Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det er bare tradere igjen virker det som, ett rottereir, nå skyter jeg med i foten, men tekinvestor er blitt for stort og traderorientert imo. Ødelegger mye i en aksje som kunne vært fin som sparing

6 Likes

Ikke jeg.

Men jeg er åpen både for lavere og høyere nivåer.

Jeg snakker ikke om i mellomtiden, jeg snakker om 2-3 dager før MYZ slippes i juli? Tror dere virkelig kursen kommer til å ligge å vake på 15? :smiley:

Det er jo bare tull, både du, jeg og mange andre her trader Funcom. Hvis du vil spare, så er det bare å kjøpe og så la være å selge på et par år. Fungerer helt fint. Det som ikke fungerer er å la seg styre av FUD og FOMO. :stuck_out_tongue:

Eneste grunnen til at vi evt ser 14-tallet før MYZ lanseringen på Switch er FUD. :stuck_out_tongue:

LOL… Hype…

Tja, kursen sank ~10 prosent i dagene før E3.

Du skrev ASP feil.

Edit: Neida, funcom-saueflokken klarer det nok fint på egenhånd.

Forstår jo at folket forlater aksjen, men håpet var og er at den skal prises riktig. Hvordan er MCAP på konkursboet starrbreeze nå da versus funcom? >_>

Jeg trader aldri, det kalles snittpleie. Litt som den greia når noen reiser jeg foran deg på kamp, ganske idiotisk å sitte rolig å ikke se noe. Hadde derimot ingen reist deg, så hadde jeg også slappet mer av :yum:

Semantikk.

Jeg klarer bare ikke se problemet med at folk trader. Det eneste som irriterer meg er håpløs haussing/baissing. @anon80503862 og @antzzo har jeg vært uenige med endel ganger, uten at jeg har hatt problemer med noen av dem. De kommer med gode data, og sin tolkning av dataene.

9 Likes

Er ikke noe problem med trading, det må jo alle få lov til å gjøre. En annen sak er jo ren manipulasjon av kursen.

1 Like

Tankeeksperiment:

Du er et større spillselskap med 150-200 MUSD tilgjengelig for investering og/eller oppkjøp. Du leter litt rundt, og så ser du et norsk spillselskap som tydeligvis har fått rettighetene til DUNE (hvordan f*** klarte de det!?).

Du leser litt videre og finner ut at:

  • Selskapet er gjeldsfritt
  • Selskapet har en cashbeholdning på ~20 MUSD
  • Selskapet har lyktes med en strategisk turn-around
  • Selskapet er lettbeint og kostnadseffektivt
  • Selskapet har 7+ spill i pipeline, ikke inkludert minst 3 DUNE-spill
  • Selskapet har opptil flere spennende IP-er, for eksempel Conan og indie-hiten Mutant Year Zero

Selskapet er priset til ~130 MUSD, eller 1 / 13 av PDX og 1 / 6 av Stillfront.

Edit:

Dere får nedjustere etter hvert som den radbrekkes lenger ned.

3 Likes

Må jo være verdt nesten 17 kroner aksjen! Maks.

Jeg halverte på ca 15,5 kr i mars, men etter det har:

  • CE blitt lansert på PS4+
  • MYZ blitt annonsert til Switch + ny DLC + retail på PS4/Xbox
  • CE har solgt overraskende bra på tilbud
  • MYZ har solgt overraskende bra på tilbud
  • CU solgte ræva som jeg forventet i mars
  • CCC er annonsert og kommer i september
  • MoM trailer video har blitt sluppet med mye positive tilbakemeldinger (slutten av mars)
  • Coop shooter har blitt bekreftet i 2020 (positivt, fordi

Alt i alt, så er jeg i ferd med å vekte meg opp i Funcom igjen, og ser ut som snittet blir ca det samme.

5 Likes

Logikk og logikk, hva er logikken i dagens nedgang? Jeg spør fordi jeg gjerne vil vite det.

2 Likes

Fordi kursen alltid går ned :upside_down_face:

selvoppfyllende profeti

1 Like

Alle aksjer som selges i Funcom på sånne dager er internt på TI.

Så hvorfor gidder folk? Man kan lure.

1 Like

Jo mere det prates og overtales her, jo mer går kursen ned? :sweat_smile:

Tror det er bedre å vurdere og tenke selv .

Undres hvilken sammenheng det kan ha…

Redd dere er med i en lengre nedtur… igjen ?

Frykter ingenting, er jo funcomaksjonær, fryktløs!

2 Likes