Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forumforbedringer

@pdx går det an å endre på tekindex? F.eks oppdatering den 1 hver måned med de 10-15 mest diskuterte aksjene?

Hei, ja, jobber med å gjøre den dynamisk :smiley: Det kommer! :slight_smile:

3 Likes

Kanon! Takk :slight_smile:

Noen forbedringer i kveld:

  • Flyttet antall online TekInvestorer til bunnen av høyremenyen. Den distraherte litt fra diskusjonen, synes jeg :slight_smile:
  • La til globalt søk til høyre for logoen, så det er litt enklere å finne ting.
  • La til en ny kategori kalt Spørsmål og svar: #sporsmal-svar Den kan brukes der målet ikke er diskusjon men å finne det beste svaret på et spørsmål (litt som StackOverflow, for de som kjenner til det). I denne kategorien kan man stemme opp de beste spørsmålene med en knapp til venstre for innlegget. Svarene blir rangert og lagt i riktig rekkefølge, det beste først. Test det ut: Tester ut spørsmål og svar kategorien
  • Gjorde nytt-emne knappen mer synlig på forsiden for å få flere til å starte nye tråder
  • Discourse (forumprogramvaren) støtter ikke lenger tags med punktum i, så jeg må gjøre om alle tags på tråder fra f.eks “FUNCOM.OL” til “FUNCOM-OL”. :thumbsup: #FML
10 Likes

Bare å fikse her vet du: https://github.com/discourse/discourse :stuck_out_tongue:

Btw, klarer ikke legge til aksjer fra oax, som f.eks http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=PCIB.OAX som er litt kjedelig.

Fra spøk til alvor, brukergrensesnittet her er et par tiår mer moderne enn div andre forum. :slight_smile:

1 Like

Kan fikse det der, men da må alle Discourseutviklerne overbevises om at det er lurt også før endringen blir godtatt :wink:

Støtter ikke OAX enda. De aksjene har tickeren .OL hos Yahoo Finance, men er egentlig .OAX, så må luke de ut og håndtere de annerledes på et eller annet vis…

Håper vi ligger litt foran de andre forumene ja :wink:

1 Like

Chatten borte på mobil? @pdx

Edit: Fungerer heller ikke på Windows 10 Explorer 11, men Edge fungerer…

Ser ut som man må trykke på Børsprat øverst for at den skal vises…

Ser ikke noe Børsprat heller jeg? Galaxy S6…

Ingen hast altså :slight_smile:

Støtter ikke så gamle mobiler :stuck_out_tongue:

3 Likes

Fleire enn meg som sliter med chatten i dag? Både mobil og PC, går tregt!

Funker greit i Chrome. Skal undersøke Safari feilen i kveld. Fortsatt litt buggy på mobil da så klart.

Men, den har fått historikk :slight_smile: Trykk på “load more” når du har scrollet helt opp :slight_smile:

3 Likes

Funker bedre i chrome på HTC nå. Endelig er notification buggen borte

1 Like

@pdx kan du gjøre så man kan velge desktop versjon på mobil. Chatten mellom pc og mobil korresponderer ikke. Er noe veldig rart :slight_smile:

Jeg skal se om jeg klarer å fikse ting, evt. rulle tilbake til en tidligere versjon i kveld.

1 Like

Du kan velge “skrivebordsvisning” fra nedtrekksmenyen. Men hjelper fortsatt ikke på å få chatten tilgjengelig for min del i hvert fall…

Får ikke åpnet den :smiley:

@pdx når du er ferdig med å feilsøke buginvestor :wink: hadde det vært en tanke/mulighet og fått inn børsmeldinger på samme måte som tekindex?

5 Likes

Chatten fungerer fremdeles ikke her. Macbook + Safari.

1 Like

Jau, fant ingen enkel løsning i går kveld, dessverre. Anbefaler å bruke Chrome inntil videre, dersom du kan :slight_smile:

1 Like