Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Forumet er oppgradert og alt gikk bra (?)

Er redd jeg stadig får feilmeldingen " Oisann! Den siden finnes ikke eller er privat." når jeg trykker på linken i emailen. Har også prøvd å resend e-mail, men også den linken ender opp med samme feilmelding.

1 Like

Ser ok ut nå

1 Like

Layouten på listene skal være bedre nå?

1 Like

Neste gang du eventuelt skal gjøre dette, hadde det vært fint om du gjorde det fredag/lørdag kveld. I tilfelle tekniske problemer.

Kunne jo risikert å ødelegge et potensielt PCIB-rally! :sweat_smile::grimacing:

Og verst av alt, jeg ble nødt til å benytte meg av HO-forumet et par-tre timer! :sweat_smile::scream:

1 Like

Jeg gjorde det natt til søndag jo :smile::sweat_smile: rallyet starter vel ikke før i morgen tidlig? :wink:

3 Likes

Hehe, nei, mente forrige gang.

Denne gangen gikk det helt smoooooth! :ok_hand::smile:

1 Like

Hei ser på Top 50 listen til AZT , der er tidligere største eier Tellef Ormestad sin beholdning skiftet navn til Per Stenberg.
Er det noe bug i personnummer ?

Det går langt tilbake i tid så det er ikke et salg.

@Oppturen https://www.dagsavisen.no/demokraten/nyheter/vi-bytter-navn-som-aldri-for-1.1439266 :man_shrugging:

Topp 50 listene vises akkurat som jeg får de fra VPS, men det kan sikkert være bugs hos de også :sweat_smile: ser ut som det skjedde noe rart med posten hans rundt 26/27. august ja.

Listene var annerledes før oppgradering.
Her er topp 20 på selskaps siden

Denne Per Stenberg har jeg ikke sett på noen lister før i dag.

1 Like

Hva er det du har gjort slags oppgraderinger? Alt jeg tar i blir plutselig til gull!

3 Likes

Per Stenberg han hadde ei einaste ku
Per Stenberg han hadde ei einaste ku
han bytta bort kua fikk AZ T igjen
han bytta bort kua fikk AZ T igjen
du gamle gode fiskeslim
du fiskelim
enzymet mitt

Mus: Per Spelmann

2 Likes

Denne Per Stenberg er nok kjempefornøyd, blitt mangemillionær over natten :joy::joy:

Klarer du å få inn meg og på neste oppdatering :+1::sweat_smile:

2 Likes

Fant noe grums i maskineriet som forklarer Pers nylige hell. Skal finne ut av det, men det kan ta noen dager. Kan godt være det også er lignende feil i andre lister :confused:

1 Like

Dere har en jobb å gjøre med aksjonærlistene. Ser ut som 19/10 er lik 16/10.

Du er nok bare litt for tidlig ute. Listene blir oppdatert 6.30 eller der omkring Si kl07.00 for sikkerhetsskyld. Så regner med at når klokka snurrer over til en ny dag, så blir det laget en kopi av forrige liste. Som så oppdateres når VPS leverer varene kl 6.30

Aksjonærlistene er ikke oppdatert i dag.

Det er definitivt noe muffens på gang, jeg er på saken. Beklager forsinkelsene.

1 Like

Det kan se ut som om listene er forskjøvet bakover med en dag kontra hvordan de var før, så nå er dagens liste datert 19.10.2020, og gårsdagens 16.10.2020. Dataene i 19. er ikke lenger identisk med 16.

Aha, tror jeg har funnet løsningen på problemet. VPS sender meg en InvestorID per investor i listene. Nå holder jeg på med et hemmelig prosjekt med en ny datakilde der de i stedet sender investorIDen som fødselsdatoen til investoren. Det vil si at når jeg importerer lister vil en ny person med samme fødselsdato overstyre den forrige investoren med samme fødselsdato, også i de vanlige listene. Denne satt langt inne å finne ut av :sweat_smile: Håper å få på plass en fiks snart :slight_smile: Takk for tålmodigheten!

3 Likes