Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Nei jeg kjøpte ikke noe igår. Eier null aksjer i Funcom.

Valutagevinst på en halv million dollar, vs omsetning på 1.7

Nå får vi se hvor lurt det var i løpet av noen timer vil jeg tro…

https://www.blotgaming.com/game-reviews/hide-shriek-review/ 8,5/10 :slight_smile:

2 Likes

Fikk noen virkelig kjøpt for 1.18 ved børsåpning? :open_mouth: Virker som noen glemte å lese rapporten/fjerne salgsordre :stuck_out_tongue:

4 Likes

Funcom betalte ikke renter(5%) på obligasjonen fra ca april 2013 til ca jun 2016 og denne renten ble konvertert til nye obligasjoner i sommer.

EDIT: fram til feb 2016 skal det være og ikke jun 2016

Accrued interest on the convertible bond from 26 February 2016 to 20 July 2016 amounting to USD 124 thousand was paid in cash in Q3 FY16.

On 27 July 2016, accrued interest on the convertible bond amounting to USD 879,194 was converted into additional bonds of the same value. In consequence, since then 7,079,194 bonds with a face value of USD 1 each are outstanding.

2 Likes

De rentene som nå ikke skal betales før 2019 på den konvertible obligasjonen (3.5% årlig), blir det rente på rente effekt der eller hvordan fungerer dette?

Er vel ikke noe å tenke på. CE skal jo selge millioner og da blir jo alt konvertert til aksjer i Q1 2017 :stuck_out_tongue:

3 Likes

Offline games gjør det bedre enn forventet - det var vanskelig å se med de verktøyene vi har. Funcom nevner at de har solgt en del TP i summer sale.

“The slight increase of revenues in 3Q 2016 is mainly related to The Park’s inclusion in various Summer sales”

6 Likes

Tenk hvordan dette kan slå ut når de har 4-6-8 “The Park” størrelsesspill i porteføljen. Det er nødvendigvis ikke mange årene til, de har 2 nå :slight_smile:

1 Like

Nei, ser ikke ut som det var så genialt akkurat…

Hopp på toget igjen nå da, så er du tilgitt

:wink:

Jeg gikk ut på 1.24 for 1 uke siden og hadde lenge en ordre ute på 1.12, men ser ikke ut til at den gikk igjennom. Nå har jeg lagt ut en ordre på 1.20

Ok. Den ligger nok alt for lavt…

ABG har vel bare kjøpt aksjer i en uke nå. Har vel knapt solgt en aksje. Noen som har oversikt? Jeg liker måten de gjør det på også. Her er det å kjøpe litt og litt hele veien opp. Ikke bare pøse alt inn på ett nivå. Da blir i hverfall jeg mindre redd for at det kommer noe i retur veldig straks. Nye tider i Funcom folkens! Nye tider! :slight_smile:

2 Likes

Det jeg likte spesielt godt med rapporten er at funcom ser ut til å levere varene innen tiden, samt at de kommer med en ganske detaljert plan med videre fremdrift på andre prosjekter. Det har ikke vært slik alltid før.

5 Likes

@Larsen
Jeg satt selv i går ett tastetrykk unna kjøp på 1,19-1,20, jeg ventet litt for å se om den skulle lengre ned og ville den skulle snu/stabilisere seg før jeg kjøpte på 1.23. Jeg har troen på caset både kort og lang sikt, slik sett er ikke 3-4 øre viktig for min del. Webinaret starter vel snart, mulig det kan komme noe der som vi ikke har fått gjennom rapportene, just saying :slight_smile:

1 Like

@Larsen

Trodde du var negativ til fc og måtte sikre deg pga jobb osv? Dumpa jo alt på 1.24 på fredag?

2 Likes

Jeg sa kjøp på intradagsdippen, var ned under 1.2

2 Likes

Synes larsen var ganske uredelig på chatten på fredag, derfor min "syrlighet’

8 Likes