Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Han mottok vel nesten alle disse aksjene gjennom heroic signatures avtalen, så han har vel kanskje ventet en stund på en dag med nok volum der han ikke sitter i innsideposisjon for å cashe ut. At han selger nøyaktig 50% tyder i hvert fall på at han er ferdigsolgt.

edit:

Her er meldingen

6 Likes

Han mottok samtlige aksjer for HS (med unntak av 30k ifbm. at Robur økte posisjonen sin høsten 2018) - så dette er ren profitt.

Kan dette gi mening til salget?

Redeye sitat:

After this deal, we expect two positions will be free for Tencent, not necessarily the position as chairman. Two interesting chairman candidates according to us would be Fredrik Malmberg or Susana Meza Graham.

2 Likes

Da kan vi anta at det store salgspresset er over i morgen, om han er ferdigsolgt. Kursen holdt seg tross alt bra slik sett, så spørs det på hvor langsiktige de som har kjøpt her inne er. Jeg har 50% tilgjengelig så for meg er det hipp som happ. Jeg sa klart i fra at det kan være smart å ha litt til overs å kjøpe for etter dager som i dag :thinking:

Jeg håper de fleste her inne som har kjøpt og holdt er klare for veien videre. Dette kan bli ufattelig bra :fire:

3 Likes

Jaja, verdens største spillselskap kjøpte 10 ganger flere aksjer til høyere kurs :roll_eyes:

Her ligger det noe bak, ingen vits å spekulere i hva.

Mest sannsynlig er vel et nytt venture som krevde midler.

2 Likes

Jeg kikka gjennom twitter-feeden hans nå, jeg fant ikke noe som skulle tilsi han har klikket?
Siste tweet jeg finner er fra 19 timer siden, så bare lurte på hva du mener?

1 Like

Scrolla nedover og 90 % var rabiat anti-Trump propaganda og lignende. Slike ting er et sikkert tegn på at vedkommende ikke er helt stabil.

3 Likes

Jada, men vi skulle helst vært foruten. Vet ikke hvor lenge du har vært i aksjen, men Funcom er som prinsessen på erten - bare på metamfetamin :sweat_smile:

2 Likes

Ja er du mot typer Trump da må du være gal :joy:

Men, dagen i dag er ett klassisk sell on news slik det skal gjøres, det er få dager man kan foreta slike salg uten at kursen kneler. Etter å ha summet meg litt så ser jeg ingen grunn til noe spesielle utslag i kursen basert på dette. Men jeg legger noen kjøp rundt 14 just in case :yum:

3 Likes

Inte spekulera sönder detta nu. Detta är FETT! Får ett GIGANT bolag i ryggen.
Tipper Fredrik bara behövde cash till ny kåk på Holmenkollen.
Så är det bara för ASP att vänta på att dörrklockan säger pling plong där hemma i Bergen. Utanför står 8-10 advokater och 3 sumo från Kina som bara vill ha en snabb prat.

1 Like

Når man er fullstendig besatt så er man ikke helt i vater. Har noen sånne på facebook også. Hele livet deres dreier seg om å hate Trump. Men nok off-topic nå.

Som jeg nevnte i chatten så var dette faktisk første anledning til å selge et så stort volum på godt over et år. Så da benyttet han anledningen og cashet inn.

1 Like

Jag har skrivit privat och frågat Malmberg. Han finns ju på Discord. Han tyckte att han låg för tungt investerad och ville se över sin exponering. Han tror på bolaget lika mycket och på Tencent som investerare. Han har ju en annan verksamhet. Han ska inte sälja mer imorgon :wink:

28 Likes

Skal jeg være ærlig tror jeg også jeg hadde utnyttet volumet til å selge for 35 millioner kroner hvis det var halvparten jeg eide. Vanskelig å komme seg ut i Funcom(pga volum) uten å finne en direkte kjøper så ser den. Ville ha tatt ned risikoen selv!

Plot twist: asp kjøpte alt

4 Likes

Der var det offisielt ^

Hadde gått ~30-40% i dag hadde det vært for at halvparten av en beholdning ble solgt over børs. De penga skal sikkert inn i noe annet kult, og det er fair (i alle med 100 % profitt).

Blikket opp og frem igjen!

7 Likes

Testa skriv Funcom på Twitter som sökord… Heeeeeelt insane spridning på dagens nyhet

8 Likes

Tipper fler vet vad Funcom är nu.

6 Likes

Haha, tenkte du overdrev litt - det gjorde du ikke!

Tencent-nyheten går som ild i tørt gress :fire:

5 Likes

Tror “endel” kjenner funcom fra før :sunglasses:

2 Likes

Ikke gjør sånn a… gir vann på mølla til Christian… nå zoomer han sikkert ut til 12 mnd…

Hehe… rakk ikke poste engang😁

3 Likes