Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

En sak har gjerne to sider med substansielle sanhheter:

Negativt: Dette forumet har til dels skapt- og er kilden til “problemet” aksjen har i form av ekstrem flokkmentaliteten i handelen. Denne har i sin tur blitt kyndig utnyttet av større kapital. Resultatet er at det skal lite krefter til for å senke kursen, og omvendt. Markedsmekanismene som skal sørge for korrelasjon mellom fundamental utvikling og aksjekurs får derfor vanskeligere feste.

Positivt: Forumet er Norges desidert fremst “fagmiljø” innen gaming generelt og Funcom spesielt. De som finner veien hit får anledning til å bli trygge på caset og dermed (for de som orker) tåle volatiliteten. Forumet er sågar blitt en faktor som ledelsen plukker opp signaler fra, i positiv forstand.

Begge deler ovenfor er sant. Hva som veier tyngst? Jeg har indirekte sagt min mening gjennom å være tydelig på at jeg mener Funcom hører hjemme på en annen indeks.

Edit: Dette var ikke ment å være et svar til deg, @havana12. Det sagt, så deler jeg de fleste av dine oppfatninger.

4 Likes

Det er hele historien som gjør at aksjen oppfører seg som den gjør. Samtidig så kan man gjøre to ting, se og bruke mulighetene eller sitte i ro. Jeg velger førstnevnte. Har en stor long pott og jeg handler kun om jeg snitter ned samtidig. En god oppskrift for å gjøre penger i Funcom inntil free float blir redusert mer.

2 Likes

Rinse and repeat. Ingen action här inne fram tills 2 veckor innan rapport (eller annan trigger). Då haussas det… kursen går upp, de flesta säljer på toppen (denna gång runt 16 nok)… och sen skriver alla efteråt “Varför går kursen ner?? jävla skit bolag… samma sak igen!!!”.

Tippar på att 95 % som klagar här att kursen gått ner har sålt hela eller delar av innehavet antingen dagen innan eller dagen efter rapporten.

Jag hoppas Core Ny teknik dammsög så vi slipper detta tjafs.

16 Likes

De er grunnen til at jeg kjøpte mer nå etter rapporten. Litt tidlig da, kunne spart en tusenlapp. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Just presis.

2 Likes

“If you can’t beat them; join them”

2 Likes

Kjipt for hun stakkars nye dama i styret da.

Hun lurer nok på hva i h… som skjer.

Hun må lære seg som oss andre om å snitte ned i funcom. Det gjør vi hele jævla tida.:slight_smile:

2 Likes

Er ikke kiipt med mindre hun selger her tenker jeg. Som sikkert ikke gjøres på disse kursene. Men hvissomattedersomatte er det lett å gjøre i ettertid uansett.

Hun er uheldig med at hun er litt motsyklisk. Mange selger ved rapport, men hun kan kun kjøpe da hvis hun vil kjøpe.

1 Like

Gjør som meg, det funker hver gang. Kjøp der du mener er rett, legg inn kjøp nedover og snitt ned med intervall på 30-40 øre, blir det for galt så girer du med det du kan sitte inne med en stund :+1:

1 Like

Jeg tror hun har lengre horisont enn uker og måneder. Hun ser nok klart hvor bra Dune-dealen er. :wink:

1 Like

Jeg tenker hun er sinsykt heldig, og at hun sansynligvis får 100-300% avkastning på de aksjene ila de neste 3-5årene

2 Likes

Får håpe vi har fått 100 % prosent og vel så det i 2020 og ikke først i 2022. De aller fleste trodde (i H1 2018) på 30+ kurser innen utgangen av 2018.

1 Like

Absolutt, hun kommer til å få en kjempegevinst og det vet hun helt sikkert.

Men hun må nok klø seg litt i hodet når hun ser den kortsiktige utviklingen i denne sirkus-aksjen.

Nå er hun kke født igår, og hun vet nok utmerket godt hvordan funcom kursen har drevet de siste årene.

5 Likes

Det er ikke sikkert. Kan hende at hun trodde at Funcom er en normal aksje som kom til å reagere positivt på knallgode nyheter og rekordtall :sweat_smile:

Trur kanskje hun driver med helt andre ting en å følge med på kursen, minutt for minutt. :grinning:

Hu kjøpte vel forige gang hun hadde sjansen også, oppe under 20 et sted.

Så hun har allerede begynt å snitte ned :joy:

7 Likes

Om alle kunne zoome ut og sluttet å stirre på kursen så blir det gull. Bruke heller tiden på å finne mer penger for å kunne øke antall aksjer slik at gevinsten blir best mulig, spør de som har satt deg til verden om forskudd på arv eller noe. Funcom er en fjortiss som har blitt voksen. At mange av vennene fremdeles er drittunger vil påvirke kursen noe fremover, men fond kjøper aksjer, insidere kjøper aksjer, de tjener penger, og de kommer trolig til å tjene mye mer penger. Hvor vanskelig er det? Surt å ha kjøpt på 15.50 nå? Tja. Surt eller lurt når kursen står i 20 kroner? Lurt! :slightly_smiling_face:

3 Likes

Nå er jeg ganske ny i gamet. Så har mye å lære ennå. Men ser veldig ut for meg som at noen presser prisen ned for så å kjøpe billig aksjer.