Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

VI fikk jo ny liste igår. Den er delt på forumet igår.

2 Likes

“Insider-forumet” den ligger på??

3 Likes

Ahh ja det gjør den, trodde den lå åpent.

Alle listene ligger i en egent tråd, samt med endringene fra sist liste. Noen fordeler må det jo være med å sponse forumet :wink:

3 Likes

Selvfølgelig. Og da er det viktig at det reklameres for det også. Du må ikke glemme å nevne slikt! :slight_smile:

Min tanke rundt nedgangen i Funcom og lite action er at de fleste tror det som har skjedd før vil fortsette. Så siden det har vært lite action tror folk det vil fortsette sånn og derfor vil de heller ha pengene i noe som beveger seg enn å sitte i 1mnd uten kursendring. Nå som oljeprisen beveger seg, Rec er på et lavpunkt, NANO og TRVX har mye bevegelse og flere andre industrier er på vei mot sesong er det nok en god del som ser Funcom som en kjedelig aksje på 1 uke - 3 ukers sikt. Samtidig er det mange som ser på aksjen som for risikofylt.

Når nyhetene i tillegg er lagt på et så konservativt nivå sett i forhold til tidligere lanseringer kan jeg forstå at en del rett og slett ser bedre muligheter andre steder. Jeg tror derimot at dette er en bunn og at det rett og slett bare er lav interesse for å være inne i aksjen nå. Selv har jeg kjøpt mer nå.

3 Likes

Overrasket over at Funcom ikke går mer. To svært positive nyheter spør dere meg! Men der er MYE annet som rører seg om dagen så kan nok hende at mer oppmerksomhet blir rettet mot Funcom etterhvert.

1 Like

Jeg tror fremdeles at denne rettssaken som begynner snart spiller inn. Man kan forvente dekning i finans-pressen særlig de første dagene når den starter og det er neppe artikler med positiv omtale av Funcom eller tidligere ansatte i selskapet. Ikke unaturlig hvis noen tror de kan gjøre en trade her.

Det blir nok mest sannsynlig gammelt nytt, men man vet aldri hva f.eks. nåværende ansatte finner på å si i vitne-boksen eller om økokrim har noen overraskelser på lur. Mange her som ikke er enige med meg om dette, vi får fasiten snart.

1 Like

Jeg har et kjedelig, “Rema1000” svar: DNM sitt salg av 5-6 mill aksjer på noen uker… Ikke lett å bære for en liten aksje som Funcom…

Hvis jeg var Funcom vile jeg kommet ut med info av litt annen art i den perioden. Det vil nok veie opp og mer til tror jeg.

Ja det tenkte jeg også på og det er kanskje noe av årsaken til nyheter om spill-release og innside-kjøp kommer nå. Det er viktig at ikke selskapet blir lammet i denne perioden mtp nyhetsstrøm og drift. Alt er som normalt i funcom bør være budskapet fremover.

EDIT:
Også hvis e24, dn lager artikler få frem tydelig at funcom har gjort tiltak slik at markeds-manipulasjon ikke vil forekomme igjen.

1 Like

Kurs i Funcom skal forespeile fremtidig potensiale og inntekter, slik sett skal ikke en rettsak påvirke dette. På en annen side kanskje noen tror rettsaken gjelder selskapet og ikke enkeltpersoner. De som eventuelt tror det er i mindretall.

Har vi ekempler fra lignende saker, og hvordan slo dette ut for selskapets verdivurdering?

I en tid hvor de aller fleste bare leser overskrifter før de deler saken videre med alle de kjenner, tror du ikke titler som “FUNCOM-TOPP HOLDT TILBAKE INFORMASJON” eller “FUNCOM-SJEF OM INNSIDESKANDALEN” osv vil ha utslag? Det blir fort en snakkis det… Og det setter jo Funcom i et negativt lys, for det er jo “FUNCOM” i alle overskriftene.

1 Like

Ledelsen er ikke tiltalt

1 Like

Hysj ikke ødelegg poenget til Stjernebris, han jobber hardt for å bli tatt seriøst :wink:

4 Likes

Slapp Aas unna hele greia altså?

Er en stund siden Aas var funcom sjef :wink:

3 Likes

Det er heller ikke poenget mitt :smile: Det kommer fortsatt til å stå “FUNCOM” i alle de negative overskriftene, og det er de færreste som gidder å lese mer enn bare overskriften.

1 Like

snakk for deg selv!!!

Nå glemmer du at publikummet her er finansfolk, ikke mennesker som deg.

De fleste som investerer leser mer enn bare overskriften :wink:

3 Likes

Man kan jo tenke seg at overskriften blir noe lignende dette

3 Likes