Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fornybars investerings og tweetetråd

I denne tråden kommer jeg til å publisere mine investeringer, samt rasjonalet bak disse. Jeg er en amatørinvestor som i hovedsak investerer i bioteknologisektoren på Oslo Børs, og jeg konsentrerer meg mest om selskapene som utvikler legemidler til bekjempelse av kreft.

I denne tråden vil jeg beskrive mitt rasjonale for posisjoner jeg tar ut i fra hva jeg mener er triggere som kan føre til økt aksjeverdi. Jeg vil ta posisjoner i forkant av triggeren, og vil i hovedsak gjøre det basert på en veldig basic teknisk analyse.

Grunnen til at jeg lager denne tråden er for å tvinge meg selv til å tenke mer igjennom investeringene mine, samt å følge strategien jeg har lagt i forkant igjennom tiden jeg er investert. Samtidig kan det tenkes at mange har meninger om rasjonalet bak investeringen, noe som kan bidra til å skape gode diskusjoner. Målet er å forbedre strategien gjennom å bli bevisst på feil og mangler i min tenkemåte rundt investeringene mine.

Ingenting du finner på denne tråden er investeringsråd eller oppfordring til å investere.

Strategien min er å gjøre entry i en aksje etter den oppfyller følgende kriterier:

  • Kjent value infliction point i nær framtid
  • Finansiering i orden
  • Positiv MA5/MA20 eller converging ved breakout
  • Breakout gjennom definert entry point ved hjelp av TA

Jeg går inn i få trades med forholdsvis større andeler av porteføljen for å maksimere return. Ved å benytte stop loss og øvrige kriterier håper jeg også å minimere tap.

Strategien min for exits skal være:

  • Forhåndsdefinert stop loss
  • En viss andel gevinstsikres før trigger inntreffer

Jeg vil benytte denne tråden til å publisere egne analyser for feedback og jeg tar forbehold om at jeg justerer posisjonen underveis i traden.

25 Likes

Benytter denne posten til å vurdere caser jeg følger med på.

SSO
Dette er ikke en biotekaksje, men:


Tok en posisjon her på brudd opp gjennom ATH.