Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Firi erfaringer 💰

Hei!

Jeg har begynt Ä bruke MiraiEx i fjorÄret og er ganske fornÞyd!

Litt hÞye gebyrer og sÄnt, men ellers tips top.
SĂ„ jeg kan fint anbefale dem til andre!

1 Like

Jeg overfÞrte via kontonummer fÞrste gangen. Tok to dager. Andre gangen sÄ jeg at kontonr var forandret, og fikk forsÄvidt ingen forklaring pÄ det. (Spurte bare her inne da, men sÄ at de har vÊrt aktive her nylig)
Endte med Ä overfÞre via Neonomics eller hva de nÄ kalte det - det tok en uke omtrent.

Man har rimelig FOMO om man ikke fÄr til Ä vente noen dager :joy:

Hei!

MÄ bare starte hele posten med at vi har vÊrt dÄrlig pÄ Ä svare pÄ spÞrsmÄl og tilbakemelding her siden starten av Äret. Januar ble brÄtt veldig hektisk og krevde en ordentlig oppskalering av organisasjonen.

Kort fortalt sÄ har det vÊrt et enormt trykk, samt at bankene hadde et gigantisk etterslep av oppdatering av transaksjoner + tullebegrensninger i transaksjonshistorikk (vi hadde flere tusen transaksjoner i backlogg hver dag de fÞrste 2 ukene).

Vi har bygd om vÄre interne-tjenester for Ä unngÄ nettopp dette. Men nÄ jobbes det ogsÄ med nye leverandÞrer som forhÄpentligvis vil gjÞre det mye kjappere og mer sÞmlÞst som vi hÄper ikke blir altfor lenge til!

NÄr det kommer til pris sÄ styres dette av markedet vÄrt, vi jobber kontinuerlig med Ä fÄ ned kostnadene. Prisen hos oss og f.eks internasjonale vil aldri kunne vÊre 1:1, og grunnen for dette er ganske simpelt. Bankene tar en del i valutakurtasje (virker som at dette er en godt gjemt skatt), og sÄ vil jo folk ogsÄ selge med litt profitt. Vi er i prosess med flere professjonelle aktÞrer som kan vÊre interessante for market making-delen. Dette er for Ä kunne tilby enda lavere priser og stÞrre dybde i ordrebÞkene.

Fun fact: Vi rundet > 300M NOK i handelsvolum denne mÄneden. Er en god del likviditet som bare venter pÄ en god entry

Som alltid sÄ verdsetter vi all feedback, og vi er smertelig klar over at innskudd er latterlig. Det er vanskelig Ä gÄ opp mot internasjonale lÞsninger (som i teorien er tregere enn innenlands), men siden hele mÄten ting er satt opp i bankinfrastrukturen sÄ ender vi med Ä vÊre tregere enn SEPA

7 Likes

Stort sett godt fornĂžyd med MiraiEx.
Vet ikke om andre har samme erfaring, men det virker som at MiraiEx sine ‘market makers’ forsinker prisutviklingen noe sammenlignet med (mye) stĂžrre bĂžrser. Dette gir jo mening pga den lavere omsetningen. Som en konsekvens av dette kan det virke som at ved raske fall i f.eks BTC vil man kunne fĂ„ en bedre salgspris enn andre steder, hvis man vil ut. PĂ„ samme mĂ„te vil det kunne vĂŠre lurt Ă„ vente litt med Ă„ ta gevinst etter man mener kursen har ‘toppet ut’ pga den samme mekanismen.

Er jeg helt pÄ viddene her?

Volumet til ME er jo mindre enn andre bÞrser, som betyr at ting gÄr tregere. GÄr senere opp, GÄr senere ned. Tror ikke du er helt pÄ viddene.

1 Like

Registrerte meg her om dagen og mÄ med hÄnda pÄ hjertet si at dette er den ryddigste plattformen jeg har besÞkt. Dessverre var det ikke mulig Ä handle dogecoins sÄ jeg mÄtte over pÄ binance som henger Ärevis etter mtp brukervennlighet

2 Likes

Hei.
Jeg er MM pÄ MiraiEx og du har rett i at man ofte kan fÄ bedre salgspris enn andre steder - men dette er ikke alltid pÄ grunn av market makers. Det er to ting som fÞrer til en hÞyere bid-side:

1. Vanlige kjĂžpere plasserer ordre i bĂžkene og lar de stĂ„. PĂ„ grunn av fees og andre kostnader relatert til Ă„ ta en ordre vil det ikke alltid vĂŠre lurt for en market maker Ă„ “ta” en ordre som er hĂžyt i boka. Rotasjoner inn i USD/EUR pĂ„ andre bĂžrser i store mengder er den stĂžrste flaskehalsen, og Ă„ ta en slik ordre vil derfor ikke vĂŠre verdt det fĂžr den nĂ„r fee% + extcost% + margin%.

2. Relatert til over - som nevnt er rotasjoner inn i USD/EUR en flaskehals, og derfor vil market makere nÄr de gÄr tomme for USD/EUR rett og slett betale en liten overkurs (i norske kroner) for Ä balansere tilbake uten Ä gÄ via bank (NOK->BANK->USD/EUR->Annen bÞrs tar tid). Dette er spesielt merkbart pÄ sÞndager/mandag morgen etter helger med hÞyt kjÞpsvolum da stengte banker gjÞr det umulig Ä rotere rundt.

3 Likes

Takk for grundig svar

Heisann, da har jeg ogsÄ gÄtt i gang med bruken her. Tok under 1 dÞgn her og med innskudd via sparebanken sÞr, sÄ veldig fornÞyd med det. Et spÞrsmÄl. Dogecoin er jo skikkelig i vinden for tiden. Er det noen planer Ä fÄ disse inn etterhvert, eventuelt noen andre kryptovalutaer?

1 Like

fĂžlger denne.

Hei!

Vi har i de siste ukene prioritert Ä ordne opp i bugs og forbedre eksisterende deler av plattformen. Men vi ser pÄ Ä utvide hvor mange kryptovalutaer vi tibyr i tiden som kommer. Om du har noen i tankene sÄ lytter vi gjerne (vi har en liste med coins som vÄre bruker Þnsker seg).

1 Like

Hei! SpÞrsmÄl: Si jeg overfÞrer 1 bitcoin til MiraiEX og overfÞrer derifra til norsk konto.
Ordner jeg alt med skatt selv? Eller blir det innrapportert som med aksjer?

2 Likes

Feedback til Mirai; Jeg savner informasjon om hvor mange prosent jeg er opp pÄ investeringen min. Det er helt fundamentalt for aksjer. Ser ingen grunn til Ä ikke ha det for coins.

Det andre er: Hvorfor har jeg saldo pÄ coins som DAI og XRP nÄr jeg aldri har handlet de? Det er forvirrende. Det er som om jeg skulle opprette en konto i Nordnet ogs Ä ligger det noen fÄ aksjer i alle aksjene de tilbyr. Alt i alt synes jeg oversikten er lite oversiktelig.

2 Likes

Har dere planer om Ă„ legge til flere Krypto fra top 10 snart?
HÄper dere kan fikse Iota ,Cardano og fler

Vi vil komme med vÄr egen lÞsning for vÄre kunder som fikser dette fÞr skattemeldingen skal inn. Det ryktes om noen endringer i rapporteringen, men tipper man fÄr hÞre mer om dette rundt Mars/April. Ellers sÄ kan man ogsÄ bruke lÞsninger som Kryptosekken som stÞtter MiraiEx, dette har de gjort i over 1 Är nÄ og henter data fra oss hver natt for de brukerne som har satt opp integrasjonen.

Det vil ikke bli innrapportert automatisk fÞr til neste Är, men i Är vil det komme informasjon som man kan kopiere inn i skattemeldingen.

3 Likes

Dette er noe vi har jobbet med en liten stund, og vi hÄper Ä fÄ lansert en mye bedre oversikt for portefÞljen om ikke altfor lenge.

NÄr det kommer til DAI og XRP sÄ kommer det av at du har fullfÞrt de oppdragene vi har (du finner de under Bonus pÄ toppmenyen).

Og takk for feedback! Er utrolig viktig for oss Ă„ kunne bygge ting som faktisk blir brukt (fremfor Ă„ anta at det er viktig Ă„ bygge)!

1 Like

Men det aller korteste svaret du kan fÄ av meg sÄnn idag: Ja!

Det ligger litt i kortene at vi kommer til Ä lansere flere coins, om de er i topp 10 eller ikke kommer helt an pÄ kategorien man ser pÄ. Topp 10 market cap, topp 10 defi etc :slight_smile:

3 Likes

Brukervennlig nettside, men litt idiotsk er det vel mtp. at minimumsgrensen av btc som en vil sende til en annen addresse er 0.02? Dere sþker sikkert etter langsiktige sparere tipper jeg
?

Er jo en grunn til at de fleste bruker Coinbase/blockchain/exodus. PĂ„ disse platformer kan en sende minimalistiske belĂžp.

For Ä vÊre helt Êrlig med deg, sÄ kommer begrensningene fra da bitcoin var pÄ et mye lavere nivÄ.
Men igjen sÄ er de fleste av vÄre kunder folk som holder over lengre tid og ikke sender ut fÞr det har nÄdd et nivÄ.

Jeg har forĂžvrig videresendt kommentaren videre til gruppen som jobber med dette hos oss! Vet de driver og koker sammen noe greier her.

5 Likes