Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

I utgangspunktet skulle kjøpsinteressen etter at tencent ble kjent gjort at kursen gikk over prisen til tencent, noe annet ville være oppsiktsvekkende. Jeg forsto ingenting når jeg med joggesko på plukket aksjer under den prisen.

Men så var det jo malmberg som solgte veldig mye den dagen, og det drepte det momentumet. Når det momentumet først ble drept, så var det mye gevinstsikring som ble utløst, og nå fikk vi en skikkelig sur børsdag oppå det.

Likevel, så begynner nå aksjen å teste en støtte, og nå er det vanvittig mye insideraksjer på vei ut som er gone forever.

Jeg har 100% tro på denne posisjonen gitt at ikke børsen korrigerer veldig. Det kommer til å komme tencent-følgere på banen, og de ser at de får lov til å kjøpe med rabatt ift tencent. Nobrainer.

8 Likes

Det finnes et avtaledokument her (SPA). Hvis jeg skal tippe, tror jeg ikke de bare kan kjøpe opp Funcom sånn uten videre for å si det sånn.

1 Like

For meg er det ikke et spørsmål om vi kommer til å tjene penger herfra. Spørsmålet er hvor lang tid det vil ta og om vi ser 20-30-40 osv etterhvert eller om vi bouncer mellom 12 og 20 lenge fortsatt :slight_smile:

Funcom har solid økonomi, solid pipeline, økende inntjening på CE. Nye små og store prosjekter kommer de neste årene og vi har noe langsiktig å se fram til i Dune og andre spill, potensielt oppfølgere/DLC til dette også etterpå. Funcom er sikret i 5-10 år framover så lenge de følger manus. Man kan sove godt om natta som Funcom aksjonær, men man kan bli gal av å sitte å se på kursen hver dag. Sett et target med alarm og ta det med ro er mitt råd. :slight_smile:

8 Likes

Godt tips sånn generelt faktisk. Tror jeg hadde tjent mer penger på børs om jeg hadde klart å sjekke kursen bare en gang per dag.

3 Likes

Ingenting feil med logikken. Spørsmålet blir heller tidshorisont / hvor stor avkastning. Det gjelder jo forøvrig alle assets man kjøper… :wink:

Tidshorisont: Snart
Avkastning: God

Det fundamentale og det tekniske spiller omsider sammen i aksjen.

6 Likes

Stusser av og til på volumbarene til tradingview. I mitt hodet skal den store der være rød, men er vel fordi man åpnet mye høyere i går enn man closet på fredag forrige uke.

Det velger du i settings for volum om du vil ha dagens open-close eller forrige close som referanse

Screenshot_20191002_124857

2 Likes

Blå kurs = alla är tysta
Röd kurs = alla skriver i en enda stor masspsykos

3 Likes

Ikke for å ødlegge den gode stemningen og det gode initiativet, men den nedadgående trendkanalen tror jeg du må lenger ut på landet med :face_with_monocle:

Line:

Candle:

Heikin:

log vs lineær

Save, kan du flytte til teknisk, så ikke at det var denne tråden

Ta supernerdingen i TA-tråden da. :stuck_out_tongue: Det var bare ment som et helt grovt bilde på et langt utzoomet chart., så kan selvsagt akkurat ørebeløpene justeres.

Poenget er at vi har en lang oppadgående kurstrend, som omtrent nå møter en mye kortere nedadgående trend.

Det kombinert med at en nå nærmer seg en hypeperiode igjen, samt at Tencent er kommet inn gir en fundamental støtte i nær bunnen av nedtrenden et sted.

Flytting bugger i dag, har meldt til @pdx :slight_smile:

3 Likes

Ja, jeg skjønte det men… :smiley:
Hovedtrenden er den essensielle, der er kursen nærme bunn.
Tror ikke den skal teste den.

Syns TA med volum er veldig relevant, takk! Men ja kan vel ta den TA nerdingen i TA tråden får noen føler seg truffet :slight_smile:

1 Like

100bagger er skikkelig i støtet på FA forumet om dagen, nå er det RALLY til 30kr som gjelder. Er fyren en medium fisk? Er betydelige posisjoner han skriver han handler, mer eller mindre daglig.
Han får nok rett, men det er litt fram i tid :slight_smile:

Han har vell en 3-5 mill i kapital ?

Ok samsvarer med det han skriver da.

Om man hadde fått en krone for hver gang LynGordon bruker ordet Rally så hadde man hatt samme beløp å leke med…

2 Likes

På 14.50 brua:
duckduck

3 Likes