Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Firi småprat 💰

Hei!

Vi har fått til et lite samarbeid/sponsorat med MiraiEx.com, som gir bort litt gratis Bitcoin til alle TekInvestorer som registrerer seg via denne lenken.

Jeg har testet en del utenlandske kryptobørser og tjenester, men alltid synes det har vært kjipt å sende avgårde bilde av pass eller førerkort for å bevise at jeg er meg. Med MiraiEx bekrefter du identiteten din med BankID og logger inn med Vipps (hvis du vil). Jeg opplevde det som en veldig fin og sømløs opplevelse.

Det tok bare et par minutter og så hadde jeg en konto der jeg kan kjøpe og selge Bitcoin eller Litecoin I tillegg fikk jeg også 0.001 Bitcoin gratis, det var litt gøy :slight_smile:

Jeg finner ikke så mange anmeldelser av MiraiEx på nett, så det hadde vært kult å høre hvordan dere opplever tjenesten, det de tilbyr, priser osv.

Ser at @Majh allerede har skrevet litt om sine erfaringer:

Øyvind Kvanes, COO i MiraiEx er også her på forumet (@Oyvind_Mirai ), og svarer sikkert på eventuelle spørsmål vi måtte ha i denne tråden. Jeg har snakket en del med Øyvind og opplever han som en ryddig og seriøs fyr.

Hvis du ikke allerede har gjort det, sjekk ut MiraiEx og kom gjerne med din erfaring i denne tråden :slight_smile:

7 Likes

Hei. Brukte MiraiEX for ca 1 mnd siden. Opplevde det som en fin plass å handle på, enkelt og greit med BankID/vipps. Tommel opp :slight_smile:

4 Likes

Regga meg igår, gikk seriøst sømløst!. Har også klart å skaffe meg to refferals. Liker løsningen, litt rar trader men det er kanskje tilvenning. Kommer iallefall til å bruke denne mer og anbefale den videre.

Liker at Norske firmaer prøver seg på dette segmentet.

5 Likes

Hei, interessant å høre hvilke erfaringer dere har med bruk av børsen vår! Flere av oss som er her på TekInvestor nå, @Firi_Thuc, som er daglig leder hos oss, @Maren_MiraiEx som arbeider med UI/UX. Kom gjerne med tilbakemeldinger og spørsmål så svarer vi så godt vi kan! Mye å gjøre om dagen nå som bitcoin-prisen er på vei opp og flere kunder melder seg på :sweat_smile:

Når det gjelder spread og likviditet varierer det en god del naturligvis. Spread hos oss har vært på 1,5-2,5% i bitcoin-markedet den siste tiden. Likviditet, rundt en 10 BTC / 1M NOK på hver side av boka, og en kan matche for rundt halvparten av dette uten å flytte prisen for mye.(<2%)

Tar gjerne imot tilbakemeldinger på hvordan vi kan gjøre traderen bedre, hva som ikke er intuitivt med den, osv. Vi jobber med en løsning for markedsordre og nå, den vil naturligvis ha begrensninger så en ikke opplever for stor slippage. Ser at mange kun ønsker å handle uten å måtte forholde seg til ordrebok og sette limit-pris.

8 Likes

Savner Ethereum, Bitcoin Cash, Zcash og Peercoin.

2 Likes

Er det planer om å tilby flere coins @Oyvind_Mirai? :slight_smile:

Det er noe vi jobber med ja, de to neste på listen er ETH og XRP. Ethereum er ikke langt unna, vi holder på å teste dette hos oss nå, det er farlig å komme med et tidspunkt for lansering men målet er i løpet av måneden. XRP arbeider vi også med, og kommer nok et par uker etter ETH. Også fint med innspill på hva folk ønsker, interessen blant folk i Norge er jo et svært viktig kriterium for hvilken rekkefølge vi legger nye til nye kryptovalutaer.

Ellers er siste nytt hos oss enkel kjøp og salg med markedsordre, som vi ser mange foretrekker fremfor limit-ordre.

8 Likes

Ikke fan av XRP…

DXfiQfWU8AETqKg

3 Likes

Ser at dere får positivt skussmål på hjemmesiden til bitmynt, og det at dere har godkjennelse fra finanstilsynet og bruk av vipps etc borger for seriøsitet.

Men hvordan er soliditeten til selskapet, hvor trygg er pengene mine hos dere hvis det utløses stor ustabilitet i markedet?

3 Likes

Penger og kryptovaluta står trygt hos oss. Vi holder alltid kunders midler adskilt, de brukes ikke til drift, de står til oppbevaring, det er kunder som selv handler med egne midler på børsen. Når det gjelder innskudd av norske kroner, oppbevares dette på egne bankkontoer, vi benytter DNB og Sbanken. Når det gjelder kryptovaluta, lagres mesteparten til enhver tid offline, vi har en artikkel om sikring av kryptovaluta her: https://miraiex.com/blog/sikring-av-bitcoin

3 Likes

Gjorde mitt første kjøp for et småbeløp nå, og dette funket brillefint.

Hurtigbetaling fra sbanken gjort sent på kvelden ble kreditert konto et par-tre timer, og kursen var bare litt høyere enn bitmynt tar for sine 5000 minimumkjøp, men betraktelig bedre enn kursen bitmynt tar for småkjøp på localbitcoins.

4 Likes

@Oyvind_Mirai Hadde vært fint med en mulighet til å oppgi en PGP-nøkkel for sikker kommunikasjon over e-post.

God idè det @Jadda , det bør vi få på plass, vi har tenkt på det, men har ikke fått prioritert det enda. Så per nå sender vi kryptert til de som sender oss nøkkel og ønsker det, samt opplyser om muligheten til kunder vi er i kontakt med i saker hvor vi anser det som ønskelig. Men, når vi får tiden til det så skal vi få inn muligheten under kontoinnstillinger.

2 Likes

Her er en liten oppdatering fra oss.

Både på TekInvestor og andre steder har vi fått forespørsler om Ethereum. Vi er veldig fornøyd med å nå ha lansert Norges eneste ETHNOK-marked!

Markedet ble rullet ut natt til mandag. Vi håper på å øke aktivitet og likviditet i markedet betraktelig de kommende ukene og dermed være en god løsning for folk i Norge som ønsker å trade og investere i ETH.

Vi har også lansert en ny kontooversikt. De to store endringene her er muligheten for å handle direkte fra denne siden, det vil da være markeds-ordre. Vi ser at mange ikke er klar over hvordan limit-ordre fungerer, de ønsker bare å enkelt kjøpe eller selge, og dette gjør det altså mye enklere. Vi har også lagt til en graf som viser verdiutviklingen på din portefølje hos oss over tid. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger på annen data og muligheter som ønskes her.

5 Likes

Meget fornøyd med updaten som kom nå!. Savner bare en oversikt over løpende bonus ila en måned. Sånn at man slipper å vente til månedslutt!.

Men stå på ! dette blir veldig bra!

3 Likes

Btw dere får gi beskjed om dere skal kjøre emmisjon eller noe via en av disse crowfound sidene i fremtiden!

Sikkert flere her som vil kjøpe ;D

1 Like

Kommer sikkert tilbake til det neste år, men har dere oversikt over hvordan man skal føre skatt?

Ellers kudos for en veldig bra skrudd sammen tjeneste, veldig smooth.

1 Like

Hyggelig å høre @Evilfreud! Vi har en oversikt over bonus men den er “gjemt” under innstillinger enda (https://platform.miraiex.com/client/settings/bonus). Jobber med en bedre løsning enn en fast prosent og, noe basert på volum tenker jeg, og så må vi få den plassert et bedre sted.

Og ja, vi skal naturligvis oppdatere dere her om det blir aktuelt med en sånn type emisjon! Det vi ønsker er jo engasjerte investorer med sans for kryptovaluta, trading og fintech generelt!

1 Like

Angående skatt så har kryptosekken.no API integrasjon mot MiraiEx ser det ut som :slight_smile:

1 Like

Stemmer, vi har API-integrasjon mot bl.a Kryptosekken, som er den mest populære løsningen folk bruker og har skrevet en kort artikkel om skatt rett før fristen i år. (https://miraiex.com/blog/skatt-kryptovaluta) - Vi diskuterer å tilby en enda bedre løsning for dette til neste år, f.eks muligheten til at vi rapporterer inn direkte for kunder som ønsker det, og vi har nødvendig data for, som inngangsverdi på alle handler.