Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forumforbedringer

I denne tråden kommer jeg til å poste når jeg gjør forbedringer på forumet eller legger til funksjonalitet. Tråden blir mest for å ha litt oversikt selv, men kan jo være moro å følge med på for de som vil :slight_smile:

Forslag til forbedringer kan du poste i denne tråden: http://www.tekinvestor.no/t/feedback-pa-nytt-forum/30

  • Forbedret visning av overskrift og kategori-“badges” når man leser tråder
  • La til lysegrå farge på table headers på forsiden for å gjøre siden lettere å lese
  • Fikset en del visuelle feil rundt visning av badges for kategorier rundt omkring. Litt ryddigere nå.
  • Økt tekstkontrast på telleren nede i høyre hjørne som viser hvor langt du har lest i en tråd. Lysegrå tekst på turkis bakgrunn var ikke lett å lese :wink:
7 Likes

Skrev om velkomstbanneret som vises til ikke-innloggede brukere. Nå er teksten kortere og mer rett på sak :slight_smile:

1 Like

La til SSL / HTTPS støtte i kveld. Du vil se at URLen til forumet nå har “https://” i stedet for “http://”. Dette vil si at all trafikk mellom deg og serveren er kryptert, som gjør det noen hakk vanskeligere for noen å sniffe passordet ditt eller se hvilke tråder du leser. Ble litt nedetid mens jeg ordnet det, beklager det dersom du fikk feilmeldinger den siste timen.

6 Likes
  • Rettet et par feil som gjorde at vi ikke hadde full HTTPS
  • Fikset fargen på navigasjonsindikatoren på mobil (var grønn på grønn, nå er den hvit på grønn)
2 Likes

Oppdaterte forumet til siste versjon i kveld - tok litt lenger tid enn forventet. Beklager litt nedetid for de som måtte ha fått hvit skjerm i noen timer nå. :slightly_smiling:

5 Likes

Designet en ny forside for mobil - jeg synes det ble renere enn før. Jeg fjernet en del elementer som strengt tatt ikke trengte å være der (navn på siste poster og kategori).

4 Likes

Da er Mine Favoritter og TekIndex også tilgjengelig på mobil - trykk på feltet nederst på skjermen på mobil for åpne de. :slightly_smiling:

Fikset også en bug som gjorde det umulig å fjerne enkelte aksjer fra Favoritter.

3 Likes
  • La til mange flere kategorier så tråder slipper å havne i “Annet”-kategorien :slightly_smiling:
  • Gikk gjennom de fleste av Annet-trådene og flyttet de til riktig kategori.
2 Likes
  • Skrev om hvordan aksjekursene hentes fra Yahoo Finance. Tidligere ble det hentet en og en aksje, hvert minutt. Dette var årsaken tilat forumet klikket her om dagen, da vi gikk over grensen for antall API-kall til yahoo (48000 per dag). Nå hentes alle aksjene som er i TekIndex eller noens favoritter hvert 5. minutt i en batch. (288 kall per dag). :slightly_smiling: Nytt er også at dette gjøres i en separat “worker”-prosess, som ikke blokkerer sidelasting for brukerne. Dette bør gi en enda raskere forumopplevelse :slightly_smiling:
10 Likes

Det ser ut som om TeIndex aksjene ikke laster riktig. Skal se på det i kveld.

Fikset nå.

Datakilden til aksjekursene (Yahoo finance) gir meg ikke oppdaterte priser akkurat nå, så det er derfor kursene er ekstra forsinket.

Jeg får ikke opp “trenings”-porteføljen min der heller. Ser ut til at de bedriver vedlikehold.

2 Likes

Har skrevet om hvordan jeg henter aksjekurser fra Yahoo nok en gang… håper alle gode ting er 3 :slightly_smiling:

7 Likes

Si fra hvis dere ser noe feil i kursene, det ser ut som det virker som det skal her nå :slightly_smiling:

1 Like

La til et par småting i dag:

1. Du kan nå gi reaksjoner på innlegg ved å trykke på smileyen/emojien under hvert innlegg:

2. Det er nå en knapp som gjør det enkelt å legge til avstemninger:

3 Likes

Det blir noen minutter nedetid når jeg gjør slike endringer, så beklager til de av dere som fikk feilmeldinger for litt siden :slight_smile:

1 Like

Flott, men er det ikke naturlig med max en emoji per bruker for et innlegg?

Jeg er vant til denne løsningen fra Slack, så jeg synes ikke det er så dumt, men hvis alle innlegg får 3 tusen emojis kan det jo bli litt slitsomt.