Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi erfaringer 💰

Ordna seg, ty

Tok ca 3 timer.

Jeg er nok den som roterer mest til/fra Firi og kan kanskje belyse dette litt.
Det er tre ting som kan pÄvirke withdrawals hos Firi:

1. On-chain congestion - altsÄ at Firi har sendt ut en txn til en gas pris, og sÄ hopper prisen. De har fortsatt ikke implementert EIP1559 for ETH, sÄ dette kan fort skje. PÄ XRP eller andre chains med lite bruk vs scalability sÄ skjer ikke dette. Siden XRP i praksis funker som en sentralisert database sÄ er dette noe av det raskeste for overfÞring mellom bÞrser. Man ser at dette har skjedd dersom man fÄr en txid i uttakshistorikken og ser at den er pending pÄ etherscan f.eks. Her vil det sjelden hjelpe Ä ta kontakt pÄ chat - man mÄ nesten bare belage seg pÄ Ä vente.

2. At noden til Firi er nede, eller at de har andre problemer i backend. Dette er litt vanskeligere Ä finne ut av, men man kan ane at dette har skjedd dersom man aldri fÄr en txid. I praksis umulig Ä skille fra 3.

3. At uttaket har blitt tatt ut til manuell gjennomgang for AML. Dette kan skje hvis man tar ut til adresser man aldri har tatt ut til fÞr, eller som pÄ andre mÄter er vanskelig for systemene Ä spore.

Min erfaring med Firi er at crypto-withdrawals prosesseres ut av konto pÄ under 1min for alle coins. Dette betyr ikke at det kommer inn der det skal pÄ 1min, men sÄ lenge det er en txid og jeg kan se den pÄ en explorer sÄ er det som oftest lite Firi kan gjÞre for Ä speede det opp. Dersom det ikke er prosessert noe hos Firi (ligger til behandling) pÄ 10min kan det vÊre en idé Ä ta kontakt med chat for Ä hÞre. Om transaksjonen mÄ screenes av en ansatt pÄ AML sÄ vil ikke dette gjÞre at det gÄr noe raskere, men dersom det er problemer i backend sÄ vil de finne ut av det kjappere.

3 Likes

Flere som har problemer med Ă„ logge in? Ser ut som appen har blitt oppdatert, kommer meg ikke in

Kom inn men hadde hvit skjerm i en stund fĂžr den lastet.

1 Like

Har Firi planer om Ă„ stĂžtte flere stablecoins snart? USDT/USDC og BUSD hadde gjort tjenesten mye mer aktuell for mitt bruk.

Edit: Ser at Kaupang stÞtter USDT, sÄ da kan jeg bare flytte dit i stedet for Ä vente mer pÄ Firi.

3 Likes

Noen planer om innfĂžring av stop loss funksjon?

Spurte om det samme og svaret var nei, fordi man kan bli stoppet ut pÄ stop loss raid!!??! SÄ om man ikke kan fÞlge med nÄr det skjer noe sÄ mÄ man sitte pÄ ned de prosentene det gÄr ned. Men det er klart at de stÞrste kryptobÞrsene har vel ikke stop loss :sweat_smile:

Edit: Stop loss er en funksjon som skal hindre at man taper pĂ„ en posisjon om ting gĂ„r dritt, og i ett sĂ„ volatilt marked som krypto sĂ„ er det ogsĂ„ naturlig at man kan bli stoppet ut, bĂ„de av spekulativ handel og generell markedssvingninger. Men at man som investor skal bli beskyttet mot Ă„ bli stoppet ut er en tynn suppe. Å ogsĂ„ kunne sette trailing stop loss i ett marked hvor ting gĂ„r veldig fort burde vĂŠrt en selvfĂžlge.

1 Like

Har noen av dere fÄtt tilsendt en KYC- mail fra Firi? Er det ikke litt drÞyt at de vil ha hele skattemeldingen din? NÄr til og med Ledger Nano ble hacket, hvorfor kan ikke Firi bli det? Og hvis de blir hacket, sÄ vil jo hackerne sitte pÄ drÞyt mye informasjon i forhold til f.eks. Nano gjorde.

Kan noen forklare (gjerne fra Firi) hvorfor de ikke tilbyr flere coins som f.eks. Solana og Avalanche? Det er som en platebutikk som kun selger Michael Jacksons og Rolling Stones. Veldig frustrerende. Jeg kvier meg for Ă„ bruke utenlandske alternativer, men Firi gir oss ikke noe valg.

1 Like

@Firi_Thuc er innom her i ny og ne. sÄ kanskje han gir deg samme svar som sist :wink:

Jeg veit ikke hva du legger i “ny og ne”, men 8 mnd siden han svarte pĂ„ noe her inne. Har vel fĂ„tt svingen pĂ„ kundemassen, sĂ„ gidder ikke svare pĂ„ henvendelser her tenker jeg. Litt dumt da det begynte fint egentlig.

han kommer innom Ä svaer nÄr jeg spÞr han om Ä komme innom Ä svare :wink:

Hei.

Aller fÞrst mÄ jeg bare beklage at jeg har forsvunnet fra forumet. 2021 har vÊrt et bra Är for selskapet, men et hardt Är for meg grunnet veksten. Jeg skal prÞve sÄ godt jeg kan for Ä bli mer aktiv pÄ disse trÄdene.

@Evilfreud har tatt kontakt med meg og bedt meg om Ă„ skjerpe meg :stuck_out_tongue:

Var du som mente du mÄtte skjerpe deg :smiley: jeg spurte bare pent om du hadde lyst Ä komme Ä svare :smiley:

For Ä svare helt Êrlig, jeg har fokusert pÄ Ä bygge opp organisasjonen og skalere teknologien slik at vi kan legge til nye coins og se pÄ muligheter for cross-chain.

NÄ har vi vokst fra 0 fulltidsansatte til 47 pÄ 12 mÄneder. Men jeg lover at vi har et eget team som jobber med blockchain-infrastrukturen vÄr.

8 Likes

Jeg sjekket ogsÄ NBX til Kjos. OgsÄ den har dÄrlig utvalg. :frowning:

47 goddamn

3 Likes

Jeg har brukt Kaupang et par ganger de siste ukene, og er veldig fornÞyd. Fra bestilling og bankoverfÞring har det bare tatt noen timer fÞr kryptoen dukker opp i min egen lommebok (pÄ Ledger).

Det er imponerende, fÄr nÄ har det gÄtt i sirup hos Firi, minst 2 dager fra pengene har gÄtt ut av bankkonto til de er godkjent hos Firi. For ikke snakke om KYC- prosessen, som plutselig dukker opp etter flere inn og uttak (burde ikke den kommet nÄr du oppretter konto?). Kjenner jeg ogsÄ blir litt frustrert over den generelt dÄrlige kundebehandlingen fra KYC-avdelingen.

Har Firi voksesmerter?

Vurderer sterkt Ä flytte til Kaupang, spesielt etter dine kommentarer. De har jo ogsÄ et mye bedre utvalg av forskjellige kryptovalutaer.