Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fred Olsen Energy (FOE)

Takk.

Q2 tallene kommer 11.07.

Hva kan vi forvente?

Innlegg av: O-rust

Ticker: FOE

Verdi Harland & Wolff

Jeg prøver å finne ut hva en realistisk verdi på Harland & Wolff kan være, uten hell må jeg si. Bokført verdi av alt av" Property, buildning and land" er 23 millioner dollar, og jeg mener markedsverdien må være langt høyere med tanke på industriens beliggenhet. Er det noen som sett estimater, eller som har tanker om dette selv?

Jeg er klar over at Belfast ikke akkurat er verldens navle, men se selv på Google maps hvordan H&Ws beliggenhet er. Belfast har nå også vært en fredelig by i over 15 år.

Mange gamle industribyer har jo vært gjennom prosseser der industrimark ved sjøen har blitt konvertert till boligfelt og lignende, det har vært store penger i dette mange steder. Hva hvis H&W ble lagt ned og konvertert?

75% av virksomheten i H&W har vært releatert til fornybar energi de siste årene. Hvis virksomheten fortsetter er det vel mer naturlig at H&W eies direkte av Bonheur? Foe kunne jo tenkes selge H&W til Bonheur. Bonheur har for tiden 2,5 milliarder i “parent company” som vi ikke vet hva de vil bruke til…

1 Like

FOE må da kunne få noe kontrakter?

1 Like

Foe må da få tak i noen kontrakter nå: )

Oljeprisen over 120 USD pr fat

Stans i Irans oljeeksport kan komme til å sende prisen over 120 dollar pr fat, ifølge Bank of America Merrill Lynch.

Det melder Bloomberg News, fredag, ifølge TDN Direkt.

De fleste venter på resultatet av re-struktureringen, tror neppe FOE vil gå noe særlig før den er i boks.

Måtte Foe lykkes med å få i havn noen kontrakter!

1 Like

Wow! 6,565kr.

Har shorterne begynt å kjøpe tilbake?
Rykte om kontrakt?

Nydelig!!!

Da har jeg begynt å redusere i FOE.
Er svært usikker på hva som kommer i morgen.
De har vel bare hatt 1 rigg i drift og tallene er noe ikke hyggelige.

Dog kan det komme både kontrakter og oppdaterting rundt refinansiering.

Men kanskje det er best å stå utenfor med cash?
Hva tror dere?

Da eier jeg 0 aksjer i FOE. Så får vi se hva morgendagen bringer.

https://newsweb.oslobors.no/message/455395

Om de ikke kommer med noen triggere i dag blir det nok ned mot 5,5 kr igjen

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/Meglerhus-advarer-Aksjen-kan-halvere-seg

2018-07-11 09:49:49 CET
FOE:FLERE ÅPNE ANBUD I INDIA, SØR-AMERIKA, VEST-AFRIKA OG MEXICO NÅ -BRANDVOLD
Oslo (TDN Direkt): Fred. Olsen Energy ser flere forespørsler i India, Sør-Amerika, Vest-Afrika og Mexico som er ute nå, med lengre varighet.

-Her er det flere åpne anbud som er ute nå, og “Bolette Dolphin” passer godt inn mot disse, sier konsernsjef Ivar Brandvold under selskapets kvartalspresentasjon, onsdag.

Han sier videre at felles for disse anbudene er at det etterspørres “high-spec”-enheter.

2018-07-11 09:47:43 CET
FOE:SER KLASSEKOST. PÅ TOTALT USD 17M FOR BLACKFORD -BRANDVOLD
Oslo (TDN Direkt): Fred. Olsen Energy har gjennomført 75 prosent av klassingen av “Blackford Dolphin”, og har nå tatt på seg 12 millioner dollar knyttet til neste klassesyklus, ifølge konsernsjef Ivar Brandvold.

-Gjenværende del av klassingen vil bli gjennomført offshore innen andre kvartal 2020, og vil koste rundt 5 millioner dollar, så totalt ender vi på 17 millioner dollar, sier han under selskapets kvartalspresentasjon, onsdag.

Han sier videre at klassekostnaden for “Bideford Dolphin” vil være på om lag det samme.

2018-07-11 09:22:53 CET
FOE(NY):ER I BRUDD MED LÅNEBETINGELSER -MOE
(Nytt nest siste avsnitt)
Oslo (TDN Direkt): Fred. Olsen Energy er i brudd med lånebetingelsene selskapet har med finansielle kreditorer.

Det sier finansdirektør Hjalmar Krogseth Moe i Fred. Olsen Energy under selskapets kvartalspresentasjon, onsdag.

-Vi har ingen lettelser i lånebetingelser pr i dag, og er i brudd med lånebetingelsene.

  1. juni 2018 meldte selskapet at lånebetingelsene vil testes 20. juli.

Knyttet til driften av Harland & Wolff-verftet sier finansdirektøren at de venter et mindre underskudd fra virksomheten i andre halvår 2018.

1 Like

Klart de må få kontrakter!
Men hva som kommer først vet jeg ikke.
Greit å stå klar med cash.

kan ikke du si hva du har i portefølgen nå Kaizers,-er det bare hørisiko.no du er investert i?

1 Like

Traff bra på da OTS stupe ved åpning 09.07. Så langt 16,99% opp for min del.
Har aksjer med ulik vektig på risiko. + cash på konto nå

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @nofun (3 likes)

[quote=“nofun, post:352805, topic:9201”]

  1. @UNO (3 likes)
  1. @Kaizers (3 likes)

Resten av topp 10:

  1. @pleximus83 (1 likes)

Gratulerer!

Fred Olsen truer med konkurs hvis ikke en motvillig kreditor går med på å selge flaggskipet Bolette Dolphin.

Tidenes mageplask av et norsk selskap? Fra 360 kr til dagens situasjon hvor de trygler kreditor om å få selge sin eneste gjenværende moderne enhet.