Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Nei de brukte den i Anarchy Online først. Startet vel på den rundt årtusenskiftet tror jeg.

2 Likes

Hva bruker Funcom Dreamworld engine til og hva bruker de Unreal til?

1 Like

Dreamworld i AO,AoC og SWL.

Ok takk :slight_smile: Lite trolig at de kommer til å lage nye spill med Dreamworld da sikkert? Kommer vel noe nytt snart likevel. Bedre å bare bruke 3. parts og kunne levere top notch kvalitet uten å ta så mye av utviklingskostnaden med egen motor på toppen av å lage spillene.

Mener The Park var første forsøk på å bruke Unreal. Mener de brukte TP for å teste ut den teknologien.

4 Likes

Dreamworld har noen nettverksfunksjoner til overvåkning og sånt som unreal ikke har. Dog usikker om den enda er i bruk i noen forstand.

Skal spørre på mandag :wink:

2 Likes

Spør om de bruker Dreamworld i kombinasjon med Unreal på noen måter med spillene sine. Spesielt multiplayerspillene. Og hvis det gjør det, om det gir dem noen fordeler som gjør det unikt. Tusen takk. Jeg er på fisketur her altså. Du kan nok mer enn meg om disse tingene :slight_smile:

1 Like

Rui bør kunne svare på det. Han har jo dette på cv’en sin:
“Two years later he became Lead Programmer on the project and after Age of Conan launched in 2008 he was promoted to Chief Technology Officer, establishing a technology team for the Company’s DreamWorld engine.”

I årsrapporten for 2017 fremhevet de fortsatt Dreamworld som “competitive advantage”. Litt spennende å se hva de skriver i årsrapporten for 2018.
Personlig tror jeg kun de eventuelt kommer til å bruke den hvis de lager spill som bygger på noen av de eksisterende spillene på Dreamworld.

1 Like

Jeg mener å huske de bruker nettverkskomponenter av den til backend ting i spillene.

2 Likes

Slik at de bruker den i lag med Unreal?

1 Like

Det er det jeg tror, skal formulere et spørsmål iløpet av kvelden.

Ser ut som du har helt rett. For CE finner jeg:

• DreamWorld Technology (for the backend/servers).

Resten av teknologien:

Hentet fra https://conanexiles.gamepedia.com/Conan_Exiles

1 Like

Så jeg mistenker at Dreamworld lever i beste velgående som backend verktøy.

Ja ser ut som det er deler av teknologien som lever i hvertfall :slight_smile:
Unreal har nok i praksis erstattet deler av den.

Det er korrekt, mange hang seg opp i at spillet var enkelt og lineært, hovedgrunnen var å lære unreal 4, på samme måte med hide and shriek hvor de også implementerte flere språk ifht å nå ett bredere marked med Conan Exiles.

1 Like

Ja jeg tror grafikkmotoren av Dreamworld er gone.

1 Like

Ja det er det jeg også tenker. “For backend/servers” høres ut som kan være et competetive edge/advantage fortsatt. Selv om de nå lager mer oppdatert grafikk med Unreal.

1 Like

Lett å glemme at dreamworld er mer enn en grafikkengine og det er bare grafikk engine som blir faset ut. Tror unreal ble integrert med resten av dreamworld i forbindelse med The park.

2 Likes

De startet på det, men ble neppe fullt integrert før langt uti CE produksjonen. Det er masse verktøy de har integrert for å gjøre jobben sin enklere. Det har kommet opp under bla forrige investor økte.

Pareto Gaming Seminar imorgon :slight_smile:

4 Likes