I 2018, så var nylanseringene CE og MYZ. Jeg forventer at CU + Halloween + coop shooter vil selge mindre enn disse to i 2019. La oss si at disse drar inn 70% av det CE og MYZ gjorde i 2018. La oss si at CE og MYZ drar inn 50% av det de gjorde i 2018 i 2019. Da vil inntektene være 20% høyere i 2019 enn i 2018.
EDIT: etter å ha sett hvor bra CE solgte i Q4 2018, så er jeg jo egentlig litt pessimist når jeg tror CE bare vil selge halvparten så mye i 2019 som i 2018. Appelen til CE var inntil mai 2018 rimelig laber, ettersom det var i EA og det knapt kom patcher. Selvfølgelig, CE solgte bra fra mai til juli og ble sluppet i Japan i august, men utenom de månedene, så kan 2019 fint slå 2018.
Når det kommer til MYZ, så er det vanskelig å si hvor bra det vil selge, 50-100% ville vært normalt med grei oppfølging. Samtidig, en Switch-versjon vil som jeg ser det komme på toppen av dette og kanskje kunne gi 20-30% til. Betalte expansions vil de jo også tjene penger på, i tillegg til å dra inn flere spillere.
… Alt i alt, så var jeg litt pessimist til 2019, og tenkte at 2020 kom til å bli det store året, men jeg tror nå at 2019 kan bli et godt mellomår. Januar ser hittil rimelig grei ut, og første kvartal er vanligvis rimelig dårlig på Steam.