jeg bare en film eller 2 i året, men blu ray ja :+1:
Kaller det bare dvd fordi, vel, jeg er en dinosaur, liker ikke forandringer :joy:

Skal se denne i kveld. Desverre ikke IMAX, men 3D & Dolby Atmos. Gleder meg :blush:

(Fikk forøvrig terningkast 2 hos Filmpolitiet :smile: )

Venoms

Ja samme her, gleder meg til å se Tom Hardy som en ny mørk helt. Leverte vertfall varene som Bane i siste Batman film.

ingen skam å snu?

Har aldri latt meg affektere av hva anmeldere i aviser skriver - smaken er som baken osv. :slight_smile:

Du kan få MIN anmeldelse etter at jeg har sett den - fordelen med dårlige anmeldelser er lave forventninger. Et godt eksempel er denne:

Fikk terningkast 1 - men jeg synes filmen var mesterlig. Den fikk også hele 6 oppfølgere og ble en kassasuksess. Sier på ingen måte at Venom blir en bra film, men se den, det skal jeg :wink:

Har en kompis, hvis han synes filmen er hysterisk morsom, så er det en 50/50 sjanse for at jeg synes filmen er skikkelig ræva. :stuck_out_tongue:

Når til og med Tom hardy sier “filmen er helt ok” og at han ble skuffet av at de hadde tatt bort alle favoritt scenene hans… blir jeg halvredd. :smiley: har gledet meg til den filmen

De ga SAW-filmen terningkast 1 !

er det en pensjonist som enda har “rorbua”-dvd`n på øverste hylla i stua si som gjør filmanmeldningene?

:smile:

7.1 på imdb er ganske bra til slike filmer. :slight_smile:

Likte sitatet “Don’t listen to the critics whom are desperately trying to remain relevant in a time where the opinion of the audience truly matters.”

7.1 på IMDB er svært svakt for en Marvel-film, da disse bruker å ligge mye høyere. Virker som en real flopp og svak film. Dessverre.

Jeg mista siste rest av tiltro til anmelderne når Pål Bang-Hansen anmeldte Kill Buljo, når en grinebiter på 146 år anmelder filmer laget for folk med humor, som er vokst opp etter at ilden ble oppdaget, da er det noe feil. :rofl:

Jeg må innrømme at jeg stort sett bare sjekker IMDB-rankingen for å se om jeg skal gidde å se en film. Er det under 7,0, må det være en god grunn til at jeg skal gidde å se filmen. :stuck_out_tongue:

Tipper Bang-Hansen hadde fet humor. Han humret sikkert godt da han røyka joints med Jack Nicholson på 70-tallet. Legende!

Det stemmer jo ikke. De fleste ligger på 7-tallet.

Vet mange bruker IMDB som et barometer på om en film er verdt å se @Christian , men det er ikke alltid korrekt. Spesielt blir det statistiske grunnlaget noe feil når filmen nettopp er sluppet. Det er 12300 stemmer på Venom (cirka), mens en film som «Avengers: Infinity Wars» har 8.6 basert på nesten 500 000 stemmer @orionen . Jeg tipper Venom havner mellom 6 og 7 når den er ferdig på kino og vi passerer 100k stemmer.

Det er også blit stilt spørsmålstegn om det er noe fusk med votingen på IMDB, da ryktene sier at studioene kan betale seg til både forsideplass og høyere score enn det som er realistisk, men skal ikke gå mer inn på det her. Som sagt, lave forventninger pleier å gi en god opplevelse!

Sier jeg til fruen hver Kveld fredag tredje onsdag i måneden

Så rart! Akkurat det samme jeg sier til fruen din hver onsdag, når hun er på “bingo” vet du? :joy: