Tja,en Prins kan jeg være enig i
Dverge konge. Jubler ikke før vi ser alvekongen!
Ikke kongepris akkurat, men jeg syns det var helt konge å se den utviklingen aksjen hadde denne uka. Det så litt svart ut når Funcom kom med utsettelse av singleplayer. Men det viser igjen at slike nyheter skal man kjøpe på og utnytte fallet som kommer.
Edit: Altså kjøpe etter fallet som kommer. Så ikke kjøpe på nyheten. Men på kjøpsmuligheten.
ZPX skal ha mer folk ;D
De satser litt. Var det så at de skulle doble seg? Funcom bruker vel en del folk fra ZPX nå, siden det er vanskelig å rekruttere i Oslo-området
Jeg er usikker på om det er diskutert her, men det var ZPX som lagde den forrige DLC-en til CE. Det ble nevnt på streamen
Edit: Referanse til streamen:
https://www.twitch.tv/videos/473985158?t=00h30m34s
Det var jeg faktisk ikke klar over, rimelig kult isåfall. Synes DLC og innhold virket bra.
Det betyr også at Conan SP-teamet som nå er på CE igjen ikke jobber med kosmetiske DLCs…
Nå hører jeg dårlig men de sa vel at ting “mostly” var laget av ZPX men at de hadde gjort en del ting internt og. Om de lager neste dlc eller om de gjør den internt vet vi vel ingenting om ?
Gitt at vi nå vet at de satser på nytt innhold til CE, så er det rimelig å anta at de i størst mulig grad bruker ZPX til kosmetiske DLCs - derav «mostly». More bang for the buck.
Du utsetter ikke Conan Single Player for at hele den gjengen skal lage nye skins
Bemanningen de allerede hadde på CE klarte fint å dytte ut kosmetiske DLCs alene.
Kanskje Oslo teamet jobber med Dune?
De fleste er jo helt sikkert over på det men på kvartalspresentasjonen sa de vel at noen skulle hjelpe til på CE også. Mulig det er midlertidig til de kommer lenger med planleggingen av Dune spillet og de flytter flere over på Dune etter hvert. Vil jo tro de legger desidert mest timer i det spillet etter hvert.
De bruker nok samme engine, og vil nok prøve å backporte det de kan til CE.
Twitchcon hemsidan är uppdaterad med alla Exhibitors och beskrivning. Om Funcom står det :
"FunCom
Funcom is an independent developer and publisher of online games for PC and consoles. Funcom has provided outstanding entertainment since 1993 and continues to expand its track-record of more than twenty released games. They will be at TwitchCon showing off Moons of Madness, Conan Chop Chop, and a sneak peek of what’s coming up for Conan Exiles"
Så blir väl någon demo på twitchcon som de kan testa antar jag.
Kikar man på Exhibitors är de egentligen bara Tobii och Frontier Developments man känner igen. Osäker på hur mycket det här kommer ge. Känns som en väldigt udda mässa att deltaga på.
Funcom pleier å være representert på Twitchcon, men dette er vel første gangen de lager litt hype på forhånd. De er der nok først å fremst for å skape seg et kontaktnett med streamere. I tillegg har Twitchcon begynt å kjøre større Esport-konkurranser, så messen vokser fort.
At andre større selskaper ikke er representert, kan også bety at Funcom bare er tidlig ute. De andre kommer nok etter om et år eller to.
Muligheten til å sikre bred(ere) streaming av MoM ved launch er strengt tatt verdt turen alene.
Edit:
Blue Isle Studios
Brace Yourself Games
Frontier Developments
Graffiti Games
Horizon Blockchain Games
Jackbox Games
KRAFTON (paraply for Studio Bluehole, PUBG, PNIX, Squall, Red Saraha, Delusion, and En Masse Entertainment.)
Nimble Giant Studios
Offworld Industries
Sailbot Studios
Tobii
Hegnar.no - ser ut til at det blir mindre bajsing framover…
Hva nå?
Har Hegnar.no blitt om til Finansavisen?