Diskusjon Triggere Porteføljer

Filmtips 🍿

Lovet jo å dele min vurdering av VENOM og her er den!

Det er en del ting man kan like med Venom, men også en god del ting man kan mislike. La oss ta det som er bra først; Venom er badass. Det er kult med en anti-hero (selv om han blir en slags hero mot slutten) og jeg synes effektarbeidet var bra. Det er en del som har sagt CGIen i denne filmen var dårlig, men det la ikke jeg merke til. 3Den var også helt OK, ikke noe å utsette på det. Handlingen var helt OK. Det er en origin story så jeg forventet ikke noe mer enn det.

Så det som kunne vært bedre: jeg er enig med mye av det som andre anmeldere har påpekt som svakheter med denne filmen. F.eks tar det altfor lang tid til vi får se Venom. Revealen er dog ganske episk. En annen ting er aldersgrensen. I og med at man har gått for en PG-13 (12 år i Norge) så er det ikke så mye blodig action her. Ikke at jeg må ha mye blod i filmene jeg ser, men det hadde kledd filmen bedre om den var myntet på voksne, siden Venom i og for seg er ganske så ond og liker å bite hodet av folk. Det er liksom ikke det helt samme når mye av det voldelige skjer off-screen. Se en film som «Logan» for eksempel – hvor volden og aldersgrensen kommer til sin rett.

Kjærlighetsforholdet mellom Eddie og dama er også ræva. De har ikke kjemi i det hele tatt og Michelle Williams virker som hun bare er med i filmen for å få en paycheck. Etter min mening er scenene med henne og Hardy noe av det verste i hele filmen.

En siste ting som irriterte meg med Venom (MILD SPOILERS AHEAD!) er at det er så latterlig dårlig forklart hvorfor han hjelper Eddie på slutten. Synes det var slapt manusarbeid.

Summa sumarum så ble jeg underholdt og synes filmen verdt billetten, og jeg gir den terningkast 4, men den går nok fort i glemmeboken sammen med x-antall andre Marvel filmer :smiley:

Så Leave No Trace i går. Svært bra film av regissøren bak Winter´s Bone som jeg også vil anbefale. Begge disse filmene kommenterer på strukturelle og politiske forhold i USA,og hvordan de påvirker enkeltmennesker. Miljøene som skildres ligger på utsiden/baksiden av samfunnet, men er sterkt påvirket av f.eks. krigføring, utflagging av industri etc.

Begynner å bli rimelig lei alle de superhelt filmene og seriene, kan de ikke lage flere mafiafilmer og serier? :grin::+1::dagger::bomb:

Morsomt! Så den i går jeg også :slight_smile: Bra film, om enn noe “treg”. Hadde forventet meg hakket mer action basert på tittelen og plakaten men veldig fin. Likte veldig godt hvordan de fikk frem hjertevarmen i mellommenneskelige relasjoner hos folk på “utsiden” av samfunnet.

Ja, tregere enn jeg forestilte meg også, men det gjorde ikke meg noe. Jeg er en sucker for film om amerikanske outsidere, samfunnstapere og antikonformisme (hvis det er et ord). Hell or High Water, også med Ben Foster, American Honey og The Florida Project anbefales hvis man er ute etter mer film som berører denne tematikken. Ulike filmer, men toucher mye av de samme temaene hvis man tolker filmene fra en samfunnskritisk synsvinkel.

Whatever happened to Die Hard, guys? :stuck_out_tongue_closed_eyes::grin:

Dette er vel filmen for deg :wink:

Trenger noen tips til helgen. Brukte uken på å se «Matrix» trilogien på nytt. Anbefales. Spesielt den første filmen holder seg meget bra, til og med i dag!

Skulle gjerne sett noe bra Sci-Fi, skrekk eller thriller, og gjerne av nyere dato (filmer utgitt i år)…!

Akkurat sett ferdig denne. Anbefales!

Film for de følsomme. Er nok best å se den på kino.

@Moonman - “Searching” var veldig bra. Likte den godt :slight_smile:

I kveld står denne for tur :slight_smile:

En rimelig bra western:

… om noe oppskriftsmessig :stuck_out_tongue:

Har du sett JW2? Hvordan var den isåfall opp mot 1? 1 var superawesome.

Har ikke sett 2 enda :neutral_face:

Syns handlingen i John wick 1 er bedre. 2 syns jeg ble litt mye (overdreven). Helt grei, men 1 syns jeg personlig er konge :slightly_smiling_face:

Denne må alle som sitter pris på gode filmer se. Har du testo kommer du til å elska denna filmen! Samma folk som produserte “Get out”

Enjoy :popcorn::popcorn::popcorn:

Någon som sitter inne på filmtips på Netflix ?