Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg tror det er ting pågang mellom Goldfarb og Funcom, men jeg tror det er for et fremtidig prosjekt.

3 Likes

Jag vill bara inleda med att säga att jag också är besviken både på sales och ccu för seed of evil dlc än så länge. Men när ni jämför med att CE DLC brukar vara topp 5 och sen dala så ska man inte glömma bort att MYZ-dlc och deluxe version med DLC inkluderat redan började säljas i slutet av Maj och hade topp 100 placeringar redan då. Det är rätt stor skillnad mot när ett DLC släpps samtidigt som det går att spela på steam.

3 Likes

Jeg tipper fokus for funcom blir å reklamere for neste spill ut som er Conan Chop Chop og MoM samt knytte kontakter i industrien. Noe coop shooter/conanSP info har jeg liten tro på. Høyst en teaser, men jeg tror funcom vil som de har gjort tidligere fokusere på neste spill og ikke ta oppmerksomheten fra dette spillet ved å komme med noe coop shooter/conanSP info. Nå er neste nye spill to nye spill faktisk…

3 Likes

Er ikke helt enig med deg.
Hvis Funcom har tenkt å lansere Coop spill i første halvår 2020 må Funcom snart begynne vise fram dette spillet. Alt annet er en skuffelse. Redeye mener feks, at store interne spill som regel vises fram minimum ett halvt år før release, slik at tiden er i ferd med å renne ut… Men jeg tror at Funcom tar til fornuften snart og viser det de har. Mest mulig “bang for the bucks” strategien, med å holde tilbake informasjon, har bare vært delvis vellykket på MYZ og CU ihvertfall…

3 Likes

Kursmässigt är strategin hittills en katastrof.

5 Likes

Jeg er enig. Uke til launch for ChopChop når GC går av stabelen, her bør de bruke energien og tiden på å få opp interessen når de først kjører på med dette slippet. Unødvendig å dra inn coop nå. De trenger å få opp interessen for MoM også.
Det blir uansett neppe noe gameplay for de interne titlene der likevel, så en CGI kan ha like stor effekt etter messen, istedet for å drukne i resten av pressemateriellet som kommer derifra.

Og jeg vil heller at de legger strategier basert på spillerbasen, enn aksjonærene, det vil sannsynligvis gagne begge parter best i lengden.

7 Likes

Det har vært store forventninger til flere av disse store spillmessene om news om de store nye spillene og hver gang har man blitt skuffet. Jeg forventer ikke noe news her, men vil gjerne bli positiv overrasket. Ny info om disse to spillene vil nok komme først på en eller annen spill-messe.

Bare ikke funcom tar en starbreeze nå: Pga den store suksessen med CE har man besluttet å maksimere potensialet for CE (payday2) og skyver litt på nye releaser. Blir spennende med gamescom.

2 Likes

Kan være Goldfarb skal lage 1 av de 3 Dune spillene :thinking:

Det at SB fokuserte på PD2(ultimate edition ligger som #130 uten rabatt ) var vel det eneste smarte de har gjort de siste årene :slight_smile:

1 Like

Dead By Daylight var också en hit.

1 Like

Synes de har vært dyktige på å selge unna “eiendeler” også i det siste etter at konkurs-spøkelset dukket opp.

1 Like

Ja og SB hadde vært et mye mer interessant selskap om de hadde klart å beholdt publishingrettighetene.

Jeg tror de har solgt unna det som hadde vært interessant å beholde :slight_smile: Det de ikke har solgt er vel det som har fått de inn i de problemene de er i nå.

2 Likes

Ja, det har du nog rätt i! Jag menade att det blir spännande att vi troligtvis får svar på vem som är publisher för Darkborn (och Funcom KAN vara en möjlig partner)…

Men jag tror också att krutet kommer ligga på CCC & MoM från Funcom’s sida :point_up:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @h3nk1 (1553 likes)
  1. @antzzo (1047 likes)
  1. @Christian (806 likes)

Resten av topp 10:

  1. @koe (676 likes)

  2. @Evilfreud (587 likes)

  3. @Paddy80 (382 likes)

  4. @Morti (345 likes)

  5. @anon80503862 (251 likes)

  6. @Shadowsbane (239 likes)

  7. @xfrox (236 likes)

Gratulerer!

Gamescom er ganske tettpakket med nyheter fra mange. Å slippe kun en coop trailer der vil virke rart. Pluss at det vil ta oppmerksomhet fra ccc og moon. Nå har jeg ca null forventninger til ccc men jeg forventer at moon kan gjøre det ca likt med mutant.

Jeg tror pr gevinst for cooop vil være like stor om de slipper trailer/cgi film etter gc

2 Likes

Famous last words:

image

1 Like

Alle kommet seg ut på 14+?

2 Likes

Med tanke på at det er en del flere som eier CE så er vel dette omtrent som forventet? Tror heller ikke releasedatoen er optimal.

1 Like

DLC-ene til CE er jo bare kosmetisk dill, så hadde jo forventet at en DLC med faktisk spillbart innhold ville selge bedre, relativt til antall som har kjøpt spillet.

Utviklingen på google trenden er jo ikke akkurat oppløftende.

3 Likes

Tror ikke man skal undervurdere kosmetisk dill ;p

2 Likes