det er ikke mye action paa steamcharts. 2 spillere. lite youtubere og twitchere som legger ut videoer… haaper det forandrer seg.
Ja er enig i at det er lite aktivitet foreløpig. Kan det tenkes at det er en slags embargo, som gjør at de kanskje ikke kan vise/streame det før den og den datoen eller noe lignende? Og at noen (som vanlig) ikke tar hensyn til dette?
Eventuelt fikk kanskje noen utdelt nøkler før de andre.
Vrker som de åpnet opp for streamere nå.
Nevnte de ikke at de hadde 4-packs, eller i alle fall rabatterte mulitpacks for venner på streamen?
Ligger iallefall ikke på steam nå.
Jeg har enda ikke fått noen nøkkel.
Mike Futter, skribent og nyhetsansvarlig for gameinformer.com, liker spillet.
http://www.gameinformer.com/members/gimike/default.aspx
Gameinformer er ikke på størrelse med IGN og Gamespot, men de er ganske store, og har Alexa rank 11095 globalt. 3629 US.
Og her er streamen:
https://www.twitch.tv/paladinxii/v/96621593
Noen kommentarer fra den:
22:20 "Everything about this makes me so happy"
48:50 "Ah, I like this game"
48:53 "Yeah it’s pretty fun"
50:45: Amanda: “Thank you very much for an awesome good time.” Futter: “This was fun.” Amanda: “It was really fun. We’ll get drunk and play this again on next monday”. Futter: “Yeah this was good”
Ble streamet en del i løpet av natten. Flere videoer er lagt til:
https://www.twitch.tv/directory/game/Hide%20and%20Shriek/videos/all
3 forskjellige streams ila natten…
Syns du er i overkant optimistisk
Vi får krysse fingrene for at noen store streamere får litt liv i det ila uken.
Han ene (franske?) på YT fikk jo god respons i hvertfall
Tja optimistisk, jeg vet ikke, hvor er det jeg skriver noe som gir inntrykk av det? Det er jo heller ikke så mange som har fått nøkler enda må du huske på. Jeg bare beskriver noen av de første tilbakemeldingene fra streamerne, som tyder på at Funcom har truffet med prisingen, og at de har laget et spill som kan underholde.
Spillet vil gi Funcom mye god lærdom som de kommer til å ta i bruk på Conan Exiles. Er også spent på hvor mye lokaliseringen av spillet i flere land har å si for salget, og det tipper jeg Funcom også er.
Her er en stream som virker litt lovende med spillere som har det moro med spillet. Klarer de ikke å formidle at dette er gøy fungerer en stream dårlig som reklame… Få views dog.
Hvis streamerne finner dette interessant, tror jeg det store flertall vil vente til Halloween med å streame det.
Hehehe
Det er veldig få views på disse
Som sagt, så ville jeg bare få fram det faktum at de som faktisk streamer, ser ut til å være ganske fornøyd så langt. Det gir kanskje et godt utgangspunkt for når spillet slippes ut til massene. At jeg skriver at “en del” straming har foregått betyr ikke at jeg mener det er så enormy mye…men en del sett i forhold til ingenting. Eller 3 videoer, som det var i går kveld. Kom til 6 nye videoer i løpet av natta. Jeg sjekket ikke hver eneste bare for å poengtere det.
Foreløpig har ikke de store streamerne med millioner av følgere tatt spillet til seg, og det gjenstår å se om de gjør det. Med tanke på hvor få som har spilt det de siste dagene , ref. Steamcharts, så er det ok med dekning så langt. Det vil bli langt mer dekning etter hvert som flere spiller det. Og først og fremst er vel programmet som legges opp for H&S myntet på Conan Exiles. Godt salg er fremdeles en bonus.
Ikke alle har fått nøkler enda, og mange av streamerne hadde nok allerede et planlagt program i helga, og da er ikke H&S førsteprioritet.
Så langt har jeg ikke sett noen skikkelig dårlige tilbakemeldinger på spillet, og spesielt virker man å være fornøyd med prisen. Det var ikke tilfelle med The Park.
To stykker som kjører stream av Hide and Shriek på Twitch nå. Ene har nesten 80 viewers og den andre 42… Russisk(?) og Tysk vel og merke.
Den russiske vil nok øke med tiden, ser han har 5.3k følgere
Det kommer stadig nye videoer på youtube med folk som tester spillet. Alt fra folk med 5K subscribers til litt over 200K. Virker hvertfall ikke dårlig tatt i mot ift. likes og dislikes på disse hittil og views tar seg opp. Virker hvertfall ikke som det er noe slakt av spillet, så får vi se hvordan uka blir.
Han her har 417K følgere og elsker spillet
This game turned out to be amazing fun!! I’ve been on the hunt for a multiplayer game for a very long time as I miss bringing collabs to the channel. Hide And Shriek is most certainly an AWESOME horror game to play with friends!
Og her er motstanderen:
Hide and Shriek is a new horror game which me and 8bitryan decided to play together. It’s a really fun but spooky game, and we had lots of laughs! Leave a like if you enjoyed today’s video! Lots of love!
700000 følgere til sammen. Bedre reklame får du ikke!
Jeg har på ingen måte avskrevet dette spillet, med halloween og litt positiv streaming kan det slå til og skulle det fungere er det nok av områder i TSW som kan brukes til nye maps. Også utendørs. Og denne gangen er prisnivået riktig, prisen på TP lå litt høyt og fikk kritikk for det. Nå har funcom lært.
Interessant. Dette er meget interessant !!