Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Var det ikke i 2018 de sa det? Coop har jo vært på trappene lenge.

Man har fått inn en ny internasjonal største eier som skal få to plasser i styret.
Det er jo i praksis dagens styre som skulle legge frem forslag om flytting av hovedkvarteret til Oslo for godkjenning av aksjonærene. Når man både har fått en stor endring på eiersiden (og denne ikke er norsk) og denne eieren helt naturlig skal få to plasser i styret er det også naturlig å avvente til det nye styret er på plass med å gå videre med flytteprosessen. Av respekt for den nye storaksjonæren er det jo fint å gi de muligheten til å påvirke en slik prosess også. Men kan godt være at resultatet blir akkurat det samme selvsagt.

5 Likes

Nei dette er noe jcp skrev etter siste kvartalspresentasjon:

2 Likes
  1. Et for å endre styret
    2 et for å endre hovedkontor

De skriver jo at de ønsker å endre styret først

1 Like

Vil si at markedet pt ikke like sikker på dette og priser Funcoms freefloat til under inngangsverdien til det største eier betalte for sine aksjer.

De som er enig med deg (oss) i at Funcom har stort potensial har i stor grad allerede posisjonert seg og holder på sine aksjer ev vurderer å gå inn senere i 2020 da de vurderer at det ikke er noen virkelig store triggere før jul.

= dagens markedspris.

Vil si at dette gjenspeiler hvor selskapet er i utviklingen. Et turnaround selskap som etter å ha stabilisert seg nå fremdeles bruker mye tid på å gjøre erfaringer og prøve og feile med smålanseringer. Kunnskap som skal brukes i forkant av de store tingene som kommer.

Slik sett tror jeg ledelsen engasjeres mye i problemstillinger som kjennetegner et «vokseselskap» (tilgang/knapphet på ressurser og personell vs prioritert liste over oppgaver vs cost control, restrukturering og optimalisering av selskapsstruktur osv)

2 Likes

Ok, leste meldingen igjen.

TDN’s tittel: " FUNCOM:AVLYSER EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING GRUNNET NY EIERSTRUKTUR"

At funcom skulle utsette uten at $0.10 har hatt en finger med, bare for å være hyggelige (det er ingen formelle krav) og derav forsinke prosessen? Ikke hva jeg veier som mest sannsynlig. Hva betyr det? Aner ikke, men kan være substansielt eller betyr nada. Markedet veier det tilsynelatende så langt som nada.

Men det eneste jeg er helt sikker på er at funcom ikke vil slutte å overraske også mellom kjente triggere :partying_face:

Kan det være så enkelt at de ønsker å ha på plass hvem som skal sitte i det nye styret først slik at slipper å kjøre 2 x EGF ? :wink:

2 Likes

Nå blir det jo 2xegf, ett for nye styremedlemmer (bekreftet) og ett for flytting av hovedkontoret (ikke bekreftet eller bare utsatt?)

Det eneste jeg har fått med meg i forbindelse med styret er :

“The composition of the Supervisory Board will be addressed in an Extraordinary
General Meeting which will be convened at the earliest possible time.”

Les dagens melding en gang til :

“Due to the recent changes in the owner structure of the Company, and Tencent’s
consideration to request the nomination for appointment of up to two Supervisory
Board Members, the Supervisory Board has decided to postpone the proposal to the
shareholders to approve the transfer of the statutory seat”

Nei, egf for flytting av hovedkontor er kansellert og utsatt. Ikke noe mer om det.

Her TDN i sin helhet - på norsk:

Oslo (TDN Direkt): Funcom utsetter selskapets planlagte ekstraordinære generalforsamling, som skulle ta opp overføring av selskapets forretningskontor fra Nederland til Norge, som følge av ny eierstruktur i selskapet, ifølge en melding torsdag.
“På grunn av de nylige endringene i eierstrukturen, og Tencents ønske om nominasjon av inntil to representanter i styret, avlyses den ekstraordinære generalforsamlingen planlagt 12. november”, skriver selskapet.
En ny ekstraordinær generalforsamling med forslag om valg av nye styremedlemmer vil innkalles innen kort tid, opplyses det.

Financial calendar

1 Like

De har styremøter dagen før kvartalspresentasjonene…så da betyr det at neste styremøte blir 10/11. november, da :man_shrugging:

1 Like

Andre end mig, der har spottet Bagger i ny forklædning?

2 Likes

Vilken, nämligen?

Der er jeg helt green.

1 Like

Kan bare stikke nå :rocket: Fornøyd med min opplasting i Funcom i dag :smile:

1 Like

Lurer, hvordan er svenske Toadman i forhold til Funcom verdimessig ?

Hegnar synes visst at dette var verdt å lage en sak om.

Kan ju inte säga att man får “bakoversveis” av Petroglyph’s C&C-uppdatering heller direkt :sweat_smile::

1 Like

Nostalgi