Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hektar og 100bagger :heart: To fine skruer der.
Hektar er reine komikeren, har sansen :joy:

2 Likes

Aksjene var betaling for IP/HS dealen. Om du følger han i sosiale medier ser du at firmaet hans driver MANGE prosjekter. Nå kom det en mulighet til å selge. Antar han har vært tett involvert i Tencent saken siden Tencent allerede er medeier i Paradox hvor både han og Susana har en fortid.

Samtidig er det bedre at han velger å selge på en sånn dag enn at han lemper ut en dårlig unskyldning om at han skal pusse opp badet eller betale skatt.

3 Likes

Kanskje, jeg synes likevel det er litt snodig, med tanke på alt som skjer framover. Han har vel også sett co-op spillet og vet hvordan det ligger an med det. Så nei, jeg liker ikke at han selger nå.

2 Likes

Joda sant nok, men jeg tror kanskje det har vært en form for maktspill i kulissene, og at Malmberg er misfornøyd med noe der.

https://www.wsj.com/articles/BT-CO-20190930-701338

Må jo si at Funcom har fått litt PR nå :stuck_out_tongue:

6 Likes

Kan jo tenkes at Tencent ønsker å omrokkere litt på styrerommet… :wink:

Verd et bilde!

- Historisk -

23 Likes

Tror det er liten sannsynlighet for at coop blir et esports spill. Da hadde de nok omtalt spillet som competitive shooter eller multiplayer istedenfor coop. Dessuten er det krevende å vedlikeholde og videreutvikle (spesielt mtp balansering osv), og Esports markedsføring og arrangering er veldig dyrt. I tillegg er konkurransen usannsynlig hard. Overwatch som er eid av Activision Blizzard, CSGO som er eid av Valve, League som er eid av Riot, osv osv.

3 Likes

Bedre reklame kan man jo ikke få :money_mouth_face:

Men han har jo ikke solgt seg helt ut. Sitter ennå med 2,5 mill som ikke skal selges nå.

Helt tydelig, som det tidligere er nevnt idag, kommentarene til visse her inne farger hvilken posisjon de har tatt. Håper inderlig at vi seiler nordover fra nå av og akterutseiler de som ville ta seg ett hvileskjær i «røde distrikt»

2 Likes

Tror vel i hovedsak at de to har vært tett involvert pga. at de sitter i styret og ikke pga. Paradox Interactive. Malmberg har vel ute mange år før Tencents inntreden.

Når det gjelder Malmberg har vel han vist at han liker å bygge selskaper og drive med masse kreative prosjekter så det er kanskje ikke så rart at han ønsker å frigjøre kapital. Ble nok litt kjedelig for han å ha så mye kapital bundet opp i aksjer i Funcom. Sender selvsagt ikke et positivt signal til markedet men Tencents inntreden burde jo være sterkere signal.

1 Like

Krävs inte mycket för att boosta Funcoms försäljning när spelen kommer kunna säljas genom Tencents marknadsföringskanaler.
Tencent köpte ju aktier i Fatshark för en halv miljard och de bolaget är värt 1.5 miljarder.
Funcom har en mycket större bredd än dom med fler spel ute och en stor ip portfölj. Det är inte svårt och se att detta kan ge enorma synergier

3 Likes

Nok et kjøpssignal😂

Funcom (FUNCOM) endte på 15.20 kroner etter en oppgang på 17.56%. Aksjen har ikke steget mer på en dag siden 18. desember 2017, da den var opp 20.45%. Det ser derimot ikke så bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt, nærmer seg motstanden ved cirka 15.70 kroner og en videre nedgang indikeres.

1 Like

Skulle ikke forundre meg om vi får en flagging nå på morgenkvisten.

Kina svarer på ASP sine herjinger:

3 Likes

Da hadde den vel kommet igår ?

Har ikke fulgt funcom, kan noen gi meg en kort oppsummering av denne ASP som alle snakker om? Fått med meg at han er en «gladlaks fra Bergen»:slight_smile:

ASP er en beryktet aksjetrader som i flere år har vært en av de største enkeltaksjonærene i Funcom. Med jevne mellomrom dumper han aksjekursen med flere titalls prosent, og kjøper seg deretter opp igjen.

Dette mønsteret har ført til at volumet og interessen for aksjen er nesten borte (frem til nå, får vi tro).

Funcom har uttalt esports som satsingsområde. Tencent uttalt i vår at de på esports som en av satsingsområdene/Trender for 2019. Det skjedde omtrent samtidig som relokasjon fra Nederland til Norge ble bestemt.

Det kan være at Tencent har uttalt der samme tidligere. Det har jeg ikke sjekket. Kan være jeg leser for mye inn i det.

Notification of changed shareholding